Followers

Wednesday, November 3, 2010

INI IALAH KISAH HARI RABUKU YANG TAK BERAPA BEST

Ini ialah Catatan Hari rabu Insan Biasa seorang aku.

Pagi bangun tidur,mandi solat subuh then siap siap nak pergi kerja..Konon keluar awal nak pi taman tun sardon beli breakfast tapi tak sempat so tapau dekat makcik luar tempat kerja jer lah..

1
Masuk bilik masya Allah kerja banyak giler duk menanti..sampai nak naik pitam sebab tak tahu nak setelkan yang mana satu dulu..semua penting dan perku di selesaikan dengan kadar segerea..aku cuba sedaya upaya buat mana yang termampu..Seorang kena buat kerja dua orang sekarang ni mana nak sempat beb..

2
Time lunch aku sempat pi bayar bil ASTRO kat Tesco.then member aku mesej ajak makan kat Secret Recipe so aku on sahaja lah..duk rasa nak makan Viatnamese Beef Noodle Soup kat SR ni..duk terinagt Pho kat Vietnam.boleh la mengubat rindu..

2a
Aku order air mineral sahaja..member aku minum jus tembikai..ni member satu tempat opis jugak.Muka tidak di expose atas sebab sebab keselamatan..masa kami datang ni servis punya lah lambat..trainee ni buat kerja macam tak cukup makan..manager pulak seorang duk sibuk dia nak ambik order dia jugak duk jaga cashier..ish..servis apakah ini..

3
Bila dapat VIETNAMESE BEEF NOODLE ni seakan pudar selera..nampak tak menyelerakan..tapi boleh la..standard sup kat pasar malam..harap mahal jer lebey

4
sos Hijau kat atas ni sedap makan ngan sup.member aku order Curry laksa..dia kata sedap..

5
Alhamdulillah kenyang then terus balik Opis..

6
Sampai Opis duk pening kepala lagik sebab dapat surat panggilan Kursus dan Mesyuarat minggu depan pada tarikh yang sama..Clash..so kena pilih satu jer..aku pilih untuk course di Hotel Concorde Shah Alam pada 8-12 November.Jumpa kamu di sana yaa Orang Shah Alam!!

7
Tensen duk buat kerja layan lah makan Brownies dari Bandung ni..sangat sedap okeh!!beli di Kartika Sari Outlet..memang enak dan nyaman!!kalau taruk eskem vanilla kat atas lagi sedap!tak percaya?percayalah..

8
Lepas habis waktu opis hour singgah di Mekdi Tesco kejap nak pass kan Brownies dan Souvenir dari Bandung pada kenalan blogger..Tak sangka Mekdi Tesco ni dah berubah wajah!lebih moden dan elegan..i likes!!

9
Dari Mekdi Tesco aku balik ke Opis semula untuk menyelesaikan apa apa kerja yang patut..berbekalkan French fries mekdi..sambil buat kerja sambil mulut laju mengunyah..mana tak gemok kan..

10
Bukan setakat French Fries,Beger ni pun ada..

11
Bila jam dah dekat nak pukul 10 malam baru aku sibuk nak balik..aku tak nak lah jadikan habut balik lewat dari opis ni..kang aku slowly akan hilang life yang duk ada sekarang.as for now i have to do what i have to do..hope things will change dalam lagi dua tiga bulan bila boss baru aku sampai..

Sampai rumah dah letih..dan aku perlukan rehat.

Esok kena masuk kerja balik.sigh...

*dan begitulah aku habiskan hari rabu ku..Bosan kan??Terima kasih sudi baca..:)mood ada nanti aku buat cerita pasal Trip Jakarta/Bandung pada Hujung minggu yang lalu..

20 comments:

Cik Puan Syeeda said...

aku jugak mengalami hari rabu yg tak best. :(

@xiM said...

pasai apa syhad??

sepul said...

owh nanti setelah dikau berada di Shah Alam boleh lah kita bertemu muka kiranya berkesempatan.

Saya syak semua mekdi telah diberi sentuhan baru. Banyak outlet Mekdi sekitar ibukota telah diberi nafas baru.

sementara bujang ni bolehla duk balik lewat. nanti dah berfamily memang kesukaran sedikit akan berlaku.

kucingorengemok said...

sampai ni tak brp pasti mcm mana nak sebut 'pho'... ada orang kata macam sebut fur in english. jauh gak bunyi dari ejaan.

Dr Singa said...

mee soba sikret resepi pun bestt..

hai axim!!
selamat bermesoarat eh...kursus!!
takpe.. kursus2 macam tu.. banyak makan2!!
:)

rasp said...

mak aiiihhh timing meeting/kursus dia teramat clash kan...
yup, try not to make it a habit balik lewat...
work is never ending..
*akak nasihat org pandai, diri sendiri slalu terkandas huhuhuhu*

Masy said...

da dekat betol dgn akak ni heheheheh

angah sam said...

roger2 aku n sam ye nanti :)

eLLy said...

nak kata bosan tak la.. tapi itulah kehidupan ..

mummysyafie said...

hari rabu akak (semalam) mmg best ajim. sebabnya orang tertentu takde kat opis so mmg suasana nyaman macam duduk kat tepi laut..hihihi..

Anonymous said...

hari semalam (rabu) yang tak best... kena OT smpai malam ~sigh~

@xiM said...

ENCIK SEPUL,

saya sangat bersetuju tu..sementara bujang ni lah duk buat ikut suk amacam ni.nanti dah kawen banyak hal..:)

mekdi sekarang menuju kegemilangan kot..tu yang pakat duk renovate semua tu..

Ok nanti ada kesempatan kita jumpa next week ok..:)

@xiM said...

KOG,

aku pun tak sure nak sebut macam mana..fir kot..ntah..apa apa ajer lah.janji sedap di makan..:)

@xiM said...

DR.SINGA,

tu yang risau tu..
nanti duk hotel concorde kena pi swimming lah..masuk gym skali.hehehee

@xiM said...

RASP,

thanks atas nasihat akak.
betul kerja takkan pernah habis..
kena pandai pandai sendiri lah..

@xiM said...

MASY,

mau ketemuan kaa kak??

@xiM said...

ANGAH SAM,

orait!!nanti aku roger kome berdua..

@xiM said...

KAK EELY,

bosan ok what dapat makan Secret Recipe lagik./hahahaa

@xiM said...

KAK NOR,

aman lah rasakan orang yang kita tak suka takder..:P

@xiM said...

RAPUNZEL,

OT buat duit tuh..masyukkk!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails