Followers

Tuesday, April 19, 2011

TRIP HAADYAI PART 6 - JALAN-JALAN @ PEKAN HAADYAI,SAYONARA..

Aku baru perasan entri ni tak buat lagi.
A
In fact,actually banyak lagi entri entri yang tak sempat aku nak siapkan..memang lah bukan kewajipan pun buat entri entri dan berkongsi cerita n,tapi aku just cuba untuk share dengan semua pembaca blog aku ni mana yang sempat..Entri pergi Cambodia last year bulan 12 pun aku belum start cerita lagi..entri Trip Phuket/Krabi last month pun belum selesai..banyak lagi sebenarnya.memang lah tak semua benda boleh nak di kongsi,tapi sekadar berkongsi pengalaman dan cerita sendiri apa salahnya kan.Lagi pun,aku seronok bila boleh susun cerita kehidupan aku dalam bentuk blog macam ni.Journal peribadi yang sungguh interaktif..:)
A
Kali ni ialah entri aku ke Haadyai Tahun lepas bulan Mei..Entri pasal Trip Haadyai dah buat,sekali boleh tertinggal part finale.ini ialah kesinambungan dari entri ini.jom lah kita layan.Zassss..
j
29 MEI 2010

Hari ni hari last di Haadyai.Pagi tadi dah beli tiket balik pukul 2.30pm menuju ke Bukit Mertajam..Tiket balik murah jer.dalam RM18 sahaja.macam ni boleh la selalu pi Haadyai.tapi bagi aku Haadyai ni takder apa sangat.aku yang paling teruja pun sebab Floating market kat sini.Tu jer.

Jalan jalan di Pink Lady Complex
a

Pagi tadi kami jalan jalan kat pasar Kim Yong..pasar pagi..Then sambung kalan jalan sekitar pekan Haadyai.pekan sini kecik jer..jalan kaki sekejap jer dah boleh sampai semua tempat..banyak jugak shopping Kompleks duk ada.Most of my fren yang suka datang sini sebab nak shopping.Murah kata mereka.apa kata aku?entah.tak minat sangat shopping kat sini.
a

Di pekan Haadyai kat tepi tepi Gerai banyak lah duk Jual Udang Besar besar macam ni..sekali ngan Pulut Mangga dan Pulut ayam.makanan Thailand kan Pulut ayam tuh.Udang besar macam ni ikut saiz.yang tak berapa besar sekor sampai 10 hengget..tapi sebab dah berkenan beli lah sekor..nak rasa.
a
Then balik Hotel dan Check Out.dari Hotel kitorang sewa tuk tuk nak ke Hentian Keretapi.sebenarnya kalau nak berjalan boleh sangat.tapi saja nak ambik peluang merasa pusing pusing pekan haadyai naik tuk tuk.tak mahal pun.depa caj RM5 jer.
a

Bas dari Malaysia banyak lah duk ada di sini
a

Tiket train pukul 2.30 pm..waktu sekarang baru jam 1 pm..so nak membuang waktu masuklah dalam Robinson supermarket ni.jalan jalan cuci mata.untung untung ada yang berkenan di mata boleh lah beli terus.tapi memang takder nak beli apa pun.

window shopping semata mata
a

Kelaparan.terus menyinggah di KFC yang berdekatan.

Actually pasal KFC dan MEKDI di Thailand,aku baru dapat Info dari Tourist Guide masa aku ke Phuket bulan lepas.dia kata Mekdi Ngan KFC kat Thailand ni TAK HALAL..aku dah tersilap la kalau macam ni.sebab time nak makan KFC ni kami ragu-ragu.tapi duk tengok ramai jer yang pakai tudung makan kat sini tu yang kami assume sini Halal..tapi dah tahu macam ni tak makan dah la lepas ni..nak buat macam mana.nasi sudah menjadi bubur..

Makan Udang yang beli tadi

KFC juga takder menyediakan Rojak buah macam ni..aku saja buh dalam Plate Rojak buah yang baru beli kat Tepi jalan..jangan korang terpedaya ya.Ni dakyah semata mata..

Setel makan terus kami ke Tempat Train
a

Maaflah yek.malas nak letak caption.korang layan jer lah gambar gambar kat atas.Ni nasik bungkus beli di Hentian Padang Besar.sedap sangat makan sebab perut sangat lapar..Then tidor lah pulak bila dah kenyang..
a

Seronoknya dah nak balik..
Ni kawasan Alor Setar..nampak kan Menara Alor Setar tu
a

Akhirnya dekat pukul 10 malam jugak kitorang sampai ke Bukit Mertajam..aku park kereta kat sana sebab pergi pun just dua hari sahaja..selamat lah sebab ada sekuriti yang berjaga kat situ.Tmat lah sudah Trip Haadyai dengan menaiki Tren.Teruja sikit kali ni sebab naik Tren.bagi aku kalau korang suka menikmati keindahan Alam semula jadi atas train disyorkan lah.tapi kalau jenis tak tahan duduk lama lama better naik lah Flight jer..Murah naik tren,Cuma masa nak sampai tu lah lama..Untuk recap balik Cerita pasal Trip Haat Yai ni dari Part 1 sampai Part 6,Klik link ini ya.
a
Pengalaman manis untuk tahun 2010.tetap akan kekal di ingatan sampai Bila bila.
***********************************************************************
a
Dari pagi tadi sangat sibuk..Stesen aku hari ni buat Open Day untuk orang luar..aku ditugaskan untuk mengambil gambar sekitar aktiviti Open Day bersama beberapa rakan lain.Ok lah jugak Open day tadi..Meriah dan bilangan pengunjung yang hadir melebihi jangkaan..tahniah kepada semua warga kerja yang terlibat secara lansung ataupun tidak.
a

Esok dan Khamis aku ada Kursus pula di Bangi.Petang ni akan bergerak ke KL..Penat memang lah penat.but what to do.Enjoy jer lah life yang ada ni..Penat tapi puas..heheee..Ok.Nak rehat-rehat sekejap sebelum pi KL sat lagi.
Bai.
Jumpa awak di KL yek.

ADLIL RAJIAH said...

wahhhhh asik berjalannnn je ek... :)

Jemput-jemput: Saat Aku Kau Pilih
Cari hadiah best untuk yang tersayang?

Unknown said...

sonoknya pergi Haat Yai...

xplorer said...

kalau pi hadyaai makanan yang paling aku suka ialah udnag galah besar yg digoreng tepi jalan , best gile

Azueriena said...

wahhh azue pernah sampai kat golok jerk...x pernah lagi sampai kat hatnyai nie...teringin jugak nak nengok pasar terapung tu....dah khatam dah...entry hatnyai niee...besttt

sepul said...

aku mmg particular sket bab makan ni. kalo aku pi hatyai mesti aku bawak bekal dari umah e.g: megi cup, roti gardenia, pisang ,epal. ntah habit sejak kecik kot.

ok dah nampak gelas yang hang rembat tuh. aummmmmm

kami said...

mana entry Floating market yg kat haatyai ni

ok dapat dah entry tu http://azimashaary.blogspot.com/2010/06/trip-haadyai-snippet-floating-market.html