Followers

Monday, January 2, 2012

REPORT RESULT : NEWTON NEW YEAR CHALLENGE 25 KM

Selamat Tahun baru 2012

Permulaan tahun baru yang baik aku kira..Sebab semalam aku memulakan tahun baru ini dengan aktiviti larian..NEWTON NEW YEAR CHALLENGE 25 KM..for the record, this is the longest distance i've ever tried so far.paling jauh aku berlari pun dalam Penang Bridge Marathon 2011..21 KM..tu pun dah rasa macam tak larat sangat..so kali ni aku cabar diri sendiri untuk terus maju ke depan.


You know what?

its not easy to make yourself wake up early in the morning,let say 4 o'clock in the morning, just for the sake of running. I mean,not so many of us will have that strength to do that..so this is another battle for all of runner..and i'm lucky to have tht strength to do so..syukur Alhamdulillah.my 25KM run started at 5.30 am..Orang lain tengah nyenyak tidur aku sibuk pi berlari.


Race kit Collection dah ambik a day before the race.


First sekali orang yang tegur aku,Arman (Kuchalana.blogspot.com)..Sekarang we are running buddy..aku join lari lari punya event ni dulu atas sebaab lain.dan kebetulan dia pun pelari tegar. Thanks kenalkan aku kawan kawan ko yang lain tu pada aku..dapat lah tambah kawan baru..arman pun berlari 25 KM sama ngan aku time ni..sempat lah aku warming up apa yang patut sebelum berlari.


Berlari sebelum subuh ni lain sikit cabarannya sebab masa tengah berlari kena cari tempat untuk singgah solat subuh..Alhamdulillah kawasan Bandar Kinrara ni banyak stesen minyak yang ada..singgah berhenti solat subuh di ESSO yang ada..kemudian sambung balik berlari..memang aku tak target apa apa pun..tak kejar masa dan aku just go with the flow.


Thanks pada fotografer yang ambik gambar aku masa tengah berlari..cari di FB dan jumpa gambar aku dalam banyak banyak gambar yang diorang snap..masa lepas kilometer yang ke 21 aku macam dah agak down..rasa macam nak give up.terus terdetik hati aku camana lah nak berlari Full marathon tahun ni.aku target by Jun aku nak buat Standard Chartered KL marathon Full Marathon.tapi masa tengah berlari ni aku just doubt myself whether i can do it or not..aku yakin dengan latihan yang cukup aku boleh buat tu..lagi 5 bulan untuk training.Insya Allah dapat buat nanti..


Masa aku habiskan larian : 2 jam 58 minit..nasib baik still below 3 jam.sebab tu pun target aku.tak nak lebih dari 3 jam..Alhamdulillah i can finish the race without any injury..setakat lenguh dan kaki sengal sengal tu biasa lah..adat berlari.


Habis berlari tunggu Arman setel then kami pi minum minum di Bandar Kinrara,Kedai mamak mana ntah..aku tak ingat.makan dan bersembang dengan geng geng arman..dapat lah kenal runner baru.Nice to meet all of you guys!hope to see you guys again in the next race!Insya Allah.


The first ever medal in 2012..:)


Today they already announced the official result..306 over 533 contestant is not that bad,i guess..looking forward to another run in this coming 15 January, Mizuno Run at UPM Serdang..10 KM, and i hope i can do my personal best at that time.

Insya Allah.

*Ayah still berada di Hospital Kuala Lumpur..hari ni cuti sempena Tahun Baru so boleh lah melawat ayah di HKL..tadi sempat juga ke Plaza Low Yat sebab nak betulkan Laptop yang rosak.dan malam ni akan pulang ke Penang sebab esok merupakan hari pertama bekerja di Tahun baru 2012.Azam tahun baru : nak jadi pekerja yang rajin.tak nak datang lambat dah ke Opis.akan cuba untuk tidak bertangguh kerja.

1 comment:

Ad said...

tahniah untuk 2012..semoga permulaan yang baik berterusan.En.azim juga sudah jauh berubah fizikal.

good luck

yang memerhati dari jauh,
ad

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails