Followers

Monday, May 4, 2009

A New Beginning..

Salam Hari Isnin buat semua pembaca Budiman..

Kembali sibuk dengan tugas harian di tempat kerja hari ini-permulaan minggu yang agak basah,dek Hujan lebat yang tak henti dari semalam..Cuma telah reda sekitar jam 11 pagi tadi..Rahmat tuhan untuk Bumi yang kian binasa atas keganasan Manusia..Jangan sekali kamu melakukan keroskan di Bumi Allah..kelak kita sendiri yang akan terima musibah..

Sempat meluangkan masa untuk makan tengah hari tadi di Gulai Melayu Ikan semilang,jelutong berhampiran laut..terkenal dengan Gulai Semilang yang lazat,semestinya kedai makan ini menjadi pilihan bagi yang bekerja di sekitar kawasan tersebut..Yang nyatanya,aku tidak melepaskan peluang untuk merakamkan foto di sekitar kawasan kedai makan..Subhanallah,maha Suci Tuhan yang menciptakan alam semesta..Dari DIA kita datang dan kepada DIA jugalah kita akan di kembalikan..

1

Bot-bot nelayan yang mencari sesuap nasi..

2



3

jangan main main,tengah laut pun depa duk pasang ASTRO..hehe

4

anak anjing tengah 'melepas'

5

dah melepas nak cari makan lah pulak..

6

view dari kedai makan..

7

''in life,sometimes what appear to be the end could really be a new beginning..''

8

tenangkan minda,rehatkan fikiran dan usah beratkan kepala dengan hal-hal yang menyesakkan,pasti hari anda akan kembali pulih dari sebarang kecelaruan dan kegusaran yang ada..Hidup ini bukan mudah,tapi janganlah kita pula yang mencari payah..bak kata orang-Biar Susah jangan menyusahkan..

*Selamat menyambut ulangtahun Kelahiran buat sahabat dekat-Nurman Muhakim aka EA aka Mantoi..semoga hari anda akan sentiasa penuh dengan cahaya kegembiraan..Semoga sentiasa berbahagia bersama isteri Tersayang..saya doakan kamu..ameen.


nurman besday

*Me wif Nurman @ Singapore August 2008*

35 comments:

Wahidah said...

canteknya gmbr...rindu suasana kampung ngan jeti mcm ne..

ixora said...

emm..smpat g snap pichanjing tuh..hehehe...=)

tp skali skala ok gak..ni asyik mkn je..jeles Xora...

nyway, cntik view..mcm kt sabah je..umah atas air tp pkai astro..hehehe..

=P

zai said...

uh..dh dkt sgt dgn umah makcik...
hehehe..umah makcik jela yg dkt..
umah sy jauh..kui3..

Tny said...

Cantek.. rasanya dekat2 ngn Jambatan tu kan? Ke kt mana huh?

Apapun nice pixs :)

Ziana said...

test!

Ziana said...

Happy Birthday Nurman!!!

Moga pjg umur n murah rezeki..
teruskan ceria selalu mcm biasa..
awek muda tuh!! :)

Happy Birthday agaIN!!
:)

WanHidayat said...

Salam Xim...Sy suka dengan tajuk ENTRY kamu!!!....sungguh!!!...

Mukhaddimah berlatarkan pemandangan yang indah dan damai. Semoga semua ketenangan itu menjadi milik kita walaupun sementara....

Xim...Aja2 Fighting!!!

ju3 abdullah said...

anjing tu chomel^^

A.R.A.S.H. 910 said...

selamat hari jadi to ur frenz..

Ad Rifza said...

Alhamdulillah kita masih lagi boleh melihat cantiknya anugerah alam..Augerah yg tidak ternilai bagi manusia yg mahu berfikir..

Happy burfday juga utk yr fren..Nurman..

Leez said...

really enjoy reading ur blog. Siap ada mukaddimah yg best tu!!! Gambar pun cantik2 belaka.

eL said...

ciss siap ade pic anjing melepas plak hahaa

Lily.Lulu said...

makan tepi laut
best gilak !!!
pulak tu makan lauk gulai
perghhhhhhh !!
meleleh siot !!
:D

happy birthday suami ku !!
semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki

stay hensom ye !!
:P

mantoi1079 said...

Syukur Alhamdulilah.... mekasih wahai sahabat ku..sudilah terima pantun dari ku..

Bauhulu kuih memang terkenal
Mangkuk hayun penuh sarat
Kalo dulu memang tak kenal
Sekarang kawan semakin erat

sekian..TATA

Miss Nazla said...

last picture u ngan EA tu nice. sangat cantik

CATZ said...

cantiknya gambarrrr..jelessss aku..

@xiM said...

Wahidah,

moh balik kampung kalau macam tu..:)

@xiM said...

ixora,

speaking of which entah bila orang ganu ni nak sampai sabah plak..huhu..asyik tak jadi jek..

@xiM said...

Zai,

hehe..kalau taw macam tu baik saya makan tengahari kat umah makcik zai jek..boleh?

@xiM said...

TNY,

dekat ngan jambatan??dekat tak dekat sangat lah..ni dekat Jelutong

@xiM said...

Ziana,

test apa tuh??haha

happy besday Nurman!

@xiM said...

Wan Hidayat,

suka tajuk sebab bersesuaian dengan situasi ker??hehe..

aja aja fighting!!

berjalan lah tanpa henti walau seribu dugaan yang melanda dirimu!!

gambate kudasai!

@xiM said...

JU3,

:)

@xiM said...

ARASH,

sama sama kita doakan dia panjang umur murah rezeki yaa!!

@xiM said...

Ad Rifza,

Alhamdulillah syukur..

@xiM said...

Leez,

thanks..i'll take that as a compliment and it's really encourage me to keep up da good work!!

@xiM said...

el,

pic tu khas untuk hang..haha

@xiM said...

Lily,

memang meleleh tuuu makan gulai ikan semilang..sedap wa cakap lu!!

happy besday to suamimu..semoga kekal berbahagia ke akhir hayat..

ameen..

@xiM said...

amntoi,

hang ni memang lawak laa...gelak guling guling aku duk baca pantun nih..haha

SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN LAGI BUAT SAHABAT KU!!

semoga kamu di panjangkan umur dan sentiasa di murahkan rezeki..

ameen..

@xiM said...

Mizz Nazla,

i like that pic too!!very nice!

@xiM said...

CATZ,

jeles??jangan jeles jeles,sifat mazmumah tuh..hehe

Luth Textile said...

bila neh bang nak makan cendol kt bm?

:: p R i n c E s S _ N :: said...

huhuhu..nice view....epy bday bro EA...

@xiM said...

Luth textile,

Cendol kat BM memang sedap ekk??tak pernah try..

@xiM said...

Princess N,

:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails