Followers

Thursday, December 11, 2014

SANAH HELWAH KAK IJA KU SAYANG!!

10 Disember 2014
 
Tarikh ini merupakan tarikh hari lahir kak Ija.. Kebetulan tarikh hari lahirnya sama dengan Pok Shabery.. Sanah helwah Pok dan Kak Ija! semoga Allah akan sentiasa memberkati kalian, dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur Insya Allah. 


Sambutan Hari lahir dan Kek tak dapat dipisahkan


Lepas balik kerja tadi terus gi cari Kek untuk Kak Ija.. Kat area Kemasek tak ada kedai kek.. so kena cari di Paka jugak.. Plan asal aku nak bawak diorang makan kat luar.. tapi aku tukar plan. aku akan masak untuk kak Ija malam ni. nak masak apa? tunggu lah hingga ke akhir entri. heehehe. saja kasi saspen sikit.


Sampai kat rumah kemasek lepas maghrib, terus aku bersilat kat dapur.. masak menu makan malam ni sempena sambutan ulangtahun kelahiran kak Ija.. dalam jam 9pm siap semuanya an majlis pun bermula.. Sanah helwah kak Ija. semoga Allah akan sentiasa merahmati mu dan memperkenankan jodoh yang terbaik untukmu.. Yakin lah perancangan Allah itu adalah yang terbaik untuk hamba-Nya!


Abang Jali tak ada di rumah. yang ada mak, kak ija , kak La dan anak anak.. so kami kami ni je lah yang menyanyi sakan sebelum kak Ija potong kek.. Tak apa. tak perlu ramai ramai kan. walau sikit orang tapi yang penting kesederhanaan itu ada.. seronok layan kerenah anak sedara 3 orang ni..:)


Alhamdulillah semuanya sihat sejahtera


we are family. we always be


suap kek untuk kak Ija


Kek ni namanya Chocolate Moist. tapi tak moist pun. kering jer. haha


Makanan untuk malam ini. ada kuih aku beli di Pasar malam paka. ada ayam goreng.. ada buah buahan.. dan main menu malam ini ialah :


SPAGHETTI BOLOGNAISE MEATBALL


Khas aku masak menu ni untuk kak Ija. Dalam entry lain lah aku share resepi ni dengan korang.. resepi yang mudah dan sedap.. Alhamdulillah diorang kata rasanya sedap..Risau juga kalau tak sedap. hehe.. boleh lah. ni antara menu kegemaran aku juga.. Hopefully kak Ija suka lah makan ni!:)


Qayyum makan kek sampai ke hidung.. makin besar dan makin nakal dia ni.. Alhamdulillah kali ini Allah beri lagi kesempatan untuk kami sama-sama satu keluarga berkumpul dan meraikan Ulangtahun kelahiran salah seorang ahli anggota keluarga.. Sanah helwah sekali lagi untuk Kak Ija! Hadiah nanti lah saya beli ya. kali ni masak spaghetti dulu.. Apa lah agaknya ya hadiah yang sesuai untuk dia..

Ok dah. 

i LOVE my family!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails