Followers

Friday, September 19, 2014

ANOTHER TRIP TO PERHENTIAN ISLAND

Ini adalah trip kali kedua aku ke Pulau Perhentian.

2 hari sebelum this trip. Ajak kawan Opis untuk ke Pulau Perhentian Mereka kata On. so aku pun arrange dengan travel agent kat sini. Book Chalet semua siap dengan pakej snorkeling sekali dengan Boat Transfer. Here we are today at Jeti Kuala Besut untuk bercuti 2 Hari 1 Malam di Pulau Perhentian. Alang-alang dah stay di Terengganu so boleh la buat trip mengejut macam ni selalu. hehe..


Sampai di Jeti Kuala Besut pada jam 7.40 am


Sementara tunggu bot sampai, kami sarapan pagi dahulu di warung berdekatan jeti.. sebelah terminal bas. makan nasi dagang dan bihun. Then bungkus sekali untuk makan tengahari nanti di Pulau. Banyak jer restoran yang ada di Pulau cuma harganya adalah mahal dari di darat lah. Makanan kat warung sini murah!:)


Kena beli Tiket taman laut harga RM5


Ramai juga orang di jeti menunggu bot


akhirnya bot yang ditunggu sampai. jam 8.30am


Yeah!! we're going to Perhentian Island!


Perjalanan ke Pulau Perhentian memakan masa selama 20 minit


Pulau Perhentian terbahagi kepada dua pulau. Ada Perhentian Kecil dan Pulau Perhentian Besar. Kami akan menginap di Pulau Perhentian Kecil. lebih happening dan sesuai untuk golongan backpackers. do belakang perhentian kecil ni ada Long Beach yang meriah di waktu malam.


Kami menginap di Amyns Chalet. Chalet budget. Sekadar untuk tidur satu malam sahaja. sebelah nya ada Ombak Dive Resort. Untuk Diver. kalau ada kepalangan esok pagi nak diving di Pulau Perhemtian. Agenda hari ini ialah Snorkeling dulu. Check in di bilik dan terus bersiap untuk snorkeling trip.


Ada 5 point untuk snorkeling : Coral Point, shark point, light house, Turtle point, dan di Romantic beach. Dulu pun aku dah snorkeling kat sini. we'll see how this time..


Let's go my friend!


Tunggu Bot di Jeti Perhentian Kecil.


Ok cukup setakat ni dulu. later aku share gambar snorkeling . banyak banyak nanti korang boring pulak baca.. sedang merajinkan diri untuk update blog kembali.. i feel like myself again this past few month.. Alhamdulillah.. percaturan Allah itu sentiasa kena untuk kebaikan hamba-Nya.. Moga Allah terus memberi rahmat dan berkat dalam kehidupan ku. serta dijauhkan dengan Golongan fasik dan mungkar. Ameen.

*to be continued..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails