Followers

Saturday, December 25, 2010

AYAMAS AMPANG & LUNCH AT ZIANA'S HOUSE

Hari ini saya ada misi.misi saya ialah nak buat entri lama lama tertunggak yang tak pernah di siarkan lagi di sini.so here we go.

7 NOVEMBER 2010

Masa ni aku ada di KL..sebab ada Course dari 8-12 November di Hotel Concorde Shah Alam..so Hari Ahad ambil kesempatan untuk jumpa Kak Tie sekejap..pi ambik dia kat rumah then ajak dia sarapan pagi..pusing punya pusing kedai kat area ampang tapi tak tau nak makan kat mana.

1
pusing punya pusing last last kami decide nak makan di Ayamas ni jer lah.since kedai ni jer paling buka awal..kedai mamak ada tapi aku tak prefer sebab kat Penang pun banyak kedai mamak..Kak Tie no hal so kami melangkah masuk ke kedai ayamas ni dengan tujuan untuk bersarapan pagi.

2
maaf lah yer muka aku memang muka baru bangun tidur

3
Clueless nak order apa sebenarnya sebab jaraaaaannnnggg sangat makan di Ayamas..last 2 years ago kot kali terakhir makan..so tengok ayam apa yang ada kami ambik jer lah.jangan terkejut kami ambik sekor ayam ni nak kongsi makan dua orang..errkkkk..

4
Mcaam nasi ayam pulak..ada sos dan Nasik.Nasiknya sedap.

5
sup kosong tidak di lupakan.

6
penat juga nak perabihkan seekor ayam berdua..tapi perut kitorang hebat.haha..sangat stokin dan boleh menganjal bila bila perlu..so makan slow slow..ayam percik ni boleh tahan jugak lah rasanya..tak lah muak.

7
Minum air Peel Fresh..konon konon nak cuci perut..tapi aku memang suka air peel fresh..rasa buahnya sangat mantap..idamkan yang lebih segar??Kupas lah sendiri..chewwwaahhh dah macam iklan kat TV pulak dah.

8
Dari restoran ayamas aku dan kak tie gerak ke Ampang Point..saja jalan jalan kut kut ada benda yang berkenan..pusing pusing jer dalam tu takder beli apa pun..macam sempit lah ampang point ni..kedai rapat rapat dan macam sesak sangat..i dont like it..kami sempat juga pi kedai Cash Cond..kedai barang barang terpakai.menarik juga seleksi barang yang ada tapi aku takder mood nak beli barang so tak beli apa pun last sekali.

9
Untuk waktu tengahari actually ada janji ngan mama ziana nak pi makan lunch kat rumah dia..so lepas ayam kat ayamas dah hadam sikit baru aku ngan Kak Tie pi rumah ziana..lauk pauk yang mantap di sediakan!!aku suka ayam goreng,masak lemak tuh,sayur dan ikan parang sambal.semua sedap lah!!memang A!Terima kasih mama ziana atas masakan yang lazat!!

10
lepas dah siap makan duk bantai bersembang pulak..kebetulan abang ngan kak dila ada skelai ap alagi sambung bersembang lah..kak tie duk cerita bab jenayah,maklum lah kerja mahkamah..abang pulak duk sambung sambung sebab dia minat jugak hal hal mahkamah ni..aku dan yang lain lain tambah sikit sikit jer lah.kang silap malu pulak..haha..dalam pukul 6 petang aku pi hantar Kak Tie ke rumah,dan aku straight pi Shah Alam..Checked in at Concorde Hotel..

To Be Continued..

1 comment:

Mrs.Sheikh said...

ayamas mmg sedap. tp aritu makan kat kl sentral rasa tak cukup lada cicahh tuu... hehehhe...
iskk blum rasa air limau lagik meletuuppss...
lapar plak,.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails