Followers

Wednesday, July 27, 2011

ROADTRIP MIRI TO KK PART 2 - SAFELY ARRIVED AT KOTA KINABALU,DINNER @ PASAR FILIPINA

Sambungan dari Entri sebelum ini..

Sampai Kota Kinabalu dengan jayanya pada jam 8 malam..macam tak percaya pulak perancangan yang dibuat berbulan lamanya untuk roadtrip ni akhirnya terkabul jua..Syukur pada Allah yang mempermudahkan rancangan Hamba-hamba-Nya..

Bila sampai KK ni terus ke kawasan pekannya yang dekat dengan Pasar Filipina..aku sebenarnya dah lama teringin nak makan seafood di area Pasar Filipina.aku tahu ramai yang kata kawasan siti quite kotor dan tak berapa bersih untuk makan.tapi belum cuba belum tahu kan.dah vuba nanti baru boleh nilai macam mana..


Jalan jalan di Pasar Ikan masin.Teringat Trip KK Tahun lepas..Mac 2010.


Pasar Filipina ni macam pasar malam jer..namanya pasar Filipina maybe sebab ramai peniaga Filipina yang berniaga di sini.macam macam ada..dari makanan sampai lah ke barang barang basah di dapur boleh cari.as usual,aku tetap dengan konsep jalan jalan cari makan so nak rasa lah makan seafood kat sini.


Tengok susunatur seafood bakar sangat mengiurkan..


Mari memakan Udang bakar..


Order sotong bakar,Udang bakar dan ketam bakar,kesimpulan yang aku boleh buat lepas makan kat sini ialah rasanya tak sedap mana pun.maybe sebab diorang display makanan yang dua tiga hari lepas..macam ketam tu pulak diorang dah siap stim dulu then display kat depan bila kita mintak baru diorang layuq atas api..so kemanisan ketam tu dah takder..memang tak sedap..harga reasonable lah.sebab kami orang luar de[pa tekan sikit kot..


air kelapa penyejuk badan..


Kami dah makan di Pasar Filipina .anda bagaimana???


Bertentangan dengan pasar filipina ni berdekatan Hotel le Meridien ada macam satu night market..bazaar yang menjual berbagai aksesori wanita macam beg dan sudah tentunya Mutiara mutiara..dari mutiara mahal dan mutiara murah.so aku beli lah beberapa gelang untuk wanita wanita yang bertakhta di hati ini..cewwaahhh ayat macam harieemmm..


lepas dah siap makan tu lah baru aku ngan Nikli jumpa Doktor Shah.kan abang Shah memang duk kat KK..menumpang di rumah diorang jer lah jawabnya malam ni..tahun lepas masa kami sampai abang shah belum pindah..kali ni dah pindah duk rumah bawah-memang sangat nice rumah beliau!nasib baik kami tak pi duk kat Le meridien Hotel.kat sini pun dah setaraf dah.hehe..abang Bear pulak takdak dia pi KL so takder rejeki nak jumpa..Abang Shah,Thanks bagi kami stay dua malam kat rumah yang best ni!!nanti kami pasti datang lagi..tq so much!

*sampai rumah apa lagi tidor lah.esok nak ber white water rafting pulak di sungai Kiulu...tunggu entri seterusnya untuk gambar gambar yang pasti menggemparkan!!:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails