Followers

Wednesday, June 15, 2011

A JOURNEY BACK FROM LANGKAWI & DINNER @ ALOR SETAR

Pagi di Langkawi..

Bersyukur sangat sangat sebab Allah masih beri peluang untuk aku bernafas lagi pada hari ini,.Kerja persampelan akana bermula hari ini..tapi pergi lewat lewat sikit pun takper..so pagi pagi ni bangun just rileks rileks dan buat simple workout, and i think i want to swimming lah pagi ni.

View dari tingkat 6 Bayview Hotel Pekan Kuah Langkawi

Waktu operasi Kolam renang dari jam 7 pagi sampai 7 petang sahaja.

Gigih duk berenang sensorang..ye lah weekday macam ni mana nak ada orang sangat.masa tengah berenang ada lah sekumpulan orang arab kot sebab duk berpurdah litup bagai..aku perasan Langkawi ni orang arab suka datang.tak taw lah apa yang diorang suka sangat.

Jom bersarapan pagi pula..

Seleksi makanan standard Hotel lah.biasa biasa jer.aku lagi suka makanan kat Hotel Sunway seberang Jaya..tapi makan ni sedap sejengkal jer kan.pastu jadi taik jugak.haha.for some reason bubur air tu aku suka.

Selesai sarapan pagi aku straight bawak kereta sewa pi tempat kerja.jauh ke dalam jugak Teluk Ewa. cuaca pulak macam nak hujan.sampai Stesen hujan so kena delay dulu sampai lah jam 12 pm..ambik sampel then dekat pukul 2 baru sudah.masa ni cuaca panas membahang pulak.aku straight ke Idaman suri sebab nak beli Vision untuk mak,then pi Pekan Kuah sat cari cekelat pastu terus cari tiket feri ke Kuala Kedah.

Dapat beli Tiket feri jam 4,30 pm..agak berserabut sikit masa ni sebab cuaca Hujan.so basah di sana sini..banyak nye lah orang duk shopping dari Langkawi.kata Duty Free kan.Dalam Feri diorang pasang cerita Hantu Kak Limah Balik rumah..ramainya lah duk gelak..aku tengok separuh jer then tidor.bangun bangun dah sampai Kuala Kedah.

Sampai Kuala Kedah jam 6.15pm

Pi bandar Alor Setar

Hujan jugak kat belah sini.hati hati memandu..

Alang alang dah masuk Maghrib terus singgah solat maghrib

Dinner di sini..masih di Alor Setar.

Kerabu Sotong mantap

Kalau bab Tomyam aku rasa Orang Alotr Setar tak pandai Buat kot.haha.dah banyak kedai aku pi kat sini semua tomyamnya just so so jer.takder lagi Tomyam yang berjaya buat aku rasa WOWW!.entah.maybe sebab kuahnya sangat cair kot.Lain orang lain lah citarasanya kan.Orang Alor Setar jangan Marah nooo..

Telur Dadar

Timun dan Belacan

Mari lah mari jemput makan malam..

Selesai makan malam terus gerak ke Penang..sampai Rumah dalam pukul 12 lebih..perjalanan yang penat tapi i have to do what i have to do..tidur terus dan menanti hari esok tiba.banyak kerja lagi perlu diselesaikan kat Opis memandangkan minggu depan aku akan ke Port Dickson seminggu.Kerja sampai bila pun tyakkan habes kan..but i know i'm slowly grow up in this arena..:)