Followers

Thursday, November 11, 2010

TRIP JAKARTA/BANDUNG DAY 2 - THE ROAD TRIP TO BANDUNG : RUMAH MODE & BALI CAFE

Masih bersiaran di Shah Alam..

Kali ni nak sambung cerita pasal Trip Jakarta/Bandung awal bulan 11 yang lalu..Masuk hari Kedua dan hari ni kami akan road trip ke Bandung..Bangun awal pagi pagi lagi sebab pak supir akan sampai jam 7 pagi..kat sini cerahnya awal..pukul 5.30 pagi pun dah mula keluar matahari.

Turun ke lobi hotel ada Sarapan pagi di sediakan..sekarang banyak model model Budget hotel macam ni..walaupun murah still akan sediakan sarapan..untuk pagi ni sarapan yang di sediakan ialah Nasi Goreng dan telur Goreng..sounds nice!
nampak macam tak sedap kan..

Tapi percayalah cakap saya tuan tuan dan puan puan sekelian,Rasanya memang pelik sebab tawar dan kurang perisa..anehnya aku sangat menyukai rasa nasi Goreng macam ni.lawan pulak dengan Telur Goreng..aku ngan Pak Din bukan main tambah nasik.hahaaa..

Hard Rock Merah VS hARD rOCK bIRU

makan berjemaah itu indah..

Selesai sarapan pagi dua bijik avanza dah tunggu kat luar Hotel..Pak Basri dan anak dia yang akan bawa kami ke Bandung dalam perjalanan yang akan memakan masa lebih kurang dua jam..sekarang dah ada Highway senang lah..dulu kalau takder highway menurut kata pak supir perjalanan makan masa sampai 8 jam

Dalam perjalanan pergi seronok gak tengok kiri kanan highway..tengok pertanian tengok landasan keretapi..lebih kurang jer lah macam Highway kita.takder yang spesel pun.tapi yang aku heran banyak pulak lori duk terbabas tepi highway..musykil seketika..

Akhirnya kami sampai jua ke Kota Bandung..

Kat sini dah start jem dah..pak supir kata kat sini memang hujung minggu macet bangat sebab ramai tourust dari Jakarta akan turun bandung untuk shopping..tu yang jadi Jem.

Macam biasa lah..di Indon ni memang macam ni..sementara tengah jem memang ramai orang akan datang duk main gitar lah,jual barang lah,duk bersihkan kereta lah..semuanya sebab wang..kesian jugak kadang bila aku tengok diorang..

First place yang kami tuju ialah Rumah Mode ni..khabarnya kat sini macam Factory outlet,ada barang branded dengan harga murah..aku dah lam ateringin nak datang so now here i am at this Rumah Mode..teruja nak tengok apa yang ada kat sini.

entrance Rumah Mode ni sangat Nice..in fact kawasan sekitar ni memang well maintained.kiranya memang menimbulkan rasa mau bershopping lah pasa pengunjung pengunjung..pak supir akan tinggal kami kat sini sampai siap shopping.no timeframe given.

jom jom jom kita terjah apa yang ada..

Barang barang yang ada kat sini maca macam..basically semuanya baju baju seluar kasut beg dan macam macam aksesori lagi lah..my komen?kat sini macam tak banyak pilihan sangat..but still,you will get a lot of branded item with the lower price..

sakan ibu dan anak ini bershopping noo..

tengok punya tengok akhirnya ad alah rembat jugak apa yang patut..aku suka Paper bag kat sini..sangat cantik dan Nice..dah macam paperbag Royal Selangor lah pulak.memang wajib simpan paper bag ni..sayang kalau buang.

last last aku ngan Nikli orang terakhir yang di tunggu..orang lain semua dah siap shopping dah..takper lah nak buat macam mana.bukan senang nak buat pilihan kat sini..:)

ok lah.dapat juga beli dua tiga benda.

wow..memang macam rombongan kan..pertemuan dua keluarga lah katakan..tu yang jadi rasa macam shopping kat KL jer ni.hehe..anyway rasa gembira pulak dapat jenjalan ramai ramai macam ni..dapat mengeratkan lagi silaturrahim..:)

Hambik..penuh bonet bila ada yang bershopping banyak.hehe..sapa yang shopping paking banyak tu paham paham lah yek..:p

Thank you for shopping @ Rumah Mode

Dari Rumah Mode masing masing dah lapar..so kami request nak makan NASI SUNDA..sebab pak supir yang cadangkan makan nasi sunda..aku tak pernah try tu yang rasa macam ok jer..lagi pun bagi aku makanan Indonesia ni rasa kekampungan nya lain macam sikit..sedap!
Cuma part yang paling aku tak suka ni lah-TRAFFIC JEM gila gila!!memang sangat macet sampai kereta tak bergerak.dekat dua jam jugak lah kami terperangkap dalam jem..plan nak makan nasi sunda terus tergendala..siap dah tidur dalam kereta pun bila bangun balik kereta still tak bergerak gerak.so korang bayangkan lah how jem keadaannya..

Last last akhirnya kami singgah makan di CAFE BALI ni..belasah jer lah since masing masing semua memang dah lapar yang amat..kat sini more to nasi campur..bukan ansi sunda seperti rancangan asal..takper..syukur ajer lah dengan rezeki tuhan..

tidak diperkenankan membawa makanan dari luar

Overall rasa makanan kat sini aku suka jer..manis lah sikit tapi still rasa authentic indonesia tuh..so memang licin lah aku makan.yang macam baby bean tu sedap..likes!!sambal hijaunya pun sedap..tapi mama,awyn,ngan kakak tak makan sangat sebab tak boleh nak telan.entah.aku makan sedap jer apa kes.heheeeee

sinkong masak lemak ni sangat marveles as it may seem

mari mari kita menjamu selera..

tengok lah kelicinannya..

Lepas dah kenyang makan baru kami bergerak ke destinasi seterusnya..kami akan ke TOKO TIGA pulak nak cari seluar Jeans murah..tak larat dah aku nak bercerita ni..lain kali aku sambung lagi ok!

Chalooo bebeh!

*Tadi sempat keluar lepak ngan kawan kejap..and Currently tengah buat assignment pulak..lewat lagi lah tidur nampak gayanya..course yang aku attend ni bukan main main..memang kena all out habis..

Unknown said...

bestnya kan shopping mopping kat sana,
x sabar plak nak ke sana,
huhuhuhu...

mmg WAJIB ke ke Rumah Mode tue?
kalau WAJIB kena listkan jugaklah kan,
hurm....

best kalau shopping reramai nie,
bole bertukar-tukar pendapat,
hihihi:)

sepul said...

Rumah Mode memang best. plus, dia punya salesgirl pun comel comel dan rajin. kalao kita semakkan baju baju yang dilipat, diorang pun sanggup lipat balik.

best kan ambience Rumah Mode?

ain said...

sound great!n pics are awesome..nak g jugak ar..asek g dlm mimpi jek..huhu.. ^^

Anonymous said...

besnye..supir tu bape hgt ek satu kete..?? planning nak ke bandung jugak ni..tgh kira2 bape kena bawak..hehe

lily lotus said...

memang syorga shopping kat situ. boleh datang repeat :)

CIK WANIE,

ok lah jugak rumah Mode ni..barang pun murah murah..
selamat bershopping ya nanti!

ENCIK SEPUL,

ambience rumah mode sangat best..well maintained..:)

AIN,

ok lah tu kalau dah pergi dalam mimpi..nanti boleh pergi betul betul pulak..

ANON,

satu kereta tu dalam 950 ribu rupiah sorang which is dalam RM333..sorang dalam RM83 macam tu..

LILY LOTUS,

boleh la repeat lagi lain kali..:)

Wahidah said...

dh berjaya book tiket pi jakarta next year..

tertarik ngan entry2 hang..

n dh roger2 zie tnya pesal penginapan sumer..:)

WAI,

selamat pergi jakarta yaa!:)

mummysyafie said...

sampai hati tak bawah sekali..hihihi.. :P

sian lak tengok pengemis macam tu kan. kiranya dia org sanggup buat apa je untuk dapat duit.

Ziana said...

u..
ade pembetulan..

-Supir tuh 1 van - Rp.750k
(temasok petrol and upah drive)
-Anggaran tol pegi balik and parkir - Rp.100k

Anonymous said...

laa tak acinye ... duk studio one dapat breakfast best ... masa i pegi dulu dapat roti je ... hmm nyesal tul tak pegi rumah mode ...

houseinbandung said...

Nice!
bila ke Bandung lagi. jom cari penginapan villa atau guest house di http://houseinbandung.com