Followers

Friday, October 23, 2009

OUR LAST DAY @ REDANG ISLAND

Penat.

Semalam baru sampai Penang,dari Kuala Lumpur.Kursus dah habis kena balik stesen kerja untuk satu hari ni jer lagi..Then weekend menjelma boleh tarik selimut dan peluk bantal dari pagi sampai petang kembali..hehehe..Aku pun tak tahu kenapa-lately rasa masa sangat cepat berlalu..belum sempat aku nak nikmati sesuatu moment then another moment pass me by,banyak sangat agenda yang nak di buat kot..tu yang rasa masa laju jer berjalan..Kalau la aku boleh hentikan masa kan best.Jadi macam Hiro Nakamura,sesuka hati jer nak hentikan masa bila-bila yang aku mahu.

Malas nak membebel panjang,aku nak cerita lagi pasal percutian ke Pulau Redang masa bulan Ogos yang lalu.Rugi pulak rasanya kalau tak habiskan apa yang aku dah mula,so ini merupakan episod terakhir bagi percutian tersebut..(errrrr yang sebenarnya Trip HK Mei lalu pun belum habis lagi..nanti aku akan buat jugak..haha).

Jom jalan-jalan.

9 OGOS 2009

Pagi di hari terakhir di Pulau Redang,kami mengambil kesempatan untuk bangun seawal pagi yang boleh untuk menikmati matahari terbit di sini..tak sempat nak tengok matahari terbenam sebab the day before cuaca mendung dan nak hujan,at least tengok matahari terbit pun boleh juga..Gambar sunrise ada aku tunjuk dalam ENTRI INI.

a

Suasana yang segar dan nyaman terasa,betapa indah Ciptaan tuhan,Khas untuk umat manusia yang mahu berfikir.Aku bersyukur ya Allah dengan segala Nikmat dan Kurniaan dari-Mu,semoga hidup ku akan terus di limpahi Rahmat dan Berkat Dari-Mu ya Allah..(*Mode keinsafan sebab hari ni hari jumaat)

b

menyedut udara pagi..dan bau rumput basah..

c

apa yang mamat ni cuba lakukan??

D

feeling model la tuh kan..

E

Seperti Biasa,lepas da puas ambik gambar dan matahari dah mula meninggi,kitorang balik ke bilik dan bersiap-siap nak Bekpes..Bekpes buat kali terakhir sebelum meninggalkan bumi Redang island ni..Hambik ko sekali bedal tak cukup dengan nasik lemaknya tambah ngan Mee Goreng pulak..memang kenyang buntang laa wa cakap lu..

F

Pasukan Wanita

G

Pasukan Lelaki

H

dah dah la tu pose..nak balik dah ni..hehe

I

Selesai Bekpes,terus balik ke bilik dan kemas barang apa yang patut then terus Check-Out..Bot akan datang pada pukul 11 pagi..Tu yang kitorang kena bergegas untuk keluar cepat cepat..kang kena tinggal Bot naya pulak kena tinggal Flight nanti..

J

jom jom kita Check-Out..

K

ok jom..semua barang dah cek,Takdaa yang tertinggal.

L

Nampaknya Bot pun dah sampai so memang On Time la kitorang Check-Out..Just in Time..letak beg barang semua menanti diorang Load barang dulu dalam Boat yang besar ni..Barang kaca pastikan balut elok elok yer sebab sah sah la diorang main campak jer..takda maknanya diorang nak susun elok elok satu persatu ok..

N

bersembang dengan Abang Bee buat kali terakhir

O

dah jom kita ke titian Bot

P

mengorak Langkah..

Q

Bot kami yang belah kanan tu

R

ni sama dengan bot masa datang

S

Liyana duk cari Ubat muntah dalam beg

t

Masuk jer dalam Bot korang tengok lah gelagat semua kawan kawan aku ni-semua terus duk layan Mata..memang lah kan-semua kepenatan setelah dua hari suntuk duk bersnorkeling dan main pantai sakan..mau tak penat..tu yang masuk bot saja semua tak sedarkan diri..

u

aku jer yang masih steady..hehehehehe

v

Perjalanan mengambil masa 1 jam lebih rasanya(dah tak ingat..huhu),dan akhirnya kami semua sampai di Jeti Merang ni..Alhamdulillah perjalanan di permudahkan.takder kecelakaan sebab drebar Bot pandu cermat,Jiwa Selamat..

w

sempat ajer posing di mana-mana

y

Kami balik ramai lagi nak pi tuh..

z

Ni namanya Mr.Wong Wah Chai(bukan nama sebenar sebab aku dah tak ingat apa nama dia..boleh kaa macam tu?)-merupakan travel agent kitorang..dia Deal ngan Aida Hanim..so kitorang pasrah ikut jer lah apa yang dah di rencanakan..yang kat Belakang Mr.Wong tu(yang duk posing mengalahkan model) drebar kami,yang akan bawa kami ke bandar Kuala Terengganu.

z1

aku cukup tak suka menatang neh..tak taw pasai apa.

z2

Bandar Kuala Terengganu.Dulu dan Kini banyak Perubahannya..sekarang dah moden sikit dengan Infrastruktur yang makin maju dan bercambah..mana mana tempat pun sama sekarang,semua bertambah maju..Rindu pulak kat Bandar ni..Lama tak mai.

z3

Sampai kat Bandar KT pun dah pukul 2 petang..perut sangat lah berkeroncong tak hengat sebab tak makan tengahari lagi..kami duk melialu cari kedai makan last last Kedai AYAMAS ini menjadi pilihan ikut majoriti..layan kan ajer lah.

z4

nasi ayam AYAMAS

z5

AYAM PERCIK AYAMAS

z6

AYAM BLACKPEPPER AYAMAS

z7

Selesai makan semua terus senyum sebab dah suka hati..hehe..terus kami berjalan ke PASAR PAYANG,jalan jalan tengok barang beli barang apa yang patut..masa ni lah aku beli TELUR PENYU wat balik Penang..yag kaum hawa duk cari kain batik..

z8

kerinting rambut untuk GAY sahaja..LOL

z9

Lepas da setel beli barang semua and dah penat nak berjalan panggil lah abang drebar suh hantar ke LAPANGAN TERBANG KT..(gambar atas:Stadium Terengganu yang runtuh,masih tiada pembaikan di jalankan..)

z10

Lapangan Terbang KT ni baru siap renovate aku rasa..sebab bangunannya memang sangat cantik..konsep dan design nya mengekalkan ciri ciri Tradisional dengan ukiran kayu di mana-mana.Cukup unik aku kira..Unik dengan Cara antik dan tersendiri.

z11

SAYONARA semua!!(jumpa minggu depan k!!ehh?)

z12

Kisah sebenar-Ida,Aida dan Liyana naik Flight pukul 4 petang..aku Ngan Nikli naik Flight pukul 8 malam..so aku ngan Nikli pi lepak kat Surau Berhampiran dan masa ni aku memang kepenatan sangat terus tertidur kat Surau tu sampai pukul 6.30 petang..Bangun siap semayang then terus Check-In flight,pi makan dan menanti Flight..Anyway,it was so nice to meet all of you guys!!it was fun and memorable one..Pulau Redang memang cantik dan kalau ada kelapangan nak pergi lagi lah satu hari nanti..

Thanks Guys for the arrangement,see you in another Trip k!!

*it's all about PROGRESS,not PERFECTION-and you're doing it..Just do all the best that you can,Feel-Everyday can be Different,everyday will CHANGE..Just believe in yourself.

1 comment:

Wahidah said...

redang antara one place yg nak dilawati..alahai bile la leh p redang ne