Followers

Wednesday, March 28, 2012

RACE REPORT : MALAKOFF PENANG RUN 17 KM

 25 Mac 2011

Pagi bangun jam 5 am.sebab nak kena ada di Padang kota Lama Penang pada jam 6.30am.Flag off untuk Malakoff Penang 17 KM ialah 7am..so memang nak kena solat subuh di sekitar area Padang Kota jer..Malam sebelumnya tido lewat dekat pukul 2am..pukul 5 am dah kena bangun untuk berlari.memang tak berapa nak cukup rehat lah.tapi orang kata alah bisa tegal biasa..


Thanks Izman, sebab sediakan Tag #GengkakiLari untuk kami pakai sepanjang larian..Everybody has to start somewhere right?for a beginner runner like us, #GengKakiLari is a very clear platform for us to execute our mission and passion.Kalau korang berminat nak kjoin larian ataupun training Gengkakilari boleh like our page di FB Gengkakilari atau follow twitter @gengkakilari..di page tersebut akan di update info pasal larian yang akan berlansung serta training yang akan kami jalankan.
 

we are #Gengkakilari runners!!


Sampai di Padang kota kami parking di seberang jalan..parking area di Padang Kota ni dah ditutup untuk kemudahan majlis berlansung..solat subuh tepi kaki lima sahaja..Then terus buat light warming up sebelum flag off.aku sakit perut masa ni tapi toilet bergerak yang disediakan adalah tidak selesa untuk melunaskan hajat.so tahankan saja lah.what to do.


ehhh sapa yang ambik gambar aku ni..


Sebelum memulakan larian..


Tepat jam 7 pagi, tembakan dilepaskan dan larian pun bermula..lawa pulak diorang bukak lampu di Bangunan Padang Kota ni..


peserta larian yang gigih..17 KM sahaja


Route dari Padang Kota sampai ke TESCO tanjung Bungah then lalu di Straits Quay kemudian kembali semula ke Gurney Drive dan ke Padang Kota..dalam 17 KM semuanya..tapi routenya adalah senang sebab tak ada bukit..mula mula memang maintain pace laju 5 min per KM sebab aku follow Faiz punya pace.mamat tu memang laju..Then dapat Potong Zarul and Bach..lama lama aku exhausted, Faiz straight ke Depan, Then Bach pula potong..hehe..hidup #Gengkakilari!!janji semua dapat berlari dengn baik..


di Gurney Drive..


Ingat nak berlari tanpa henti..sampai di area Gurney drive aku berhenti jugak sebab duk sibuk nak ambik gambar.bila dah berhenti faham faham sahaja lah..putus angin..sambung berlari semula pun rasa macam nak berhenti jer..tapi tetap kuatkan semangat..


Dan itu dia!Bach sampai dulu antara kami semua..dengan catatan masa lebih kurang 1 Jam 30 minit..Maintain jer berlari..Good Job bro!!


Then tak lama lepas tu (1 Jam 38 Minit) aku pun sampai..Alhamdulillah capai target aku nak setelkan larian 17 km below 1 jam 45 Minit..Faiz patut dah sampai awal tappi 4 km terakhir kaki dia boleh pulak cramp..dia sampai 2 minit lepas aku sampai..Then tak lama kemudian Zarul sampai dan diikuti dengan man..Good job you guys!semua dapat smpai below 1 Jam 45 minit!ok sangat dah tu.


terjumpa Fadhlul Hadi.dia join 7 KM.next time belasah 17 km terus bro!


Gambar ni ada sorang akak Reporter dari Malakoff Website ambik..di website malakoff ada dua kepng jugak gambar kitorang..hehe.Puas hati dapat habiskan satu lagi event larian..to all of them, ni first time lari di luar KL/Lembah Klang.


Cantik Finisher Medalnya..


Layan je lah gambar yang ada.. sakan lah duk posing di Podium..nak naik betul betul memang tak ada harapan lah samapi ke tua pun since Malaysia punya event memang akan dipenuhi dengan geng geng Kenya.so diorang akan sapu semua wang Tunai..Dalam pada duk bergambar ada Lucky Draw di jalankan tapi kena jawab soalan soalan..Gigih diorang ni tunggu nak jawab soalan yang ditanya sebab nak hadiah.


Berkat kesabaran dan kesungguhan akhirnya Zarul ngan Man berjaya menjawab soalan yang diberi oleh pihak penganjur.dapat lah satu carton air Gathorade..Bolehlah aku menumpang sama minum air ni..:)actually banyak lagi hadiah lain tapi semuanya di monopoli oleh sorang mamat cina mana ntah.bersungguh sangat nak jawab soalan.Kitorang kasi can lah kat diorang..malas nak bersungguh sangat.hehe(ayat cover)


Air Gathorade,Compare to 100 Plus aku lagi suka air ni sebab tak bergas


Dalam jam 11 am lebih kitorang bergerak dari Padang Kota menuju ke Transfer Road untuk sarapan pagi..lapar gila wehhh.nanti aku story dalam entry lain ya..Another Finisher Medal for all of us, but the run spirit wont stop here.More to come!!Jumpa lagi nanti di Larian Bendang 8 April di Menara Condong, Teluk Intan..Insya Allah!Congratulations pada semua yang menyertai acara ni!whatever it is, just Don't stop running ya!

2 comments:

Unknown said...

It was a good run n sweet memory...

Unknown said...

Nice run, lotsa memories...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails