Followers

Thursday, November 20, 2014

PBIM 2014 RACE KIT COLLECTION AT BATU MAUNG

15 NOVEMBER 2014
 
Perjalanan ke Pulau Pinang di mulakan pada jam 8am dari Ampang.. malam sebelumnya aku ada game Bowling di Kuantan Plaza.. GTD TNB Kuantan yang anjur.. jadi antara wakil player station lah.. we didn't won but as always yang penting we had so much fun. Dari Kuantan aku straight ke Kuala Lumpur kononnya nak fetch Kak Tie kat Ampang dan terus bergerak ke Penang. Tapi apakan daya kudrat tak larat. Berhenti di RnR Temerloh dan tertidor sampai jam 6am.. Penat sebenarnya tidur dalam kereta tapi tu lah kisah hidup ku. Banyak masa selalu habis dalam kereta sebab selalu travel here and there..
 
Fetch Kak Tie di Ampang, then terus kami gerak. tak singgah makan dah.. nak kejar masa nak sampai Penang cepat. Kami tak collect lagi racekit. Banyak kereta menuju ke Penang. Sampai di area Taiping kelihatan lori Nestle banyak di jalan. Lori Milo dan Lori bijirin. konpem untuk Penang Bridge International Marathon esok. Sesekali ada jugak hujan renyai renyai. Mujur hujan tak lebat. kalau tak mesti lagi lambat sampai sebab tak boleh bawak laju.
 

Dalam jam 12 tengahari, kami pun sampai dengan selamantnya ke Pulau Pinang. Alhamdulillah.. terus masuk ke Pulau ikut Jambatan Kedua. Jambatan ni jauh lagi panjang dari Jambatan lama. slow motion jer aku bawak atas bridge. boleh menghayati laluan marathon pada esok pagi. nampak lah ada sign board KM yang disediakan di tepi jalan.. bersedia atau tidak kita lari saja nanti!


Peneman setia ku, the one and only Kak Tie


Cuaca adalah sangat panas..dan orang pun adalah sangat ramai.. nampak lah jugak regular faces here tapi tak sempat nak tegur.. Kak Tie ada jumpa a few of her friends.. Yang aku pelik kenapa lah tak organise pengambilan racekit ni. tak ada ikut kategori pun. semua redah jer main ikut suka. khabarnya organiser baru. so we'll see how lah nanti diorang handle. beratur dalam setengah jam jugak nak ambil racekit. Rasanya ramai yang ambilkan untuk orang lian tu yang jadi lambat. untuk yang tak tahan beratur macam ni dinasihatakan minta organiser kurier jer racekit ke rumah atau pejabat. tak perlu bersusah payah. tapi ada caj penghantaran lah. Ikut ssuka korang lah kan. korang yang bayar. FYI, aku join Full Marathon dan Kak Tie join 21 km( Half Marathon).


Ada piala apa ntah diseiakan di sebelah booth jualan official merchandise for Penang Bridge International Marathon.. kat area ni tak menarik lah booth nya. mungkin sebab cuaca panas so tak ada mood sangat nak tengok merchandise. Kak tie ada lah beli t-shirt satu. aku ada beli keychain. yang lain lain biasa jer lah.
 
so next tempat kitorang nak gi makan.
 
LAPAR!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails