Followers

Monday, February 2, 2009

Seindah Mimpi

'Sayang,cuba lihat burung-burung yang berterbangan itu,mereka bebas berterbangan tanpa ada sekatan dan halangan,bahagia bukan..?'ku terpanggil untuk berbicara setelah melihat camar-camar yang berkeliaran bebas di langit itu.

'Ya...memang bahagia..dan saya kira kita pun sebahagia itu kerna kita bebas ke mana sahaja,dan paling membahagiakan kerna kamu sentiasa ada dengan saya..'balas sayang sambil merenung jauh.

'Hmmm....sekarang saya tahu kenapa saya sayang sangat sama kamu..'kata ku girang sambil melebarkan senyuman yang paling indah pernah aku tebarkan.

'Saya pun begitu juga..tak mungkin akan bertukar ganti rasa ini terhadap kamu..jangan khuatir yaa..hanya kamu yang bisa saya sayang dan sanjungi',dia memandang saya dengan pandangan yang penuh pengharapan,seakan mengukir satu janji untuk sehidup semati.

Dan saya kira kata katanya itu sangat melegakan Jiwa.kemudian kami berjalan-jalan di sekitar tasik sambil menikmati lukisan alam,panorama petang yang indah menjadi saksi betapa bahagia nya kami sebagai sepasang kekasih.oh..alangkah bahaginya perasaan saya kala ini..seperti segalanya berada di alam syurga.serba indah dan serba mengasyikkan.

Entah bagaimana dengan tiba-tiba sayang berubah..dia berubah seperti orang yang tidak lagi saya kenali.Segala galanya berubah,dan saya menjadi kelu untuk berkata-kata tika dan saat itu.namun sebelum saya sempat meluahkan sebarang bicara,sayang dengan pantas melarikan diri..dan saya cuba mengejar sayang dengan sehabis daya.saya kejar dan terus mengejar,tanpa disedari saya sudah berada di sebuah tempat yang gelap dan kelam,sepekat hitam malam tanpa sebarang cahaya.

Sebelum sempat saya mencari cahaya dalam kegelapan itu,saya tersentak..terjaga dari lena yang panjang.

Dan dia sudah kembali ada di situ.



*Bukankah mimpi harus jadi Realiti buat jiwa yang butuhkan rasa itu?

34 comments:

ab geldofg said...

hsome gila bro

A.R.A.S.H. 910 said...

wow..:)

alhaqimi said...

ayaks...

muka tuh lain macam jer alahannyer ..

huhu ,, larikss

arsaili said...

salam...kes parah ni ahaha

MsRahah said...

and i wonder where did u learn all these malay words?:P

sgt creative berbahasa, good job!

ni klu karangkraf bace ni, sure nak offer job ni:P

amirul usheruff dzulkarnain said...

sayang sayang sayang..

MOTIFFFF...??!!

:: p R i n c E s S _ N :: said...

sonoknyerr klo mimpi indah itu jd realiti...

LeannY said...

Love is in the Air . . .

axim said...

Ab geldofg,

susah gila nak pronounce nama hang ni..

awat hang duk kata aku gila?

axim said...

ARASH 910,

woww weee Junior juice...

:)

axim said...

Al-Haqimi,

lain macam alahan?apakah maksud??haha..

lariks jangan tak lariks aku duk tengah kejaq hang nih..haha

axim said...

Arsaili,

parah tak parah sangat la...hehe

axim said...

MsRahah,

we are malay right??hehe

creative?erkkkk suka suki jer ni..main belasah jer reka ayat ayat tuh..

selamat hari selasa MisRahah!!

:)

axim said...

Acap,

ko nyanyi lagu aliff aziz ekk??

aku tahu ko peminat nombor satu dia kan..haha

axim said...

Princess N,

memang seronok sangatttt...

:)

axim said...

Leanny,

Love always in the air..Cuma rasa ke tak rasa jer yang jadi bezanya..

:)

Suka Bebel said...

cepat cepat kawen la bro.hehe

*SiRibenMerah said...

wahhhh.. apekahhhh???

neh mana update neh.. kata nk cilok pic we'ols.. =p~

axim said...

Suka Bebel,

macam mana nak kawen kalau calon nyer takder..haha

axim said...

Si Riben Merah,

waaaahhhhhh...

:)

.::EliyaShaka::. said...

Apakah ini Aximud? Ohhh i rasa ni misti mimpi u kan....

axim said...

Eliyashaka,

aku bermimpi aku bercinta dengan puteri kayangan..tetapi dengan tiba tiba puteri itu bertukar menjadi setan bersayap lapan..

aku terkaku kaget dan bungkam tanpa sempat berbuat apa-apa..

dan dia telah pergi.

entah bila akan kembali lagi..

sepul said...

dilamun chenta?

axim said...

Sepul,

ada apa dengan chenta??

hehe

:)

MiSZuE said...

selalu mimpi org yg kiter admire..tapi org tu xtahu hohoho

tetibe lak...

farhanaabubakar said...

kalo mimpi indah jadi realiti tersgt la best..=)

Ziana said...

nih meroyan ke ape nih?
hahahahahah
:P


miss yu!!
:)

axim said...

Mis Zue,

wahhh banayk secret admire la kiranya nih..

best la dapat masuk dalam mimpi siap..

hehe

axim said...

Farhana Abu Bakar,

memang la tersangat best nya..macam dunia ni kita yang punya..

:)

axim said...

Farhana Abu Bakar,

memang la tersangat best nya..macam dunia ni kita yang punya..

:)

axim said...

Ziana,

haha,memang duk meroyan tu yang terhasil entri yang ntah hapa hapa nih..

kihkihkih..

Miz yu too!!

:)tc

cinderellaGONEwild said...

buat muka leklok sikit eeh.....

Faisal Admar said...

uit... join la MM!!! best wo!

Beruang Madu said...

Wahhhh bunyinya macam cinta jarak jauh sangat... sesekali jumpa bermadu kasih... wahhhh... cinta jarak dekat takkan seindah ini...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails