Followers

Friday, July 8, 2011

TUHAN LEBIH SAYANGKAN DIA..

Semalam saya mendapat berita sedih.

Seorang jiran rapat di kampung halaman, telah meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya..kereta yang dipandunya berlanggar dengan sebuah bas.kedua dua pemandu meninggal di tempat kejadian..Innalillahiwainnailahirojiun..saya terkesima tatkala mendapat berita tersebut.Tanpa saya sedar ada air jernih mengalir di pipi..Ja meninggal di tempat kejadiaan,dan Maa pula dikejarkan ke ICU di Hospital Kemaman..arwah boleh dikatakan rapat dengan keluarga saya terutamanya dengan mak..keluarga kami memang rapat sedari saya masih kecil dulu lagi.Takdir tuhan penentu segala..Tuhan lebih sayangkan Dia..Sama sama kita semua sedekahkan Al-Fatihah untuk beliau.semoga Allah tempatkan rohnya di kalangan orang beriman dan beramal soleh.

Mengenangkan hal ini,terbit keinsafan dalam hati.

Apa yang kita miliki dalam dunia ni milik Allah segala-galanya..nikmat tubuh badan,kesihatan,harta benda dan apa jua yang ada sekarang semua milik Dia..bila bila masa sahaja Allah boleh tarik balik semua itu jika dia berkehendak..Kita sebagai Hamba tak punya apa apa.lansung tiada kuasa apa apa untuk menandingi kekuasaan Pencipta Alam semesta..Astaghfirullahalazim..

*Takziah saya ucapkan kepada keluarga maa dan pak said..semoga tabah menerima Ujian dan dugaan Allah yang maha hebat ini..saya turut merasa kesedihan yang kalian tanggung..Semoga Allah menempatkan Arwah di kalangan orang yang beriman dan diredhai nya.Ameen.


“Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari Kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesaran) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.” (Al-Imran: 185)

6 comments:

Masy said...

moga ditempatkan roh Ja di sisi mereka yg diredhaiNya.. alfatihah..~

aszuraasnan said...

salam takziah. al-fatihah.

aszuraasnan said...

Alfatihah. semoga rohnya dicucuri rahmat.

Cik Puan Syeeda said...

Al-Fatihah kepada beliau.

kemang~ said...

al-fatihah,,sabo ye bro

eLLy said...

Al fatihah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails