Followers

Saturday, April 2, 2011

DOFY's WEDDING @ TAMAN ANGSANA HILIR,AMPANG

Naik bas malam tadi pukul 1.30am.

Sampai KL around 5.30 am.laju betul drebar bas bawak bas.takut pun ada.tapi aku lelap sepanjang jalan.,entah tak tahu kenapa penat sangat.sampai hentian duta ambik teksi menuju ke Hotel Putra KL sebab semua ahli keluarga aku ada di situ.Hotel Putra KL ni betul betul depan IJN..Tapi drebar teksi agak bongok bawak aku ke Htek Putra Muda Chow Kit.sudahnya kak Tie mai ambik aku dan kami menuju ke Kampung Bharu,aku solat subuh dan kitorang pi cari sarapn pagi untuk mak sedara dan sepupu yang ada di Hotel.Beli nasi lemak dan Kuih jer pun..cukuplah.
a

Tujuan kami semua ada kat KL ni sebab Mak Teh baru jer menjalani pembedahan Jantung semalam..Buat Bypass..Alhamdulillah operation berjalan lancar dan hari ni kitorang akan lawat dia di IJN Wad ICU..harap dia ok ok saja..Gambar atas ni View IJN dari hotel Putra KL..bilik kami 905.
a
Masuk dalam Bilik budak kecik ni pun ada..Nurul Qiadah dah makin besar.makin besar makin lah comel..macam mak ngan ayah dia lah..so aku duk main main ngan Qiadah dan kitorang siap siap sarapan pagi.Faiz dan ayah dah sarapan di Cafe Hotel so aku,Mak dan Kak Tie jer lah srapan dulu.abang jali dan kak la ada kupon sarapan pagi juga di Hotel.
a
Time mak ada ni lah aku nak bermanja.Ibu jari kiri aku sakit.so lepas aku kerat kuku tangan kiri aku tak dapat nak kerat kuku di jari kanan.Mak lah yang tolong keratkan..Terima kasih mak..:)then kitorang siap siap nak ke Majlis kenduri kahwin Adik Ziana..Mak teh akan kami lawat petang karang dari jam 6-8 pm.
a

Nak di jadikan cerita,actually my family duduk bilik sebelah sebelah ngan Bilik Pak Din dan Mak Timah (Nikli's Parent).diorang turun KL jugak sebab nak attend kenduri kahwin adik ziana ni..such a sweet coincident so aku ngan Kak Tie tumpang Pak din pi Ampang tempat Kenduri..my dad nak lawat mak teh dulu sebab pukul 3 petang nanti dia kena buat Hemodialisis di Hospital Kuala Lumpur.Lawak lah.macam dalam drama pulak tapi its happen to us.
a

Kami sampai awal di tempat kenduri..pukul 11.45am dah ada di sini..masa ni orang pun tak ramai lagi..lauk pauk pun masih dara..so tuan rumah suh kami makan dulu,.kalau ikut aku still kenyang makan nasik lemak pagi tadi tapi tengok lauk pauk yang ada terus rasa lapar balik.man anak cari kenduri kahwin buat masak Ikan keli sambal,Udang masak lemak,Umbut masak lemak,Kerabu Mangga,ayam goreng verempah,Ulaman dan sambal belacacan tidak di lupakan..



Apa lagi mai jemput makan..memang sangat menyelerakan lah lauk lauk macam ni.actually aku lebih prefer takder daging macam this kind of lauk.simple tapi sedap dan menyelerakan..But in my hometown orang biasanya datang kenduri kawen sebab nak makan Gulai Kawah daging..lain tempat lain lah caranya kan.Bismillah..
a

Kek Pengantin yang santek!!
a

Bersama Tuan Rumah dan Kek Pengantin
a

Sementara menanti tetamu lain datang aku ngan kakak pi Rumah Dofy tempat pengantin bersiap siap..boleh jugak pi ambik ambik gambar diorang tengah mekap kan...quite dekat jer rupanya rumah diorang ni..
a

Awyn tengah bersiap siap..pengantin perempuan yang cantik
a

Balik dari tempat pengantin bersiap siap Encik Sepul dan Nita Hamdan dah ada tengah duk makan..tapi aku just wonder mana diorang letak si Umar yang berwajah garang itu?
a

Ohh rupa-rupanya Umar duduk ngan Mak Timah dalam Rumah..mak Timah duk tunggu anak kesayangan datang baru dia nak makan nasik..tadi aku ngan kak Tie ngan pak Din je lah duk makan awal..Best jugak Umar ditinggalkan ibu bapa macam ni..habis dia aku kerjakan untuk ambil gambar.hahahaa
a

Ketibaan pengantin lelaki dan perempuan
a

Pengantin diarak dan dipersilakan duduk di atas pelamin..untuk pengetahuan ni majlis belah lelaki..majlis akad nikah dan persandingan belah perempuan dah lepas dua minggu lepas di Temerloh..kiranya ni majlis sambut menantu lah sebenarnya..meriah dengan paluan kompang dan silat pulut.
a

Sementara pengantin duk atas pelamin dan kena tepung tawar aku masuk dalam rumah kjap nak solat zohor.masa ni lah aida ngan Kit dari JB sampai..The more the merrier right..glad to see all of you here gal!
a

Pinjam anak orang sat nak bergambaq
a

Nikli dan Wife pun baru sampai..
a

Antara kenalan rapat yang hadir
a

Selamat pengantin baru Dofy & awyn!!
 a


Saidatul nazla and her friend pun ada..
a

Cuaca kat luar rumah sangat panas..so kitorang lepak dalam rumah sambil sembang sembang..sambil sambil curi makan buah lebihan makanan pengantin dan jugak Cupcakes pengantin..hehe..tu yang untungnya duk dalam rumah..kesian pulak tengok Zie duk keluar masuk keluar masuk menguruskan itu ini..
a

Uishhh apa yang korang intai tuh..
a

Korang dah nak balik ker??selamat jalan encik sepul dan Nita hamdan

a

ambik gambar freestyle ngan pengantin
a

Pengapit dah tukar tema biru pulak.
a

Tema keluraga diorang ialah Hijau hari ni..
a

ekkk..janggalnya yang baju biru kat depan tu.hahah
a

Dalam pukul 4pm masa Pak din,Mak Timah,Nikli dan his wife nak balik family aku sampai..Cuma ayah jer takder sebab dia kena buat Hemodialisis..alhamdulillah akhirnya ketemu juga ketiga tiga family kami semua..Semoga Hubungan Ukhuwah keluarga kita akan terus berkekalan ya..SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT DOFY & AWYN..semoga berbahagia ke anak cucu..sekalung pengharaan buat Zie sebab jemput kitorang semua datang..
a
*Terima kasih daun keladi,ada umur kita jumpa lagi.sekian.

4 comments:

mummysyafie said...

selamat pengantin baru tuk Dofy

kebetulan plak boleh duduk sebelah nyebelah kan. wah..siap minta potong kuku plak tu..ngade nye.. :P

sepul said...

hey you!

@xiM said...

KAK NOR,

sangat kebetulan okeh..hahaa

@xiM said...

ENCIK SEPUL,

yes bebeh..anything???

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails