Followers

Saturday, January 31, 2009

2 Dunia 1 Rasa


Nescaffe 'O' dan Nescaffee Susu itu punya banyak beza.
Warnanya lain,
Rasanya tak serupa
Ramuan nya pun sudah pasti berbeza jua.

Tapi pokoknya,
ia masih datang dari unsur yang sama.
Tetap Nescaffee.
Tetap dari Bijik Kopi.
Cuma cara pengolahan yang berbeza.

Aku suka Nescaffe O
Kau Suka Nescaffe Susu

Antara Kita banyak bezanya
Cuma yang pasti
kita miliki sekeping rasa yang sama.

*mampukah perbedaan yang wujud menyatukan kita berdua?

Aku sering punyai banyak persoalan yang berlegar di Ruang fikir.Namun seringkali itulah aku gagal bertemu jawapan yang mampu menenangkan Lubuk hati yang dalam.Persoalan dan jawapan.Dua elemen yang aku perlu.Mungkinkah kau punya jawapan untuk setiap persoalan yang terbit?

ahh..malas aku berfikir panjang,lebih baik aku melayani DVD di ruang tamu sambil menghirup Nescafee 'O' panas ini.

Ternyata ianya enak sekali!

:)



*aku tak berapa sihat weekend kali ni..tekak rasa amat perit dan selesema yang dashyat..ohhh aku benci selesema..ia bakal membuatkan hidung aku merah sepanjang hari.semoga ketidakselesaan ini berlalu dengan cepat..Dear,will you be here by my side?i think i need you..

Tayar yang Di TampaL

Something's not right with my TAP.Tayar belakang belah kiri macam pancit,tapi bila isi angin ok plak..mesti ada bocor kat mana mana ni..tanak buat kesimpulan sendiri baik aku pi kedai tayar.Rujuk lah pada yang pakar.

Kedai tayar berhadapan dengan MegaMall Penang Seberang Prai..masa mai kedai ni baru bukak..dalam pukul 11 pagi,Pelanggan pertama lah kiranya aku nih..hehe

Mintak tolong Cina ni Cek tayar belakang kot-kot ada sebarang anomali pada tayar aku.

Dia Cabut tayar tu,

Cek punya Cek maka jumpa lah penyebab utama kenapa tayar aku angin cepat sangat kurang

haaa paku ni terbenam kat dalam tayar,patut la tak sampai seminggu tayar macam nak pancit..nasib kesan awal..kalau tak mau nak kena tukar tayar plak nanti..lagi mahal wooo...tak sanggup eden eh.

Just suruh dia tampal jer lah..baru 5 hengget..daripada nak kena beli tayar baru beratus habis kan.

dia pasang balik tayar tu ke tempat asal,



Dan sekarang boleh lah aku bergerak tanpa rasa risau lagi pasal tayar yang sebijik ituh..

Weekend ni nak watper yek?

Buhsan dowh..

..

.

Friday, January 30, 2009

Of Lunch & Dinner

I

Lunch @ Roti Bakar Kopitiam opposite of USM.


What a sloppry Presentation by them-i'm pretty sure the boy that brought a cup of coffee to me had a severe Parkinson,which shown clearly on the above picture.

Someone did Online since they provide free-WiFi here..Is that my blog that she surfing for?

Yeah,she's my BFF.Not to mention currently she's into Penang more than Perlis..hehe(if you know what i mean..)

For da very first time i heard about this meal-Nasi Lemak Hijau.The Greenish Rice smell like Pandan Leaves though..so i think that's their secret,i guess..Anis did ordered this,

While axim on the other hand ordered This Nasi Goreng Tomyam,so-so only lahh..


Just wonder why Anies really like to hang out at this Kopitiam..LOL.

II

Having Dinner @ Noodle Station E-Gate,near to my Office.


One thing why i love to stop by here-The uniqueness of How they served the beverages.Kinda cool isn't it?

I love to smile..In Fact,i smile eventhough i'm in Trouble or when i'm in da middle of so many problem.it makes me feel more calm and peaceful..yeah,it does work.Try me.


Can't you believe this?She's hanging out with me but still manage to Chat with her friends via YM..hehe,


Nasi Putih with Kari Ayam..Not so nice..-Anies


Fried Rice with Prawn-This one was sooo Good...-Axim

Honey BBQ Chicken Wing..Ok but not exceed our expectation..hehe

It's HALAL..I'm confidence with it.

Chubby VS Chubbier = ChubbieST

III

I'm on my way home,@ Penang Bridge

Still under Construction,Hopefully they managed to get it done fast.

*is it true the best way to make it through is by listen to your HEART?what if your intution is wrong?make a change,take a chance and sailed it away..

Thursday, January 29, 2009

Nurul Nadiah Salwani : Edisi Foto







Nurul Nadiah Salwani nama Diberi..Cahaya mata hasil perkongsian Hidup Kak Ina dan Abang Har..Anugerah dari Tuhan yang tiada ternilai..







Skarang dah berumur setahun Dua Bulan..keletah nya amat menghiburkan hati..She's so adorable!!isn't she?



'Nurul tanak pakai tudung...Rimas la Pok Zim..'

'boyeh tak Nurul nak bukak Tudung pok zim...'

''ok ok nurul pakai yek..masa kecik kecik ni lah nurul nak kena berlatih.."

''nuyul suka nuyul suka la pakai tudung ni...''

''nanti pok zim belikan nuyul tudung banyak-banyak okeh..''

Bila Pok zim dia datang terus dia Rimas dan menjerit panggil ummi dia..hehe..Nurul yang comel ni lah jadi penghibur hati kami semua sepanjang bercuti di Kampung minggu lepas sempena Tahun Baru Cina..Hilang sekejap segala masalah dunia bila tengok dan main-main ngan budak kecik nih..Sesuci hati mereka yang tulus..

*Anak kecil tiada mengerti lagi erti hidup yang sebenar..Hanya mereka dan dunia khayalan mereka..kadang aku impikan kehidupan yang tiada menuju kedewasaan..Bebas bermain dan berlari tanpa sekelumit masalah dalam Jiwa..Oh,alangkah indah kalau aku tidak akan dewasa buat selama-lamanya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails