Followers

Thursday, May 17, 2012

FOOD REVIEW : AL-RAWSHA RESTAURANT (ARAB CUISINE)

 Al Rawsha Restaurant

No 8, Jalan Kampung Pandan
55100 Kuala Lumpur
website: www.alrawshakl.com
email: rawsha.restaurant @ gmail.com

Tel : 03-9200 6600
Fax: 03-9281 4585


Sebelum naik bas malam tadi, sempat menyinggah untuk makan malam di Restoran al-Rawsha Kampung Pandan.sebab apa aku pilih this restoran.initial plan dah ajak encik salman join skali untuk dinner.dia sekarang dah duduk di Ampang sejak ditukarkan ke area Petaling jaya dari Gelugor sana.so ni lah kesempatan nak jumpa..sekali dia cancel last minit bila aku dah sampai.what to do, makan je lah kat sini walau korum tak cukup.next time lah ya encik salman.


Mari pilih nak makan apa..


Restaurant ni besar ya kat dalam.ada dua tingkat kalau aku tak silap.


This is Chicken Mandi.Harga - RM 20


Ayam nya setengah ekor.last time aku datang ngan Kak Tie kami kongsi makan dua orang.tu pun dah cukup kenyang sebab portionnya quite banyak jugak.Orang arab memang makan banyak kan.haha.tapi kali ni aku pun dah jadi macam orang arab.makan sorang okeh!!


Roasted Chicken with rice.Harga RM20 .aku suka nasik ni lagi dari Mandi Chicken Rice tadik.lebih berempah rasanya.


Overall aku rate makanan kat sini biasa je.standard makanan arab.makanan arab memang macam ni kot.a bit boring.entah camana aku nak eksplen.maybe sebab tak order sayur ataupun dish yang lain.order nasik macam ni jer rasa macam ada yang tak kena.but still, we did enjoy the food lah.Alhamdulillah sudah pasti.


Tak percaya boleh makan sorang!!banyak nasik tu wehhhh!!


Minum air mineral jer ya.alkali.hehe


Dari Restoran ni terus ke Puduraya.Bas pukul 12am ke Penang.nak alamat untuk datang ke sini sila tengok di atas sekali.aku letak link untuk website this restaurant.aku rasa kalau ada function untuk birthday ataupun function opis sesuai lah buat kat sini..memang a bit pricey tapi for me still affordable..takleh makan selalu ya. boleh mengundang kegemukan.hehe..ok lah lain kali aku buat review restoran arab di penang pula.

Till later.Assalamualaikum.

Happiness is like a butterfly.
The more you chase it, the more it eludes you.
But if you turn your attention to other things,
It comes and sits softly on your shoulder.
- Henry David Thoreau

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails