Followers

Sunday, March 25, 2012

KOTA KINABALU WEEKEND GETAWAY PART 7 (PART FINALE) : LAYAN SUNSET DI TANJUNG ARU, DINNER @ SUGARBUNS, SOUVENIR PASAR FILIPINA & GOODBYE KK!!

Ok ni memang part yang terakhir.

Tak tumbuh tak melata.tak sungguh hamba tak kata..Banyak aktiviti kebelakangan ni tu yang nak update Blog tak sempat sempat..Trip Kota Kinabalu pada 18-20 February 2012 sudah sampai ke Penghujung.Sempat menikmati Keindahan Matahari terbenam di Pantai Tanjung Aru, yang mana keindahan sunsetnya memang terkenal seantero dunia.Layan je lah gambar kat bawah yek.


 i love this picture so much!!kegigihan seorang pakcik


Dia menciptakan langit dan bumi dengan ada faedah dan gunanya yang sebenar; Ia pula menjadikan malam melingkari siang (dengan gelapnya) dan menjadikan siang melingkari malam (dengan cahayanya) dan Dia menjadikan matahari dan bulan beredar menurut perintahnya, tiap-tiap satu dari keduanya, beredar untuk suatu masa yang telah ditetapkan. Ingatlah! Dialah Yang Maha Kuasa, lagi Yang sentiasa Mengampuni.-surah az-zumar ayat 5
 

Sambil tengok sunset kami makan malam sekali di Restoran Sugarbuns di tepi Pantai..banyak gerai gerai yang ada tepi pantai Tanjung Aru.antara yang terkenal ialah Kepak ayam madu.aku kurang sikit bab kepak ayam.dada ayam aku makan lah.keropok lekor juga ada di jual di sini.



Ini merupakan makan malam kami..sedap juga!


 Restoran Sugarbuns.ala ala Maryy Brown lah pulak..


Dari Tanjung Aru aku minta abang Shah bawa aku ke Pasar Filipina Kejap. nak cari jugak Souvenir untuk ahli keluarga.nak cari Fridge Magnet untuk kengkawan..alang alang sampai at least boleh bawak balik sesuatu sebagai kenang kenangan.


Tawar menawar ngan akak tu.merasa dapat beli Mutiara Murah!

Mutiara ni Datin Rosmah jer kot mampoooo beli


Dekat Pasar Ikan masin nampak ada jual terubuk sabah


Flight aku jam 9.50pm..so sampai di Airport ngam ngam masa untuk masuk ke balai berlepas.dah siap check in awal awal lagi dah.oleh sebab barang banyak sangat terpaksa tinggalkan satu beg kat abang shah..aritu masa berlari Brooks dia dah bawak beg aku skali.Thanks a lot Abang Shah for your Hospitality!!appreciate it so much.Insya Allah kita jumpa lagi Bulan April ni!:)

Dan begitulah berakhirnya Trip Kota Kinabalu 2012 bulan Februari yang lalu,

Menarik kan?

*Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.

4 comments:

NamaSayaDiana said...

Hai :)
Seronok tgk gambar yang macam2 nie. Bestkan dapat jalan merata, tgk tempat orang. Makan macam2. Nice picture :)

Ada 1 soalan lah. Macam mana heh nak buat gambar yg kita upload tu jadi sama besar mcm Azim buat heh? Maksud D, sama lebar dan penuh dari kiri ke kanan, tapi gambar tak terlalu besar? Blh ajar ker? Hehehe... Pening pala dok adjust gambar kat blog.Tak menjadi2 jugak. Huhuhuhu....

Papa-NtiQ said...

alamak Azim mengidam la saya....satu2 nye saya belum sampai lagi kat mesia nih ialah KK!!....ntah bila ada kesempatan nak gi sana...one day nak kene terjah!....senang2 tu singgah ye blog saya TQ zim

@xiM said...

DIANA,

gambar nak adjust just ikut setting dalam blogspot..ambik x llarge..cuba try..

@xiM said...

PAPA NTIQ,

thanks singgah blog saya..nanti say abuat kujungan balas,,Insya Allah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails