Followers

Friday, June 10, 2011

ANTARA SUPER 8 DAN KL GANGSTER

Lately aku suka habiskan masa tengok wayang.

Mungkin sebab banyak cerita cerita baru yang aku rasa menarik..lagipun minggu ni duk ada audit sepanjang minggu..boring lah kena audit.layan wayang lagi bagus.haha..malam tadi,daripada opis aku ke Queensbay mall untuk tengok cerita SUPER 8.aku tak taw review cerita ni macam mana.tapi sebab nampak nama STEVEN SPIELBERG terus aku teruja nak menonton.


Selama satu jam setengah aku menunggu nak tengok apa mender menatang yang duk buat kemusnahan..sangat kecewa rupa rupanya entah makhluk apa ntah macam labah labah dari planet lain duk nak bina spaceship untuk pulang ke tempat asal..lakonan pulak Budak budak yang jadi pelakon utama,memang cerita kanak kanak terhebat alaf ini..seangkatan lah dengan Zathura..overall aku tak suka movie ni!kecewa bangat!!tak semestinya cerita omputih bagus ok..cerita melayu lagi banyak yang bagus..cuma nya diorang ada kelebihan sebab modal besar untuk sound effect dan kesan khas macam CGI yang memerlukan belanja besar..tu jer.macam dalam studio sangat..not recommended at all.Just my personal view.


Pagi tadi ada Closing meeting untuk audit seminggu yang berlansung..dari segi Markah Alhamdulliah our station still mampu mengekalkan markah macam tahun lepas,walaupun ada penurunan sedikit,still dapat 5 bintang..tapi aku tahu banyak lagi penambah baikan yang kena buat..EMS aku yang in charge skali ngan boss aku,so sebenarnya banyak lagi perkara yang perlu di lakukan.yang penting implementation tu..must work harder lah.apa apa pun tahniah to my stetsen.:)


Habis kerja pukul 5.dah janji ngan Sopix thru Twitter nak jumpa kat QB Mall layan wayang cerita KL GANSTER..tengok thriller macam sangat best so rasa nak menonton..baru jer release semalam 9 Jun so hari ni baru second day..what more can i say??aku suka movie ni!!karakter yang ada dalam this movie unik..Malek(Aaron Aziz) banduan yang nak insaf,bergelut dengan kemelut kongsi gelap di KL..Watak Jai (Adi Putra) memang sempoi,macam iori Yagami (King Of Fighter) memang tak takut manti,masa bergaduh aksi bersahaja.Watak Shark pun agak best (lakonan Shamsul Yusoff) walaupun pelat cina nya macam pelik.kemunculan Zizan penyeri filem.good job zizan!Overall aku rasa this movie much more better than KONGSI,even better than Super 8..walaupun jalan ceritanya agak lemah tapi kelainan yang ditonjolkan Shamsul Yusoff selaku Pengarah Muda harus diberi pujian!!aku rate 4/5 bintang.Pergi lah tonton!!sokonglah filem tempatan!


Habis menonton wayang kami dinner di NANDO'S.


Sopix ni photographer..kali pertama aku jumpa masa wedding encik sepul kat bagan Serai.after that just jadi member di Twitter and Facebook,kali kedua jumpa di Wedding Nikli Nodin.ni kali ketiga lah jumpa dia..kalau korang nak tengok karya dia layari http://blog.saupixahmad.com/ .memang cantik gambar gambarnya!!nice to meet you sopix!ada umur kita jumpa lagik ok.

*Malam ni akan naik bas ke Melaka jam 12.30am..berweekend di Melaka sekejap.:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails