Followers

Saturday, September 1, 2007

Saat Ini


Saat ini tiada lagi kata kata yang mampu untuk menggambarkan kesedihan dalam diri saya..saya tahu dan saya sedar yang sekurangnya saya masih dapat untk merobah keadaan,masih sempat untuk membetulkan kondisi yang agak menyeleweng dari landasan asal..tapi mungkin kekecewaan dalam diri menolak segalanya dan membiarkan sahaja segala yang dirancang terbang dibawa taufan yang melanda...ya..taufan yang sedang melanda dalam sanubari saya.

saat ini juga tiada gunanya untuk kita saling menyalahkan keadaan masing masing,atau saling menyalahkan sesama sendiri,kalau kalau itu mampu membawa kita kembali ke masa silam,tak mengapa....tapi hakikatnya tidak.dan tak akan sama sekali kita mampu untuk kembali ke masa lampau..kalu saya punya kekuatan untuk merubah masa lalu banyak benda akan saya aturkan agar selari dengan kehendak dan kemahuan saya...tapi atas nama manusia,tak mungkin kita punyai kelebihan itu...

saat ini yang tinggal hanyalah segala yang tersisa dalam gumpalan kesedihan yang hanya menunggu masa untuk dilontar jauh dari kotak ingatan dan fikiran...saya tahu benar bahawa tiada gunanya untuk kita bersedih dan melupakan keindahan dalam hidup ini..sedih itu pasti tapi jangan berpijak pada sudut itu terlalu lama agar kita tidak hanyut di bawa perasaan yang tidak menentu..apa yang saya boleh katakan hidup ini penuh dengan ranjau yang berduri yang mana tak mustahil kita akan terluka..

saat ini saya hanya menunggu sinar terang yang akan memuntahkan saya keluar dari sarang kegelapan ini....


'cinta itu agak menggembirakan dan adakalanya sangat menyakitkan..'

2 comments:

Zack said...

Lain macam jer bunyi entry ko yg terbaru ney. Apasal bro? Tgok gambar ros putih yg berlumur darah tu pun sudah cukup mengerunkan aku DLL.

Warna Warni said...

ermm...cam hati berdarah jer tuk tahun 2007 hehe..
peace yoo

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails