Followers

Friday, April 3, 2009

Medan ikan Bakar Kampung Bharu-Best!!

Salam Kejumaatan Semua..

Pagi tadi tempat kerja aku duk buat senamrobik..pehhhh layan kan ajer..bayang kan lah ada tiga instructor wanita duk 'menggoyangkan' badan depan kami kami nih(FYI,tempat kerja aku majoritinya adalah dari kaum Adam..80 persen boleh dikatakan macam tu)..mau semua turun padang nak bersenamrobik sama..best jugak sekali sekala keluarkan peluh di pagi hari..memang 'layannnnn'...badan pun bertambah segar dan sihat.

Ok ok save it.malas nak citer pasal senamrobik ni..kalau dah namanya AXIMUD konpem la lagi suka bercerita bab bab 'mentekedarah' nih..nak buat macam mana memang antara hobi aku ialah makan(memang aku pernah nyatakan hobi ni masa Cikgu Napisah tanya sewaktu di darjah 5 Sek.Rendah Kebangsaan Sura Dungun dulu..pastu dia duk gelak kata aku gemuk..padahal badan dia 3 kali ganda aku sekarang waktu tuh..haha..tiap kali masuk kelas mesti berpeluh peluh tak hengat..heeheh..Cikgu Napisah,walau di mana cikgu berada sekarang ni saya doakan agar cikgu bertambah tambah sihat hendaknya..ngeeee..).

Tanpa membuang masa yang tak berapa nak ada ni,Dari skrin PC anda-secara lansung mempersembahkannnnnnnn......(treetteerereretrrreteetereteret-bunyi drum)-Kisah Makan makan di Medan Ikan Bakar Kampung Bharuuuuu!!!

Terimalah.

*********************************************

Ini kisah lampau.A long long time ago,but i was still remember..ketika rakan baik aku dari Mri Sarawak terbang ke semenanjung atas urusan kerja di Kuala Lumpur..Kebetulan aku pun berada di Kuala Lumpur ketika itu,kami berpakat pakat untuk makan malam bersama di Medan Ikan Bakar Kampung Bharu.Tapi sebelum tu aku fetch dulu mereka di Hotel Crown Plaza.Macam biasa,akau akan sesat barat dulu sebelum tiba hingga menimbulkan kerisauan mereka..hehe..sorrry,jalan KL ni memang i fail.


Selepas berjaya menemui Hotel Crown Plaza tersebut barulah kami bersama sama bergerak ke Restoran Medan Ikan Bakar Kampung Bharu ni..Signboard nya yang besar dan lampu lampu yang meriah berjaya menambat hati kami untuk masuk dan mencuba makanan yang ada di sini..

Kami memilih untuk duduk di atas pondok,konon konon nak feel macam rumah kampung..konsep ni aku tak paham-ada tudung saji dan ada susunan buku cerita kanak kanak...ni konsep kanak kanak riang kah??wallahualam..Hanya Tuan Kedai ni sahaja yang mampu menjawab semua persoalan tersebut..

Dan inilah dia Kami yang di maksudkan oleh saya sebentar tadi-Sally Shyrlyna,my old fren back then in Uitm dulu..my very bestfren and a good listener-yet already married with saudagar kain di Miri..Lawak jaa..ntah aku pun tak pasti suami dia kerja apa..hehe..Yang sorang lagi tuh Angah,my bestfren too sebab dia ni kawan baik Sally..(masa ni Angah still anak dara sebab tak kawen lagik..hehe..kata ni kisah bulan dua yang lalu kan..)

Sementara duk nak tunggu pelayan Restoran datang melayan kerenah kami,angah duk sibuk godek kamera Slim Sally..berkenan kaa??kaler dah pink..korang suka la kalau pink pink ni kan..

Bila pelayan tiba dan bawak kertas yang koyak rabak ni terus la sally melenting-''ada ker diorang kasi kita menu kertas carik koyak rabak macam nih..tak kelazzz lansung..''..Tanpa kami sedari rungutan Sally tu di dengari oleh Tuan Kedai lantas dia terus meluru ke meja kami,


Dan menyediakan Buku menu nih..haaaa..ni baru lah ikut prosedur makan di Restoran..ada menu siap semua segala..tapi kalau ada dalam menu nak order takder buat apa kan..aha..so lepas bincang punya bincang punya bincang maka kami sepakat untuk mengorder....haaaa tengok lah kat bawah ni...sedaaapppp!!:
Ni sotong Bakar yang Marvellous!!memang sedap bangat!!aku kalau bab bab sotong bakar ni memang la terangkat habiss!!pandai diorang bakar dan sos nya pun kena..salute!!A+++ aku kasi..(wahhh lama dah tak rating makanan sebegini rupa kan..)


another bakar bakar lagi ialah Ikan Pari..yang ni pun boleh tahan sedapnya..tapi still tak leh nak Celen Sotong bakar lagik..aku kasi A jer..:)

Daging Goreng Kunyit yang pehhhhh..-A


Tomyam seafood yang sedap jugak..A-yang ni aku musykil bila aku tengok Sally boleh makan Tomyam nih..Sally yang aku kenal bukan lah seorang yang boleh makan pedas pedas..kalau dulu sedikit pedas akan membuatkan muka dia merah padam..even cili sos pun dia tak boleh..so imagine lah sendirik..tapi kali ni Sally dah berubah..dia dah boleh makan Pedas..sejak da kawen ni pandai ko makan pedas yek..hehe..Syabas..syabas..

and last but not least Kangkung Goreng Belacan tidak dilupakan..ni so so jer,aku rate B sudah..

macam biasa jus buah akan diorder-air tembikai kepunyaan axim,Milo ais tu angah dan carrot Susu tu Sally Shyrlyna yang punya..


Haaa kan aku dah cakap sotong bakar tu sedap..terus aku terkam dan terjah tanpa segan silu..tapi still aku baca Bismillah..dan proses makan makan pun bermula..Khusyuk sampai takder gambar yang di snap masa kami tengah khusyuk menghadap rezeki dari Tuhan ni.Alhamdulillah..syukur.

dan inilah hasil nya setelah proses makan makan selesai..actually diorang berdua memang lapar sangat sebab duk tunggu aku lama kes aku sesat barat tu lah..sian korang,tapi tetap lah nasik tak habis kan..pinggan yang kosong dan licin lesap tu konpem la aku punya..kata selera Gorgon yerr dak..haha

Tersandar kekenyangan si gadis manis setelah kenyang..memang puas hati kan makan kat sini..semua sedap..tang servis boleh di improve kan lagik..tapi tang rasa makanan sedap dan boleh datang lagi di lain kali..Cuma satu masalah jer-payah nak parking since restoran ni tepi jalan besar yang sibuk..

Dua wanita yang suatu masa dulu pernah berkongsi suka duka pahit getir di zaman persekolahan UiTM..tapi sekarang segalanya dah berubah-kedua dua mereka bergelar isteri orang..Angah da kawen ngan Sam,My bestfren too..dan Sally dah kawen ngan pilihan hatinya..Semoga kalian sentiasa bahagia k..jangan duk pulun berlumba nak buat anak sudah..tapi ok gak,aku tak sabar dah ni nak jadi pakcik untuk anak anak korang..mesti best nanti...heeeehee..


Anyway,Thanks Sally sebab belanja malam tu..aku memang nak suruh kau belanja pun tup tup ko paham sendirik..haha..len kali kalau ko turun lagi KL turn aku pulak ok..nice to meet both of you again,it's been 3 years ago but i stil feel like seem just like yesterday when all of us started to make our own direction..Till we meet again Buddy!!

So much to Learn..
So much to Love..
But I wont be There to Reach you..
I know i wont be Close..
But i keep My heart to reach you..

I'm so sorry.

42 comments:

sepul said...

gila bro...aku rasa mcm nak print gambaq sotong bakaq tu pastu nak gigit...

eZa said...

org kl (read: me, myself & i) pon x tau kewujudan kedai mkn nih... ehhehe :D

said...

waaaaaaaaaaaaaaah best nyer
jom lepak PUTRAJAYA lak....

minggu depan yanie balik ALOR STAR....jom jumpa.....

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥

*********************************

cDeeAbdulRazak said...

mmg best...

try datang time bulan puasa, bufet cuma RM20 hengget jer, boleh makan semua.. ikan bakar lebih 10 jenis lagi termasuk 30 jenis lauk pauk..

best kan?

Unknown said...

sotong bkr tu mmg maveles kan axim?!hehe..cepat je abis kite bedal.haha..mmg best la dpt jmpe balik..hehe..happening n mempening!

Wahidah said...

axim n food bagai irama n lagu..hehehe...u make me starving la axim

Arash Libra said...

penah makan kt sini...buka pose tahun lepas..lalala..ada dlm my entry kot..huhu

Izan said...

harus akak pergi tmpat ni bila balik nnt. =)

kuat makan jugak hang no... metabolisma kuat ni. tak naik2 pun berat bdn =)

Ziana said...

ajim!!!
lapo!!
:(

sutung tuh..
wallahhhh!!!
jom jom?
ahad?
:)
okeh?
set?
:)


****

erkk..
i'm soo sorry tooo!!
:(

CATZ said...

axim,

sku sgt terliur tgk sotong itu..
mak oi...sedapnya aku melihatnya weh..
perhgghhhh..
ko dgn makanan mmg mcm irama dan lagu..
hehhehehhehe..

dejavu said...

aku pernah makan kat sini..
sedap....

anne said...

pernah sekali makan kat situ....siap ada orang nyanyi lagu keroncong lagi, kan?

Ad Rifza said...

Terliur tgok sotong bakar tu.. anti bila turun KL leh ajak someone gi sana..hehe..

pRincESs_N said...

wahh..sedapnyerr lauk2 tu...

13may said...

gambar senamrobik mana?

hehhe hehhe hehhe

MOLY said...

aiks ..
asal tak tau wujudnya kedai ni
tak perasan pun selama ni
asal ek ??

cam besh aje
harus mencuba
jom la jom ??

seorang mamat dan dua org aweks
:P

NN said...

to izan:
watt..?? xnaik badan..?? hmmm..
:D


ntah.. mananya gambar senamrobik.. yg kata dok goyang goyang tuhh.. bole laa tengok dok gerak sana sini kasi bergegaq pulak blog nihhh..

rasanya btoi kot cikgu napisah hang tuhhh..

komen pasal makan nan ado..!!

Faisal Admar said...

eh asal ikan pari tak abis???

Suka Bebel said...

memang marvelous makan kat situ tapi udah lama tak berpeluang menikmati seafood kat situ disebabkan malas mahu meredah kesesakan kat area kg baru tu.huhu

@xiM said...

Sepul,

ish ish ish..jangan la macam tuh..pi Kampung Baru cari kedai ni k..haha

@xiM said...

Eza,

owh yer ker tak taw..hmm nanti suh ziana bawak pi kedai ni k..dia da taw kat mana..:)

@xiM said...

Yanie,

kat Putrajaya apa yang besh??:)

@xiM said...

CD,

owhhh best tuh buffet bulan puasa..tahun ni nak try lah!!

@xiM said...

Miamor,

memang sangat sedap sotong bakar tuh!!!sedap sangat!!

@xiM said...

Wahidah,

me and food bagaikan irama dan lagu??hehe..indeed..:)

@xiM said...

arash910,

OWH..best kan kedai nih??:)

@xiM said...

Izan,

badan tak naik??haha akak tak nampak..kalau nampak memang sesuai la kan badan cenggini sebab duk asyik makan selalu..:)

@xiM said...

Ziana,

len kali one fine day kita mai makan kat sini k..:)

@xiM said...

Catz,

lagi sorang cakap aku ngan makanan macam irama dan lagu..tapi macam betul jer kan..haha..

@xiM said...

Dejavu,

haha..memang aku suka..

@xiM said...

Anne,

lagukeroncong?erkkk tak ingat la anne..

@xiM said...

AdRifza,

sila masukkan dalam tentatif program yer kalau turun KL..:)

@xiM said...

pRINCESS N,

memang sedap..:)

@xiM said...

13 MAY,

aku pun duk pulun bersenam robik sama tu yang tak sempat nak snap pic senamrobik..haaha

@xiM said...

Lily,

haaaa nanti kita anak beranak pi serbu kedai ni pulak ok..:)

@xiM said...

Nikli,

gambaq senamrobik takdak kang hang horny pulak..haha

@xiM said...

Faisal Admar,

ikan pari tu habis lah..tulang jer yang tinggal tuh..

@xiM said...

Suka Bebel,

setuju ngan ko,kat situ parking memang payah..sesak pulak tuh..

Anonymous said...

Eh Sally tu ex-schoolmate sayala masa kat SMT Kch dulu. Dah lama x dgr berita since hbs sekolah,tetiba jumpa kt blog ni lak

Anonymous said...

Salam,,
Camne nak sampai at tmpat ni ??
Terli0r n0r rase nye bile neng0k gamb0r2 tu wei . .
Nak pegi mlm ni gak .
T0long kasi directi0n in details plsssssss . . Ud0h x sab0r da ni .

Ziana said...
This comment has been removed by the author.
Ziana said...

Salam..
Hi WanyCocoa,

on behalf of Axim,
Medan Ikan Bakar Kg Bahru nih ade dpn UniKL (bangunan DBKL baru tuh)
bebetul bertentangan ngan UniKL..

b4 smpi simpang 4..
(if dtg dr Kg Bahru)
kedai nye belah kiri..
(simpang 4 tuh.. if ke kanan akan ke Sheraton Hotel.. ke kiri akan ke Renaisannce Hotel )

hope penjelasan nih dpt membantu..
:)

Slamat menjamu selera :)
dont forget order sutung bakaq :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails