Followers

Saturday, January 12, 2019

DUNIA BARU

12 January 2019
1.49 am
Zzam Homestay
Taman Sri Nibong, Penang

Ketika ini aku masih belum mampu untuk melelapkan mata. Di kanan aku Faiz sudah mengerekot hanyut lepas ke lautan mana aku pun tidak pasti. Di sebelah kiri aku ada si kecil Yusoff bergelimpang tidur meniarap dengan kaki nya menghala ke kepala aku. Comel. Makhluk Tuhan bersaiz Baby memang sentiasa comel. Dan baby acus (panggilan manja Yusoff) ini mengingatkan aku betapa singkatnya sebuah perjalanan kehidupan. Dulu, aku juga sebesar Acus. Ngak ngerti apa apa. Kini sudah dewasa. Dan perlu bertangungjawab atas setiap keputusan.

Kita. manusia. 

Memang sentiasa bebas membuat keputusan. 

Tapi kita tak akan terlepas daripada kesan dan akibat dari keputusan yang kita ambil. 

Tuhan, Kau sudah uji aku dengan berbagai dugaan. Dan kebanyakan dari dugaan mendatang aku gagal atasi dengan baik. Tapi aku berterima kasih pada Mu ya Rabbi Tuhan Sekelian Alam. Sebab ujian yang Kau beri itu lah yang buat aku kuat dan tabah seperti hari ini!

Tanpa api yang panas tak mungin sebilah pedang tercipta cantik berkilau dijual dengan nilai yang tinggi. 

Sejak makin dah tua ni, aku banyak belajar untuk let go. Banyak belajar untuk meredam ego. Banyak belajar untuk menari agogo. Haha. Maaf lawak sangat hambar sebab aku nak cari ayat yang sama rhythms tapi takde idea plak. Ha ha HA HA HA Ok tak lawak.

Esok hari penting.

Bukan semua orang Allah beri peluang kedua. Untuk peluang yang datang lagi kali ini, Moga Allah permudahkan lah segalanya..!

Aku nak tulis panjang lagi sebenarnya.

Tapi mata amat berat dan rasa mengantuk amat.

Tuhan, Dosaku menggunung Tinggi, Tapi Rahmat-Mu melangit Luas!!!




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails