Followers

Saturday, October 29, 2011

HALFEST FESTIVAL 2011 : HALAL FIESTA MALAYSIA

Saya nak cerita pasal HALFEST FESTIVAL 2011 yang telah diadakan pada 12-16 Oktober yang lalu..aku ngan kak tie sempat attend this festival pada hari terakhir..this is the first fiesta halal di Malaysia bertempat di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).Tak reti nak story panjang so layankan gambar je lah.


Berlangsung selama lima hari bermula 12 hingga 16 Oktober lalu, Halfest 2011 bukan saja dapat menggamit hampir 50,000 pengunjung bahkan ratusan peniaga industri halal di seluruh pelusuk tanah air kita dihimpunkan di bawah satu bumbung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).Terbahagi kepada beberapa sektor, hampir 550 syarikat dan usahawan tempatan mengambil bahagian dalam penganjuran this festival, sebanyak 95 peratus syarikat PKS menyertainya dengan 83 peratus peserta adalah usahawan Bumiputera.

*SABDA Rasulullah S.A.W. “ “Apa yang halal adalah jelas. Apa yang haram juga adalah jelas. Dan di antara kedua-duanya ada perkara samar-samar yang kebanyakan manusia tidak mengetahui. Maka barang siapa yang menjaga dirinya daripada perkara samar, maka ia akan membersihkan kehormatannya (dari dosa). Barang siapa terjatuh dalam melakukan perkara samar, maka ia terjatuh dalam melakukan perkara haram.”

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails