Followers

Friday, October 25, 2013

RACE REPORT : BSN PUTRAJAYA NIGHT MARATHON 2013 - HALF MARATHON 21 KM

Mari membuat race report.

BSN PNM 2013 - 19 OKTOBER 2013

Since sekarang aku dah transfer kerja kat area Paka, maka hari ahad adalah waktu bekerja.. selepas ni mana mana running event kena select yang best best jer lah. sebab nak kea aplly cuti since banyak running event biasanya diadakan pada hari ahad. jarang ada hari sabtu.. takpe lah. thats the price i have to pay. Allah tak bagi semua yang kita nak. Allah akan bagi apa yang kita perlu. 


Maka bersempena dengan BSN Putrajaya Night Marathon yang di adakan pada hari sabtu malam maka gigih lah aku turun untuk berlari mengejar mimpi. sampai area Putrajaya dalam jam 5pm. berkejaran dari Terengganu sebenarnya hantar wife naik flight jam  3.45pm. nasib baik tak kena tinggal flight. so dari LCCT aku ke Putrajaya. Makan dahulu di Kenny Rogers Alamanda dan ambik BIB untuk lari malam ni. Thanks Pak Meon for the BIB. aku tak register this run. Pakai BIB org lain. actually salah sebenarnya pakai BIB orang tapi since aku takkan dapat nya menang this race, so why bother, janji dapat finisher Tee. ambik 21 KM sahaja.


 As usual, tempat permulaan di Palace Of Justice.

Sebelum lari sembahyang dulu lah apa cerita pun. ke masjid Besi berdekatan dan kat situ berjumpa lah ramai muka muka regular yang duk join event ni. Alhamdulillah seronok berjumpa dengan kawan kawan.. kalau hari biasa bila nak berjumpa entah. tumpang event event macam ni lah nak bersua muka dan bertanya kan khabar.


Selesai solat dan bersalin pakaian terus aku ke garisan permulaan. Untuk Full Marathon peserta dah dilepaskan jam 8pm.. teringat last year aku buat Full Marathon dalam event ni.. my Personal Best pulak tu 5 jam 4 minit. this year tak register FM pun.. takpe insya Allah cuba lagi tahun depan..


Tempat berkumpul untuk peserta Half Marathon 21km


Jam 8.30pm peserta untuk half Marathon flag off. maka bertempiaranlah semua peserta lari demi mencarikekuqatan dalam diri masing masing untuk menghabiskan larian 21KM.. masa ni hujan baru nak berhenti. actually masa tengah berlari pun memang hujan rintik rintik.. tapi nasib baik tak lebat.. aku memang prefer berlari malam.. cuma malam ni aku tak berapa nak larat. mana nak larat kalau tak training betul betul.. firrst 10 KM jer aku bboleh maintain pace bawah 6 minit per km. pastu hancur ke laut. Timing last jadi 2 jam 32 minit. worst timing ever for HM. takper, janji habis kan.


Masa 3km yang last terserempak dengan pakcik azuan. kenapa pakcik? tengok bib nya ya kategori mana. hehe. gurau jer ya azuan. thanks lah pace sama sama ngan aku sampai ke Finishing line.. we made it again..yeahhhhh..


Finisher Tee 21km and Medal


Oh ya, lupa nak cakap kak tie pun ada sama lari 21km malam ni.. jangan tak percaya ya kak tie sekarang dah glowing.. makin kurus sekarang.. Lepas ni makin laju lah berlari.. tahniah kakak ku dapat habiskan larian!! Tahniah juga pada encik sepul dan encik Burn!! ni geng yang sempat bersama ambik gambar sebelum aku balik. bukan balik Ampang ataupun Cheras. Nunnnnnn balik Kemaman sebab esok kerja. Tak boleh di amalkan selalu lah. bahaya drive sorang sorang tengah tengah malam. Next year kalau nak lari jugak aku akan apply cuti lah di hari ahad. baru ada masa nak rest.

ok dah.

Tu jer race report aku.

Bosan kan??

Tapi aku dah kembali berblog ya!!

:)

2 comments:

Mohd Syafei Ahmad said...

yeay welkambek bro..

next evet kat penag train bebetul ye. sub 5 for you

Me Roar said...

Tahniah sbb berjaya habiskan 21km setelah sekian lamanya ko tak lari. Jumpa lagi kt Penang Bridge International Marathon :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails