Followers

Thursday, January 9, 2014

JUARA PENCETUS UMMAH

Semoga air mata kemenangan Pencetus Ummah Hafiz adalah jua air mata yang tumpah ketika sujud kepada Allah..Tahniah PU Hafiz atas kemenangan dalam mimbar akhir Pencetus Ummah musim pertama. Kepada PU yang lain, anda semua insya Allah Dai'e yang mampu menggerakkan ummah ke arah memartabatkan islam di bumi Malaysia khusunya dan ke seantero dunia am nya.

PU Rahmat, anda punya masa depan yang cerah. T...
eruskan perjuangan di usia muda. Bakat yang ada semoga terus di salurkan ke jalan Allah..berbuat apa saja kerana Allah pasti ada balasan setimpal dari-Nya! Tahniah juga kepada ASTRO atas rancangan realiti sebegini yang mampu membuka mata dan minda anak muda untuk mencintai Allah dan Rasul-Nya dengan lebih dekat.

*terkesan dengan kata-kata Ustaz Pahrol, dalam berdakwah seorang Dai'e perlu menjadi insan, bukan menjadi Tuhan. Kita sama-sama manusia maka jangan sesekali meletakkan hukuman ke atas manusia lain seolah-olah mereka layak ke neraka Allah dan kebaikan kita akan melayakkan kita ke syurga. Belum tentu lagi, sebab semuanya dalam rahsia Allah. Hanya Allah selayaknya memberikan hukuman dan balasan kepada kita semua. Wallahualam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails