Followers

Friday, November 4, 2011

FOOD REVIEW : AL-RAWSHA RESTAURANT KG.PANDAN

Ini Sebenarnya merupakan kisah 16 Oktober 2011 yang lalu..A day after Putrajaya Night Marathon 2011.

As usual lah kan blog aku ni memang akan jump here and there..story sangat lah banyak tak berupdate sampai aku sendiri pun dah lost track dah mana yang tak story lagi.tengok album baru boleh track mana yang tak sempat nak tulis di laman ni.seriuosly busy sesangat sekarang..Maaf lah sebab bagi pembaca dah konpius.kejap citer latest kejap citer lama..kejap citer dua tahun lepas pun ada aku selit.kiranya ikut sesedap rasa je lah.Blog sendiri so ikut suka lah kan..heheee..

Ni nak story pasal aku ke IKEA pada pertengahan Oktober yang lalu(sebelum ke Restoran Al-Rawsha Kg.Pandan)..sebab ke IKEA? nak cari Karpet untuk letak kat ruang tamu rumah.(macam kat Penang takder karpet kan..).actually reason nya sebab karpet yang aku nak tu tengah ada sale.so gamble je lah ni kot kot ada lagik..


Alang alang dah sampai IKEA jumpa lah sekejap dengan Saiful dan Nita sebab aku nak pass kan Ikan Terubuk Masin dan souvenir dari Kuching (a week before aku pergi ke Kuching,sarawak,pun belum aku story lagi detail pasal trip tersebut di blog ini)..lama jugak lah tak jumpa sepul..dia pun busy memanjang outstation..kejap kat sarawak kejap kat Vietnam kejap kat terengganu kejap kat Penang..merata pergi.jeless.


Umar Shadiq pun dah makin besar..Buat Nita,selamat makan Ikan terubuk masin yang di idam idam kan..(by now aku rasa konpem dah habis dah ikan tu diorang makan)..lain kali kita jumpa lagi ya..rumah diorang memang di area Mutiara Damansara.Dekat sangat dengan The Curve dan IKEA..lepas dah sembang lebih lebih kurang terus aku ngan Kak Tie ke IKEA.


Masuk dalam IKEA as usual lah kan orang penuh..tak tengok sangat dah mender lain sebab tujuan sebenar nak beli carpet yang aku dah aim dua minggu sebelumnya..Alhamdulillah sangat aku dapat the last piece of karpet tu..berbaloi datang balik ke IKEA sebab dapat apa yang dicari..Thank you Allah sebab beri aku kesempatan untuk beli barang tersebut.Harga tengah sale,kalau di IKEA kadang kadang tu harga memang runtuh betul betul..so jangan lepaskan peluang anda kalau IKEA ada buat sale sila lah datang menjengah!


Dari IKEA kitorang kelaparan..so nak cari tempat untuk dinner..teringat KETAM VILLAGE di IKANO..aku ngan kak tie pun ke IKANO sekali hampa sebab pukul 9.30pm kitchen dah closed..tak ada rejeki untuk makan di KETAM VILLAGE yang digembar gemburkan sedap oleh sesetengah pihak..so nak alas perut sementara dapat idea untuk dinner di mana beli lah karipap IKEA setengah Dozen..sedap karipap IKEA ni.aku memang suka.


Bab bab nak cari tempat makan ni memang lah agak memeningkan..bukan pening sebab tak ada idea,tapi sebab banyak sangat tempat makan yang menarik muncul dalam fikiran sampai rambang mata tak taw nak pilih restoran apa.last last aku teringat pada RESTORAN AL-RAWSHA dekat dengan bulatan Kampung Pandan.terus kol kak Leez untuk tanya direction ke sana..Dan Alhamdulillah akhirnya kami sampai ke destinasi yang di ingini.Thanks Kak Leez for direction!


Selalu lalu jer tepi Restoran yang dibina ala ala Istana arab..memang nice sangat..then bila masuk the interiornya pun very lah comfortable dan sedap mata memandang.Luas..ada berbagai bagai tempat nak makan.Pilih jer kkorang nak duduk kat mana.


This is our table number.duduk tengah tengah restoran dekat dengan booth air.


Teringat air Barbican kalau datang restoran arab.so aku ngan Kak Tie order lah Barbican..(isu pasal barbican dah disahkan halal).sekali bila sampai bukan barbican yang tiba,air Hillsburg apa ntah..non alcoholic malt drink.lebih kurang barbican lah jugak.sedap!ingatkan tak sedap..Order perasa lemon.


Masa nak order makanan,mula mula ingat nak order Mandi Chicken dan Shawarma..sekali tengok portionnya macam besar so aku just order Mandi Chicken dulu.nak tengok keadaan macam mana,kalau tak cukup baru order makanan lain.sekali bila sampai memang portionnya besar..ayam setengah ekor dan nasik tu boleh makan 3-4 orang(in moderate portion lah).so makan berdua memang just nice!harga MANDI CHICKEN = RM20


Mandi Chicken dalam berbagai posisi.kalau ikut kak tie mesti dia nak Lamb.tapi aku tak makan lamb.


so apa lagi masa untuk bersantap..overall rasa Mandi Chicken ni aku suka..tak muak.makan pulak dengan kuah Yogurt dan sos tomato apa ntah.memang just nice.makan berdua pun sampai kenyang betul lah senang cerita.nasib baik tak order lebih lebih tadi.


finally..semuanya licin..Brrrpp..Kenyang lagi buat kesekian kalinya..


Al Rawsha Restaurant

No 8, Jalan Kampung Pandan
55100 Kuala Lumpur
Tel : 03-9200 6600
Fax: 03-9281 4585
Email: rawsha.restaurant@gmail.com


Visit their website
www.alrawshakl.com for more information, menu and price list.


Overall aku suka rasa Mandi Chicken di sini.i bet makanan lain pun pasti menambat hati..dulu pernah makan Al Rawsha jalan Ampang..Tahun lepas dengan family..kali ni makan di Restoran yang ala ala istana ni pulak.siap ada kaunter take away 24 jam..boleh Celen ngan Mekdi lah lepas ni..Dari Restoran kak Tie hantar aku ke Puduraya nak ambik bas balik ke Penang,kerja satu hari di hari isnin sebelum aku akan turun ke KL lagi pada 18-20 Oktober 2011 sebab ada konvensyen di Subang jaya..(cerita lama ni,nanti aku nak story jugak.tak kira lah korang nak baca ker tidak)

Ok sekian dulu dari saya.Terima kasih.

Assalamualaikum.

6 comments:

Warna Warni said...

tetiba jer terjumpa blog ni hehe...mmg bermcm2 citer...interesting

Chocochix said...

owhhh know i remember..... makanan masa otw ke Mekkah tu Mandi Chicken.. sgt lembut ayam de... thx for the info dear :)

ANR said...

wahhh.. curry puff buat kiter lapar.. erk, besar nya ayam. LOL

sepul said...

Helo azimashaary rindew lew

rasp said...

lum pernah try lagik laaa al rawsha nie...
nak try gak one day...

sha_amieyra said...

16 oktober? sy pergi awal 2 hari from that date.. hehe~

overall... memg bes sgt2 menu dia.. sy order mandy chicken + mandy lamb... memg terbaik.. tak de langsung rasa + bau lamb. daging dia pun sgt smooth.. memg bes lah.. =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails