Followers

Sunday, August 12, 2007

sam angah-juz visiting

buat pertama kalinya sejak aku duk kat penang ni sam ngan angah nak datang lawat aku,hehe actually diorang datang nak jalan jalan kat sini...bila di fikirkan balik its been a year since we've been graduate(november last year).kira da nak setahun sebenarnya kitorang dah bawak haluan masing masing dan cuba untuk bina hidup sendiri...dan aku masih di sini,sendirian dan tanpa sesiapa di bumi yang agak asing bagi diri aku kali pertama menjejakkan kaki ke sini.namun aku gagahi juga melangkah ke mari sebab kata orang tua-tua timba la dulu pengalaman di tempat orang..dan atas nasihat itu maka kehidupan sebenar aku pun bermula,since that day...

diorang datang ngan bas jer,sam kata malas nak bawak keter dier...ye la jimat pun jimat,tiket bas baru berapa dari kl ke penang..dalam rm24 ringgit jer..then aku pi ambik diorang kat bus stand butterworth pukul 5 pagi..huhuhu kacau jer waktu tdooo aku...tapi member baik punya pasal aku tak kisah..sam memang member aku yang paling rapat since aku start belajar kat uitm lagi.tapi kali ni dia bawak awek dia sekali,tu pun aku tak kisah sebab awek dia tu classmate kitorang jugak,senang cakap member aku jugak la sebenarnya,hehehe,



ni la sam yang aku cakap kan tu...ni masa kitorang konvo tahun lepas.dia ni memang member baik aku sejak aku menjejakkan kaki ke uitm ni.boleh kata dia ni member untuk ketawa dan menangis sama sama.kalau aku ada masalah ker aper ker masa time time blajar dulu dia la jadi pendenngar setia aku..tempat aku meluahkan masalah yang berserabut kat kepala otak aku..skang ni dia dah jadik eksekutif kat NIOSH..tunggu nak kawen je la tu ngan angah,hehehe,aku tanya jer mesti dia kata nak kumpul duit dulu sebab baru kerja.aku?tunggu la 100 tahun lagi,ehehehe..


berbalik pada kisah diorang datang umah aku kat penang ni..lepas aku amik pagi td kul 5 diorang rehat rehat jap kat umah...then dalam pukul 10 pagi aku pi bawak depa jalan jalan kat sekitar penang.tapi sebelum tu angah ajak kitorang lawan boling so aku bawak diorang pi main boling kat megamall.


angah seronok dapat main boling,walaupun dia tewas ngan aku n sam,hehehe,next time kita lawan lagi k ngah..after dat bowling tournament then kitorang pegi quensbay mall kat pulau..sam so excited masa naik jambatan becoz he never come across this penang bridge before this,eventhough dulu dia belajar kat matrikulasi pulau pinang.lepas pegi quensbay mall kitorang jalan jalan kat padang kota ngan pantai batu feringgi.


dah hujung minggu ramai benar orang kat padang kota ni..lunch time kitorang pi makan kat pelita nasi kandar,macam biasala orang kata kalau pi penang pekena nasi kandar dulu,hehehe..



da kenyang mengisi tembolok then baru kitorang bergerak balik..malm tu juz lepak lepak kat umah jer then lepas sembang sembang ngan sam aku pun hanyut entah ke mana...semoga esok menjanjikan sesuatu yang lebih baik dari hari ini...

'aku mengenalimu melalui satu nama,aku memahamimu melalui satu renungan,aku mengingatimu melalui satu kenangan dan aku menyayangimu melalui satu PERSAHABATAN'

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails