Followers

Wednesday, May 6, 2009

Moga Kau Mampu Mengerti.

Hari Rabu.

Saya selalu gemarkan Hari rabu,kerana pasti ada sesuatu akan bertandang.Khas untuk hari rabu.Bahkan Hujan yang tidak lagi muncul pagi ini seolah olah mengerti bahawa ini Rabu,dan saya tidak memerlukan kamu hadir membasahi hari ini..Cuaca tetap mendung,dan mentari perlahan lahan muncul pancarkan sinarnya terangi Bumi.Alangkah indah Hidup di Bumi Allah ini..Alhamdulillah..

''Malang bukan bila melihat manusia-manusia yang tidak sediakan payung sebelum Hujan''

''Maksud kamu orang-orang seperti kita?''

Dia hanya mampu ketawa..saya ketagih benar dengan tawa yang manis itu..tawa yang mampu mengubah kondisi setiap hari yang saya lalui..Bila dia selesai ketawa,saya lalu diam.Diam kerana tiada kata-kata yang mampu lahir di benak fikiran..Dan dia ikut terdiam sama.Lama kami berdiam dan merenung antara satu sama lain-tanpa ada sebutir bicara yang terbit.Hanya bunyi nafas yang menguasai suasana.

Saya tahu untuk hal-hal tertentu saya dan dia hanya mampu terdiam dan membisu,dari berdiskusi dan cuba keluarkan diri dari kelompok masalah yang di hadapi..Jika di ikutkan sebetulnya terlalu banyak perkara dan hal yang perlu saya luahkan,tetapi tiada satu pun yang berjaya di tukar dengan kata-kata yang terzahir di mulut..saya sendiri tidak mengerti mengapa,tapi ia tetap terjadi.

Diam.Kaku.Kaget.Penasaran.

Yang kedengaran hanyalah bunyi desiran angin yang kadang kuat dan kadang perlahan,mengikut rentak alam..

Dan saya kembali butuhkan satu jawapan.

8 comments:

Ziana said...

saya suke RABU..
yakni hari ini..

sbb...???







meeting kensel!!!
hehehehe..
jd x payah dtg opis!!
yabedabedu!!!!
:)

tp..
ngape saya mcm x paham ayat2 awak itew wahai incik ajim??

sape kaget?
sape kaku?
sape beku??

persoalannye...
awak nih kenape incik ajim?
jiwa kaco?
pale serabot?

meh meh makan nasi + sotong masak kicap... mama masak!! bukan saya yg masak!! saya malas ari neh..

lgpon... sy kepeningan memikirkan hal yg satu!! yg satu tuh!!



(ape aku merepek neh?? dh bejangkit ngan axim ar neh!!)

masni qisrine said...

hmm..i dun like today(wed)
bcoz..my meeting xkensel...
uwwaaa...

alhaqimi said...

waduh2... udah rabu dong... gue udah abes exam.. gue suka bangat ari rabu!

artisticklytouch said...

you say it best when you say nothing at all...

zai said...

sgt suka hr Rabu...
dpt extra subsidi duit makan dr company bbnding hr biasa..
x byk sgt duit kuar...yes..

Miss Nazla said...

saya suka rabu 6th May sebab kejap lagi nak jumpa my KFH siblings!!

tapi kenapa dari segi cerita yg u post ni mcm u sedih. kenapa tak lontar kan saja luahan tu?

sepul said...

bro..
gua pun suka hari rabu sbb hari rabu ada pasar malam dekat ghumah gua. heheh boleh la beli rangka ayam + yong taw foo.

Lily.Lulu said...

susah nak paham
susah susah

hari ahad baru ada pasar malam
:D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails