Followers

Sunday, December 18, 2011

MALAKOFF 12 KM RUN 2011 - POST MORTEM : ANOTHER LESSON LEARNED!!

i did it again!

Pagi tadi dah berjaya menghabiskan another larian,kali ni anjuran MALAKOFF pula sejauh 12 KM di Bukit kiara Equestrian Club..sebut Bukit Kiara so maklum sahajalah route nya yang berbukit bukit itu.jom kita tengok apa yang berlaku sebelum dan selepas Running tadi.


To be honest pagi tadi aku tidur pukul 5 am!!then pukul 5.45.am dah kena bangun untuk bersiap siap ke Bukit Kiara.Bukan aku tak nak tidur tapi mata tak mahu lelap.Probab lay because dah terlebih tidur atas bas sepanjang perjalana ke KL semalam.so redah sajalah..as usual [artner berlari aku yang paling akrab tentulah my own sister,kak Tie..Our manager Yana pun ada sekali.Thanks for the ride cik manager!


Sampai di Bukit Kiara dalam puku 6.50am..agak semput masa ya sebab pukul 7 am kategori wanita terbuka akan bermula..Yang bestnya masa sampai dan Parking boleh pulak terserempak dengan enciksepul.blogspot.com.dia hantar cousin dia berlari kat sini..Sepul nak bawak Umar pergi Jogging..good father lah dia ni.what a small world kan..kat sini pun boleh jumpa.tu pun nasib baik dia tegur.kalau tak memang tak perasan lah sebab kitorang dah nak rush sikit ke tempat mula perlumbaan.


Flag off pukul 7 am untuk kategori terbuka wanita 12 KM..Then untuk kategori lelaki terbuka 12KM akan bermula jam 7.10am..so kak tie akan berlepas dulu..suasana macam biasa lah.havoc dan meriah.warming up lah sikit mana yang patut sebelum bermula.kang badan terkejut pulak.


ehhhh i can see arman dan zul!credit to yana sebab dapat ambik pic depa


ni antara peserta yang awal tiba..


Dan akhirnya aku berjaya menamatkan perlumbaan..


proud with myself!!


Another Finisher Medal for me..suka medal ni.Unik!


Sementara tunggu yang lain sampai aku pi ambik goodie bag dan sarapan pagi dulu.diorang sediakan taufu fa dan mee goreng asa sarapan pagi..layan lah kan.memang tak sarapan apa pun lagi..tak lama lepas tu Arman dan zul sampai di Garisan penamat.we still waiting for kak tie to arrive..


akhirnya kak tie pun sampai dan berjaya menamatkan larian!!syabas kakak ku!!


Dulu mula mula jumpa arman waktu Siemens Run di dataran Merdeka.Kenal dah lama dari blogging tapi tu lah first time jumpa.sekarang dah selalu berjumpa sebab lately aku kerap attend event larian.Zul pulak first time jumpa kat Night Run Putrajaya in Oktober 2011..Nice to meet both of you!lepas ni kita pasti akan berjumpa lagi dalam event event akan datang.


Peserta menikmati sarapan pagi lepas ambik goodie bag


banyak kuda kuda kat sini.kata Equestrian Club


kak tie and i !!both of us with finisher medal.Alhamdulilah we did it again!


Selalu terlupa nak ambik gambar cik manager ni..Thanks sebab ikut sekali dan tolong tolong ambik gambar..kalau takder Yana takder lah gambar gambar kat garisan penamat tu..dan kat bawah ni aku sertakan post mortem hasil larian pagi tadik:


To be exact (based on my Endomondo Aps) track yang kami lalu ni tak sampai 12 KM..cuma 11.49 KM..kurang 500 meter lagi..untuk rekod aku berjaya berlari 11.49 KM within 1 jam 12 minit dengan average speed min/km 6.16.


Kawasan sini banyak benar bukitnya.The most chalengging track for me so far..kat Desa Park city pun ada satu bukit yang lagi curam tapi kat Desa Park City tu ada satu jer bukit..kat Bukit Kiara ni boleh kata most of jalan akan naik bukit dan turun bukit.a good experience for me as a beginner in this arena.


Fastest lap yang aku boleh buat ialah 4 minit 52 second.means to say i still  can push myself to be fast.probably masa turun bukit aku speed gila gila.tapi bila nak naik bukit memang azab semacam..tu yang jadi the slowest lap 7 min 23s tu..memang sangat mencabar but i did it anyway.Sebenarnya dalam training aku sebelum ni aku dapat buat 1km dalam masa kurang dari 6 minit.so target aku untuk this race ialah Average min/km dalam 5.30 macam tu.but i can't make it.and you know why?sebab aku TAK CUKUP REHAT..remember i told you yang aku tidur pukul 5 pagi dan bangun pukul 5.45 pagi?so memang tak cukup rehat dan terus nak berlari.First 5 KM mental aku blocked sangat sangat sebab body aku kata suruh stop dan get a rest tapi minda aku kata nak berlari.so its true that running is a mental game..mental kena kuat baru you can pass through the obstacle..


TAK CUKUP TRAINING pun satu masalah jugak aku rasa..a week sebelum this event mana ada aku training sebab busy dengan kerja dan aktiviti lain.memang 12 KM is not lah jauh macam half marathon or ful marathon tapi preparation tetap kena buat jugak..Another lesson learned,and after this aku harap aku akan lebih bersedia dan cuba dapatkan rehat yang secukupnya a day before the race.Yeah i can finish it,but i want to finish it with joy.not the pain i felt when my body struggling to run even though i'm restless..Hopefully after this i'm not going to take other running event for granted anymore.Kesian kat body jugak.nak pakai lama so kena jaga betul betul.Thanks pada semua yang hadir sama..kita jumpa dua minggu lagi ya dalam Newton Challenge New Year!!

*Kejap lagi nak ke Alamanda Putrajaya pula.ada game Bowling..Then lepas game tu baru nak ambil bas balik ke Penang..Pehhh rasa sangat malas la nak kerja esok..so tired and sleepy and i really need a rest right now..zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...


*edited back-this is the official result for this Malakoff Run ..My ranking is 256/922..not bad huh??will keep improve my time later..:)

5 comments:

ddyana said...

Lepas ni tido la lmbt lg...x dgr ckp org tua kan...

ddyana said...

Lepas ni tido la lmbt lg...x dgr ckp org tua kan...

kuchalana said...

bro.. salute to both of u.. we look forward for more.. riadah mcm ni baru rasa bro..

DrSam said...

tahniah axim! Good event and good companions too.

Mawardi yunus said...

saya x suka lari..huhu.. apapon tahniah .. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails