Followers

Saturday, May 23, 2009

Hong Kong Day 2 - Ocean Park!!

(DISCLAIMER:Entri ini sangat panjang dan mengandungi 160 keping gambar..maaf atas kelambatan muat turun gambar..di harap anda dapat bersabar dan teruskan pembacaan sehingga ke penghujung entri..terima kasih atas sokongan anda..Wassalam..)

Salam Hari Minggu..

Hujung minggu ni aku just lepak kat rumah..nak merehatkan badan dan minda,di samping mengambil kesempatan untuk menonton DVD filem yang masih belum sempat untuk di tonton..beli bukan main banyak tapi nak tengok sering tak punya masa..Selain menonton DVD,ber-online pun ok juga..ni aku nak sambung kisah percutian di hari kedua..ayuh!

***********************************************

Hari kedua di Bumi Hong Kong.

Punya lah liat nak bangun pagi..Lepas subuh duk tidur balik then dalam pukul 9 lebih macam tu baru kitorang bersiap-siap untuk meneruskan agenda seterusnya di sini..Sarapan pagi dengan kekacang dan coklat yang ada bersulamkan air mineral yang di be;i di 7-11 berhadapan hotel.itu sahaja.

0

Kedudukan Hotel di tengah tengah pekan ni memudahkan kami untuk bergerak dari satu tempat ke tempat yang lain..tak lah jauh sangat nak menapak untuk ke MTR station..dalam pukul 9.45 pagi kami bergerak keluar dari Hotel..

1

wajah keceriaan di hari kedua

2

may today give us the great one..

3

menyusuri lorong lorong kedai di pekan ini sambil menyaksikan kehidupan penduduk setempat..tidak kurang bezanya dengan di tempat sendiri..tempat jatuh lagi kan di kenang,ini kan pula tempat tanah tumpah darah sendiri..

4

Tiba di MTR Station di North Point,dan kami membeli tiket tren untuk ke Admiralty station,laluan yang kami pilih untuk ke destinasi pertama di Hari kedua di sini.Seperti biasa,anda tidak perlu untuk menunggu lama di setiap check point kerana Tren ini menyediakan waktu menunggu yang sangat minimum.

5

Sebetulnya kami akan menikmati hari yang santai di Taman Tema Hong Kong yang terkenal-Ocean Park..(jangan keliru-dari Admiralty Station anda harus mengambil EXIT B yang akan membawa anda ke pintu keluar di mana Bas ke Ocean Park ada di sediakan.)

6

Jom kita ke Ocean park!!

7

Kaunter City Bus(bas no.629) ada di sediakan di sini-setiap seorang di kenakan harga Tiket 10.60 HKD..basa akan membawa kami terus ke Ocean Park..(nak beli return pun boleh sebenarnya tapi kami memilih untuk membeli one way sahaja dulu..tengok keadaan nanti)

8

satu budaya yang bagus aku dapati di Hong Kong-setiapa kali diorang nak naik bus konpem diorang akan beratur dulu,tak kira tua atau muda..nak naik lif pun sama-pasti diorang akan beratur..sudah di budayakan sebegitu maka ia nya adalah satu yang sangat baik dan bermanfaat..

9

The cityBus Interior..siap LCD okeh..hehe

10

Dalam perjalanan sibuk la kami kami ni duk men snap bangunan bangunan yang ada di kiri dan kanan jalan..sekali sekala nak tengok negara orang..bukan selalu kan..menarik bandaraya Hong Kong ni..bangunan nya banyak yang unik-unik..

10a

Terowong yang sangat panjaannngg..

11

Dah nampak sign Board tuh..perjalanan dari Admiralty Station ke Ocean Park ni mengambil masa dalam lebih kurang 15 minit kalau tak silap..Bas dua tingkat dan kitorang duk kat atas seat depan sekali..(tu yang boleh amik gambar macam-macam..hehe)

12

Entrance Ocean park

13

Park ni tepi laut rupanya..memang sesuai kan kalau taman tema duk tepi laut..tenang jer terasa dapat tengok sea view cenggini..

14

kami dah sampai..

15

Axim-Nikli-Ziana

16

Welcome to Ocean Park-akhirnya kami tiba di sini..Punya lah ramai umat manusia yang ada..tapi Hong Kong memang punyai penduduk yang ramai kan..nasib lah kebetulan kami sampai ni bukan Hari Minggu(Hari selasa)..kalau hari minggu ntah macam mana lah gamaknya sesak tempat ni.

17

Sebelum masuk nak kena beli tiket dulu..Tiket masuk bersamaan 208 HKD per head..beratur pun tak lama ni sebab kaunter banyak di buka..lagi pun ni kan hari biasa bukan hari minggu.

18

let's buy the ticket!!

19

Yeahh..we got it..lepas da beli tiket kami duk pulun salin schedule show show yang ada dalam theme park untuk hari ni..ada banyak jugak show yang di sediakan tapi yang pasti aku nak tengok Ocean Theatre..(Nak tengok Dolphin melompat-lompat..hehe)

20

Our Ticket..Cute kan??haha

21

Let's Rock The Ocean park!!

22

The park, ranked 100th in 'The World’s Most Popular Amusement Parks’ by Forbes in June 2006,had 4.38 million visitors in the fiscal year 2005/2006.Ocean Park also ranked 16th in the TEA/ERA Theme Park Attendance Report 2007 with approximately 4.9 million visitors, higher than Hong Kong Disneyland at 21st place with 4.1 million visitors.It covers an area of 870,000 square metres-taken from Wikipedia

22a

Mula-mula masuk pun dah nampak something yang menarik untuk bergambar..hehe..Actually Ocean Park ni sangat sangat menyokong Kempen Bumi Hijau..memang persekitaran nya di jaga rapi demi menjaga reputsinya sebagai sebuah taman Tema terkemuka Asia dan Juga dunia..

23

Ocean Park introduced a sea lion named Whiskers (known as Wai Wai in Chinese) as the major mascot on 9 December 2000. Whiskers is cute, and has a smile on his face and is always waving a warm welcome with its flippers.

24

Aksi terlompat-terbang by AXIMUD!!

25

aksi Kawad Basah by ZIETIKUIH!!

26

Aksi Rappers Yo-Yo-Yo by NIKLINODIN!!

27

We're in Hong Kong..can you believe it?

28

Lepas da puas bergambar ngan Maskot Ocean park tuh kitorang bergegas nak menikmati apa yang di hidangkan oleh taman tema ni kepada kitorang..nak jugak tengok apa yang menarik kan..penat datang jauh beribu-ribu batu nih..hehe

29

First tempat yang kami masuk-Flamingo Pond..Kolam di mana Flamingo di jaga rapi-untuk attraction or something..hmmm boleh tangkap gambar yang best nih..

30

ada dua ekk??merah dan putih..

31

ni duk kasi makan kaa apa nih?

32

Flamingo Merah semata mata

32a

jangan bergaduh..tak baik..

34

nice..

35

berdiri sebelah kaki kaa?

36

Dah puas menengok diorang duk bergaduh dan berenang renang we make a move to the top..dia punya konsep kat sini dari bawah nak main game game yang ada kena naik satu puncak ke satu puncak..

37

pehhhhhhhh punya lah panjang escalator nih..nasib la ada escalator kalau tangga ajer mau aku tunggu kat bawah ajo,korang naik lah yek..hehe

38

so what's our first game?

39

Follow me follow me,here our first game!!

40

Kena ukur tinggi dulu takut tak lepas..

41

Kitorang nak main Mine West Train ni dulu..pehhh tengok trek dia pun seram okeh..haha..tapi aku on ajer..sekali sekala..macam roller coaster jugak nih..

41a

mereka yang sedang bermain..

42

melihat dari kejauhan

43

sambil mendengar diorang screammmm

44

muka muka seronotttt

45

erkkkk our turn pulak kan..

46

Hongkies yang tengah que skali ngan kami

47

Nikli muka tak boleh nak sorok okeh..dia tengah gelabah tu..tau je lah dia bukan boleh naik mender mender cenggini,gayat..tapi kena paksa jugak..tapi dia Ok..On ajer..kesudahannya kitorang naik dan menjerit-jerit together-gether..:)

48

Done with Mine West Train,What's next?

49

Jom kita naik lagi ke atas!!

50

Kat atas ni ada Pacific Pier-kediaman Anjing Laut

51

Tu anjing laut yang pelesu okeh..kalau anjing laut yang sebenar agak agak korang nak sentuh ker..aku geli wooo mender licin licin macam nih..nak pegang ikan pun aku geli okeh..(ikan goreng tak termasuk,ikan hidup sahaja maksud aku..)

52

Pacific Pier @ Ocean Park

53

Three Of Us:)

54

aweks Hong Kong yang dah stand-By untuk di ambik gambar..haha

55

Jam dah menunjukkan pukul 3 petang..Show di Ocean Theater akan bermula jam 3.30..so kitorang decide untuk masuk dulu dan cari tempat duduk mana view yang best untuk show ni nanti..

56

Sea Dreams begin Here

57

Ternyata kami buat keputusan yang betul untuk masuk setengah jam lebih awal sebab masa ni pun beribu orang dah ada duk tunggu..jenuh nak mencari tempat duduk..cari punya cari punya cari pusing punya pusing punya pusing..,

58

akhirnya kitorang dapat tempat duduk kat tengah tengah nih..ok lah untuk view yang lagi jelas..nak ambik gambar pun best duk depan depan nih..

59

ramai tak ramai sangat laa..

60

Sebelum show bermula kami semua di hiburkan dengan music performance dari geng latino nih..diorang duk nyanyi lagu lagu latin,tapi tetap la mencurik perhatian ramai..

61

Drummer dan juga singer

62

Lebih kurang 15 minit persembahan diorang,dan Show yang sebenar pun bermula..

63

tak semena mena Dolphin tiga ekor ni muncul..

64

melompat..

65

dan melompat lagi..punya lah suka aku tengok dolphin ni melompat lompat..cute jer aku tengok 3 ekor nih..

66

''The 6-scene show unfolds with a grandfather telling his granddaughter about his dream of how humans and animals can live harmoniously, with mutual love and respect. ''

Actually sambil show ni ada suara bercerita,tapi mana lah kami nak faham kan diorang cakap dalam bahasa Cina..sekadar enjoy je lah tengok dolphin melompat lompat dan interact with their instructor..Layankan aje lah gambar di bawah k..

67

with their instructor

68

lompat lagi dan lagi..splassshhhh!!

69

syokk mamat ni berenang dolphin duk tolak..

70

and the show continued..

71

Taraaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

71a

Tak lama selepas tu ada anjing laut pula muncul..seronok tengok bila diorang macam paham jer apa yang instructor diorang pesan..kata dah di latih kan..

71b

let's Show-off..

71c

tanak kalah ngan Dolphin kan koo..

71d

CPR dari seekor Anjing laut

71e

ni krew krew yang buat buat berlakon..hehe

72

three??reflect us..hehe

73

kabushhhhhhhhhhhhhh,..

74

and that ends the show for today..

75

Lepas dolphin dolphin ini dah penat melompat lompat mereka di beri habuan berupa ikan kembung dan ikan gapi.

76

Semua sibuk nak beredar lepas show dah habis..estimated time untuk persembahan Dolphin ni ialah 45 minit..tapi puas hati beb..First time ni aku dapat tengok show sebegini..

77

where's kak non?

78

minah rambut penyapu ni ada jer ke mana kami pergi..ishhh

79

Sahdow of da Day @ Ocean Park

80

Lawa tak tong sampah taman nih??rasa macam aku nak bawak balik jer walaupun namanya adalah tong sampah..sampah kah aku??haha

81

Habis Show laju jer mamat ni gerak..nak kemana tu bang..bawak bawak bertenang okeh..

82

Kami nak cuba game ni pulak..The Dragon nama di beri..Roller Coaster yang terpanjang dan terbesar di taman tema nih..

83

hambik ko..ada berani??

84

Diorang pandu uji dulu..

85

Then baru kitorang naik..cuak tak cuak sangat lah muka nikli masa nih..tapi tetap lah dia naik jugak..memang best dan gayat sangat menatang nih..huhu..to be honest aku pun tak berapa nak suka sebenarnya tapi sebab tanak melepaskan peluang yang ada tu akuu duk pulun naik jugak..eeeeeee takooottttt..

86

Next Game-The crazy Galleon..

87

game ni pun best..aku ok yang ni..

88

just berhayun hayun ke kiri dan ke kanan apa la sangat kan..time nak jatuh tu rasa kecut perut semacam jer..huhu..tapi tetap enjoy!!

89

it's 5 o'clock in the evening..

90

Part ni yang best-game macam Solero shot kat Genting..tapi kat sini diorang panggil Turbo Drop ABBYS..game yang dia bawak kita naik atas pastu dia turun bawah laju laju dalam masa 5 saat..pehhhhh mau tak tertinggal jantung di awan sana..

91

masa nak naik ni nikli dah mula komplen kata tanak naik..dia kata enough is enough..tapi alih alih bila da naik dia eksyen kata seronok teruja dan nak naik lagi skali..chittt..kan aku dah kata best..hehe..ok lah tu,sekurangnya hang taw game ni bukan teruk sangat..just rasa kecut perut jer yang lebih..:)

91a

EAGLE-pusing pusing di udara

92

pening maaa naik yang ni..tapi best dapat tengok view

93

Ferris Wheel yang akan di cuba sebentar lagi..lapar maa..i need a break..hmmm mana nak cari makanan ekk kat taman tema nih..

94

nasib la jumpa McD kat sini..

95

Tapi bukan boleh order sebarangan yek..ini bukan Malaysia di mana makanan halal senang di perolehi..untuk itu aku just order mender yang tidak berkaitan dengan daging-daging nih..just order french fries and epal pie..Burger Ikan pun boleh sebenarnya tapi macam tak yakin..

96

Maaf yer kawan kawan saya dah kelaparan dah tak sabar..terpaksa songlap barang sebatang dua fries dulu..Lapar gilaaaakkkk nih..huhu

97

Sempat posing di Booth McD

98

Jatuhnya inilah makanan kami untuk hari ini-Dua kentang Goreng size besar,satu epal pie dan dua large Coke..pehhhhh memang menghayati habis makanan nih..walaupun kena cicah kentang ngan sos tomato..haha..

99

Sessi berbagi duit

100

Ni ferris Wheel yang kitorang nampak tadi..sambung ngan main yang ni..wowwww berpusing pusing okeh..haha

101

me and nikli at the Candy Shop

102

Dekat laman ni pun ada kedai kedai jual toys and cenderamata..

103

Perjalanan di teruskan ke Atoll Reef-tempat akuarium ada ikan ikan yang di jadikan pameran di sini..

104

Ingatkan nak masuk tetapi demi mengejar masa yang ada kami teruskan dengan tempat tempat lain..

105

Dapat jumpa mermaid ni pun kira jadi lah kan..:)

106

aksi sangap

107

aksi lucah yang tidak keterlaluan

108

pehhhh teruk mermaid ni di kerjakan..haha..menggaru kepala kak non duk tengok..nasib lah kan dah nampak mermaid ni sorang sorang jer dari tadik..(haiyoooo banyak lagi ker gambar ni..dah tak larat nak taip okeh..sakit belakang dah ni..)

109

dah pukul 6 petang..

110

Kak Non sempat menyinggah di Kedai cenderamata..nak beli T-Shirt la tuh..dia gila sikit bab bab t-shirt yang jadi trademark sesuatu tempat..mesti akan di belinya..bravo lah kak non!!

111

Sementara menunggu puteri bershopping..

112

Semua nak menuju ke Low Land..

113

Dari HighLand ni nak menuju ke Low Land kami kena naik Kereta kabel..naik Gondola macam yang kat Genting dan kat Langkawi tuh..

114

Ramai gila duk que nak naik cable car..uhhhhh

114a

seronok la tuh dapat shopping..

115

Beratur aje lah yer kak non..panjang panjang pun apa kita boleh buat..sabar itu sebahagian dari iman..sat jaa nih..nanti sampai la giliran kita..

116

NIKE in DA HOUSE..

117

RAMAI TAK??TAK KAN..SIKIT JER NIH..

118

smile!!peace!!relax!!enjoy!!

119

sambil duk tunggu giliran sempat lagi nikli duk baca peta..nak cari direction ke tempat yang kami nak pi malam ni lepas balik dari Ocean Park..seperti biasa kami akan stick pada plan asal seperti yang telag di rencanakan sebelum kami tiba di sini lagi.

120

akhirnya penantian berakhir..wehhhhh lawa lah kabel car dia..satu kabel car muat 6 orang..kami naik ngan dua student dari Hong Kong..peramah dan berbudi bahasa orangnya.

121

cable car di udara

122

comeyyy kan..

123

124

Dalam gondola kami duk borak borak ngan Hong Kies couple tu..rupanya yang lelaki tuh da kerja,yang student dia punya awek..kira tengah dating la nih..nasib korang la kan kena kacau oleh pelawat dari Malaysia..hehe

125

Say cheeesssee!!

127

bersungguh-sungguh mamat Hong Kong tuh...haha

128

Entrance Cable Car dari Low Land

129

Belon panas ni tak sempat naik..kesuntukan waktu

129a

Dragon Symbol..

130

Teringat cerita Mortal Kombat..:)

131

axim wif Ikan Betina

131a

me wif Musang Merah

132

merenung masa depan yang gemilang

133

Tolon!!Tolon!!Buaya Darat ni nak makan aku!

134

nice creatures..hehe

135

We at the Amazing asian Animal..kat sini macam ada pameran haiwan haiwan Asia..

136

''Embark on an interactive journey of discovery at the Giant Panda Adventure and Gator Marsh – home to some of Asia’s most precious native animals including giant pandas, red pandas, Chinese giant salamanders and Chinese alligators. Admire the spectacular display of goldfish at Goldfish Treasures. Visit the colourful birds and playful Asian small-clawed otters at the Panda Village. Browse through the Panda Kingdom Shop for the perfect panda-inspired gift or have some refreshments at the Panda Café. Wherever you go, there’s always something new to explore at Ocean Park!''

136a

suka tengok landscaping diorang!!

137

Ocean park is commited to promoting Clean Air Environment

138

Hari dah nak petang..Ocean Park dah nak tutup(tutup pukul 6 petang..)..kami pun nak beransur pulang..Jom kita beredar..

139

Us with dinosaur..haha

140

Wont Hesitate to come again later!

141

we gonna miss you Ocean Park!

142

Masa nak balik pun kena naik bas yang sama untuk balik ke Admiralty Station..Bas 629..dont miss the number..

143

Dolphin pun boleh buat landskap??kreatif!!:)

144

Sambil tunggu bas sambil duk stadi ke mana kami nak pi malam ni..

Bas sampai dan kami pun menaiki bas ke Admiralty station..Dari admiralty Station kami mengambil tren ke Tsim Sha Tsui station,untuk menuju ke destinasi berikutnya-yang akan di ceritakan dalam entri seterusnya..Stay Tune with AXIMUD yaaa...!!

(To Be Continued..)

Rumusan Untuk Hari Kedua Di Hong Kong(Ocean Park):

''Semakin Mahir menggunakan MTR,dan pengalaman di Ocean Park sungguh menggembirakan!!teruja dengan semua permainan dan persembahan yang ada-yang paling utama persekitaran yang bersih nyaman dan Indah di sediakan..Ocean Park Hong Kong was the first institution in the world to have success in artificial insemination of bottle nose dolphins, and developed numerous new breeds of goldfish''

45 comments:

Mrs.Sheikh said...

huhuhu..axim aku dah baik nyer komen kat sini tiba2 stuck plak..
hahhahaa...
malas la nak type pjg2 lagi..
so.... korang berdua telah didapati bersalah kerana mencabuli seorang ke? seekor duyung!!!! :P

Ziana said...

Congrats!!finally u manage to do it!!
complete entry wif full info!!
congrats ajim!!!
yeah!!!
im gonna missed d'Ocean Park!!
hapening n enjoy!!!
best sgt sgt!!
jom repeat!!
:)

teringat balik aksi2 korg kat sane..
sgt sengal okey!!
:P

u guys mmg best!!!

ok...next!!!!!!

MOLY said...

wowwieee
junior juice !!

tempat yang wajib i dengan nurman nak pergi kalau kat HK

insya-allah one day
:)

Ad Rifza said...

Makk oii panjangnye entri...Loteh den membacanya...Duyung ada, dolphin ada..Macam2 ada.. hehe.. Sure happy sesangat bercutikan..Bilalaa Ad berkesempatan ke sana..hmmm

Mazlan A S Leanny said...

suka aa tgk emotion dalam pic yang hang amik tu..pic amoi dok betulkan rambut dia......

Anonymous said...

ape dah jadi dgn family YKWYA yg korang sanjung puja bagai nih???

sekor2 dah buat taik....

lain kali jgn mudah percaya dengan org & claim org tu baik...

@xiM said...

Mrs.Sheikh,

lorrr ye ker..takper takper..cuba lagi k..:)

mencabuli harta awam takper..diorang tak kesah kalau cabul di tempat awam pun..haha

@xiM said...

Ziana,

definitely we gonna miss it!!

memang best kan theme park nih!!wont hesitate to come again later..

The best lah!!

next??haiyoo..

Tunggguuuuuuuu...

:p

@xiM said...

Lily,

yezzaaa...you both should come here..kalau korang ada time nih mesti lagi gamat..haha

@xiM said...

Ad Rifza,

dah warning awal awal kan kata entri ni panjang..thanks sudi habiskan pembacaan dan tinggalkan jejak di blog eden..

best sesangat ad..mai lah one fine day nanti..

:)

@xiM said...

Lanny,

u know what,most of all dalam banyak banyak pic orang awam kat ocean park pic tu lah yang aku suka!!right timing and right emotion shown..suka suka suka..

:)

@xiM said...

Anonymous,

Tak kenal maka tak cinta..sebab itu kita di syorkan untuk berkenal-kenalan dan saling mengenali hati budi masing masing..Bila dah saling mengenali pada masa itu lah kita nampak siapa si pelik,siapa si jelik dan siapa si cantik..

Buang yang keruh ambil lah yang jernih..semoga pengalaman lalu bakal mengajar kita yang bergelar insan agar lebih berhati hati dalam memilih teman,kawan ataupn lawan.

Life goes on,and i keep moving on..no matter what happened people always have their own good reason to do something,whether that reason is reasonable or not,that will not take into account-because that's what we do-to save our own life and make it better and better..

whatever it is,i'm happy with my life and nobody can stop me to life on my own..it's my life and it's their life..your life is your choice,REMEMBER??(somebody always told me this phrase back then in Uitm few years ago..and you know who you are..i'm pretty sure about this..)

so here i am,with arms wide open telling you da truth-nobody is perfect and so do you..stop pointing to others mistake,if you yourself are not in the good direction either..:)that will make you a better person if you have a gut to do that..will you?

Just do whatever you believe in,as much as i'm going to do whatever i believe into,because deep inside nobody know us better than we know our ownself..that's what we've called it self conciousness,mind you?

Hidup ini singkat dan bukan mudah seperti yang kita sangka..tak usah di cari masalah yang rumit dan tak perlu pikirkan apa yang payah-kelak itu akan merugikan kita dalam tempoh hidup yang tak seberapa ni..

rilex,take a deep breath,enjoy and put some tawakkal in your routine..Insya Allah we gonna be fine..

Have a nice day mate!!

TC

Wassalam..

Sastri said...

salam...

waa... menarik juga Hong Kong nih... senang tak nak cari makanan halal? jalanraya kat sana memang tak sibuk macam kat kl ek? ke yang axim ambik gambar tu masa wiken sana?

Sastri said...

salam...

waa... menarik juga Hong Kong nih... senang tak nak cari makanan halal? jalanraya kat sana memang tak sibuk macam kat kl ek? ke yang axim ambik gambar tu masa wiken sana?

CAHAYA said...

Jalan2 je kan? Hish. Jealous2.

yati said...

xim, hotel yg u duduk tu brp rm smlm? nmpk ok gak kan

@xiM said...

Sastri,

makanan halal kami ada jumpa hari kedua nih..actually kalau kat Kowloon ni makanan halal banyak,cuma susah nak cari sebab kedai makan nya banyak dalam bangunan yang orang tak nampak..other than that ok..alhamdulillah kami jumpa banyak tempat makanan halal:)

jalan raya nya memang tak sesak,cuma banyak dengan pengangkutan awam seperti bas,tren letrik dan teksi..kebanyakan penduduk HK lebih senang bergerak ngan MTR,senang,mudah,effisen dan jimat:)

environment sana memang best!pi la nanti HK one fine day and u will know what i mean..:)

@xiM said...

CAHAYA,

jalan jalan cari pengalaman di negara orang..:)

@xiM said...

Yati,

Hotel South China yang kami duduk tu satu malam RM164.45 ..kira ok lah..kalau pi ramai jimat la sebab boleh kongsi..ni pun kami ambik dua bilik,boleh cek promo rate kat GOHOLIDAY.COM

macey..

:)

Miss Nazla said...

mari saya komen tentang entry kali ni

panjang, menarik dan penggunaan ayat yg ringkas dan senang faham.

oleh itu saya jeles. dan saya akan usahakan pegi HK.

time kasih

kojah said...

pic atas yg pelok tue mmg sangap laaaaa...hahahaha =P

Unknown said...

aahh best2 :D

:: NbC :: said...

Axim,

wah complete abis entry ni - puas den baca aih..

Arash Libra said...

bagus banget dong!!!

owh the crazy galleon tu dulu2 ada kt the mall, yaohan! huhu..

mmg terjerit ler naik benda tu..(masa tu skolah2 lagi) huhu..

garb_ina said...

Axim,
masa ko g HK, HK x sejuk ke? Aku gi sn ms April HK sejuk giler tuh. sgt jeles sbb ko gi ocean park. ako setakat kat depan ocean park je sbb ms tue cuaca agak teruk then byk game2 kat sana depa tutup. Cth, cable car x leh naik, game2 yg extreme pun depa tutup. akhirnya, kami blk dgn hny bergambo kat depan pintu jer. Hhuuhuhuhuuu......harus aku repeat ke Hk utk ocean park nih. Hhehe...

@xiM said...

Miss Nazla,

that's good to hear!!sila sila usahakan untuk mai HK ni one fine day nanti

:)

@xiM said...

Kojah,

memang tengah sangap pun..hehehe

@xiM said...

Budlee,

yeapp..sangat sangat best!!

:p

@xiM said...

NBC,

thanks sebab menghabiskan pembacaan anda!!stay tune with another entry later k!!

:)

@xiM said...

arash910,

Owhhh ada ekk dulu kat Yaohan..kecut perut maaa naik crazy galleon tuh..haha

@xiM said...

Garb_Ina,

owhhh ye ker..sian kat ko,sila sila repeat ke HK untuk Ocean park ni nanti..hehe

masa kami mai ni cuaca sangat bagus..tak panas sangat dan tak gelap..suam suam kuku jer panas..hehe

enjoy la ngan game kat sini..best!!

:)

muadzlife said...

adoiiyaii..pening ku membacanya...

takpaaaaaa.....

maksu sabau je nih....

akan ku jejak juga HK itewww...

Miss Nazla said...

btw, i like the way u answered satu comment yang agak ntah apa apa kat atas tu.

sungguh pro dan mesti org yg beri komen tu rasa "ouch, terasa i"

bravo axim. xoxo

Cae said...

amboi.. seronoknya berjalan...
pic semua nya cantik esp pic flamingo n dolphin..

Wahidah said...

cutenya tiket ocean park tu...sgt comelll..

axim.wat aksi lucah..tk sesuai taw...bole kena saman..:P

pRincESs_N said...

perghhh..pics sgtt bayak..rmbang mate N tgk..beshnyerr jenjalan bro..sakan tuu...

Zumie said...

giler banyak pic..huhu
syioknye holiday hehe..

@xiM said...

MuadzLife,

jangan pening pening maksu..kalau pening sila mintak minyak cap kapak ngan kakdik..hehe

sabaq naaa..saya tahu maksu akan jejak juga ke HK suatu masa nanti..nak tuntut disneyland merchandise siap siap boleh kaa??hehe

@xiM said...

Miss Nazla,

hehe..percayalah,orang itu akan keep coming back for more sebab dia akan tak berpuas hati dan terus akan tak puas hati..ITU JALAN HIDUP YANG DIA PILIH,so apa nak di kato..hehe

kita gelakkan ajer lah orang itu dari jauh..

:D

@xiM said...

Cae,

saya berterima kasih pada anda yang menghargai usaha saya mengambil gambar di Ocean Park ini..seronok jalan jalan kat sinibro!!

:)

@xiM said...

Wahidah,

tiket tu memang cute..tak tengok tiket disneyland lagik..haha..sabaq naa..save da best for da last..

haah,aritu hampir hampir nak kena saman ngan polis dalam ocean park tu sebab mencabul hak awam..thehehehe..:)

@xiM said...

Princess N,

rambang mata takpaa..jangan mata jadik juling sudah..hehe..

@xiM said...

MisZue,

alang alang bercerita kan biarlah sampai detail..:)

syok sungguh Holiday ni..siyes saya tak tipoo..:)

Izan said...

oh ocean park!!!!
kitorang da smpi kat pintu masuk tp last2 terpaksa patah balik ke town bab badan tak berapa nak sedap. tanya kat org jual tiket tu mcd ada tak kat situ dia kata kene naik kete kabel tu dulu kat atas sana baru ada mcd. len tahun la kita masuk ocean park. tp tiket dia mahai sungguh la no...

@xiM said...

Izan,

haah.tiket dia quite pricey tapi berbaloi ngan semua persembahan dan game yang ada kat dalam tuh..

kitorang pun makan McD jer masa duk kat dalam nih..tak taw nak cari makanan lain kat mana dah..

next time akak masuk sini k!!ENJOY!!

:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails