Followers

Sunday, September 27, 2009

AIDILFITRI 20.09.2009

Salam kembali kepada semua..

Sudah seminggu lebih 'Daerah' ini aku tinggalkan..atas nama kesibukan dan tiada kelapangan untuk berbuat demikian..maklumlah bersama keluarga di kampung..kadang-kadang aku juga terasa capek jika setiap perkara ingin di luahkan di medan ini..tapi tak mengapa,aku tak pernah kesal..malah aku bersyukur medan ini memang peneman setia aku sedari dulu lagi..:)

Bagaimana cuti raya kalian??aku punya terbaik!!malah berasa sunguh seronok dapat meluangkan masa yang ada bersama keluarga tercinta..mungkin masih belum terlambat untuk aku ucapkan sekali lagi-Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin..Semoga Aidilfitri yang berlalu menjanjikan satu memori indah untuk semua..Insya Allah.

17a

Maaf Zahir Batin Mak dan Ayah..maaf dari Hujung Rambut hingga Hujung kaki ya atas semua kesilapan dan kesalahan yang telah saya lakukan sedari kecil lagi..Halalkan makan minum seadanya..saya sayangkan kalian berdua..Sungguh.

0

senyuman di Pagi Hari Raya

0a

Ini merupakan pasukan LELAKI dalam keluarga aku..Abang Jalee,Abang Shuk(tak beraya sekali,kerja di raya pertama),Ami dan Faiz..

0b

dan ini pula pasukan WANITA,Kak tie,Kak Ina(takder jugak di raya pertama-balik rumah suami),Kak Ija dan Adek Dah..

0c

Dan ini merupakan Menantu,Kak La(bini abang Jalee) dan Anak Sedara yang ada..(anak Kak Tie dan Anak Kak Ina)Along,Mimi, Ika dan Nuyul Tebombom.

2

Selesai Sembahyang di pagi Raya..nasib baik aku ingat nak bawak kamera..hehe..masjid kemasek ada buat makan makan selepas semayang raya..Mak yang masak kan Rendang Ayam untuk Masjid.

3

Sebenarnya Tema kitorang ialah Mentari Jingga tapi abang jalee lari dari tema sikit nampak gayanya..tambahan pula ida kena kerja di pagi raya..adusss tak bestnya kan..tapi kalau dah namanya tanggungjawab kena lah pi jugak kan.

4

aku dan Kak Tie-dalam telekung semayang lagi tuh

5

Faiz dan Kak Ija-Ceria di Pagi raya

6

my family @ 1 Syawal

7

jom balik umah beraya jom..

8

Ok jugak Oren Pinang Masak nih..

9

me and my Mum..

10

Balik dari semayang raya singgah kat Umah jiran dulu..Ni bukan sebarang Jiran-tapi jiran yang sangat rapat dengan keluarga kami..dulu masa kecik selalu lah duk main main ngan anak tuan Rumah..seronok sungguh kalau duk ingat kisah lama..tapi sekarang sumer dah besar panjang siap dah berkahwin dan dah ada anak dah pun..Alhamdulillah keakraban tetap semakin bercambah,walau usia semakin meningkat..

11

Kak Tie,adek Dah dan Angels

13

i'm not the father,just their Uncle..:)

15

Pose Mesra ngan Kak Tie

16

Ja,Adek Dah dan Kak Ija

17

wif Ma's Family

20

Dalam kereta nak pi beraya lagi

21

semua tersenyum riang..

22

Actually pagi raya pertama ni Makcik saudara,Mok Wok jemput untuk sama sama berkumpul di Rumahnya di Kerteh..kiranya semua family dan sanak saudara di jemput datang..Terima Kasih Mok wok atas jemputan ini..

23

Ain,Adek Dah dan Mok Elly

23a

Cop..Iklan sat naa..Ni kek Lapis Sarawak..takder kena mengena ngan jemputan raya ni..Kek Lapis ni Nikli yang kasi..maklum lah orang dah kerja kat sana kan..Unik la kek ni,kalau hang balik san aku nak kirim lagi..rasanya pun sedap..manis manis buah..Thanks NN!!

23c

Ni pun Kek Lapis Sarawak tapi Coklat punya..memang lah sedap!!

23b

Susun banyak banyak comel..:)

24

Juadah di Pagi Raya-Satay Ayam..

25

Nasi Ayam..

25a

Laksa Penang di Terengganu

26

Ceria kakak ku yang sorang nih

27

Jom makan Jom..

28

Jangan main-main,Pak Ashaary pun pakai oren okeh..hehe

29

Tuan Tanah yang baik hati

30

Pasukan kanak kanak

31

Ketupat Palas yang sedap dimakan begitu saja

32

Nasi Himpit VS Satay ayam

33

Nasi ayam 1 Syawal

34

Kanak kanak berlari riang di laman..

35

bergambar bersama ibu saudara

36

Pok Edi-Pok Sedara yang paling Bongsu

37

Mok Teh lari tema sikit lah..Unggu.

38

My Grandmother and Her Twin

39

Me and My GRand mother-Look Young,Isn't it??

40

Kak Ija,adek dah dan Tok Wan

41

boleh pulak tema nak dekat sama kan..:)

41a

Ni lah Mok Wok selaku penganjur bagi acara makan makan Raya kali ini..Terima kasih atas jemputan ya..Tahun depan buat lah lagi..hehe..

42

Mok Wok dan Mak bersembang

43

The Hostest With the Mostest

44

makan jangan tak makan..

45

it's bergambar time..

46

sanak saudara yang ada..

48

boleh tahan ramai kan..

49

ORANG kIJAL PUN MARI NIH.,.

50

Mok Wok yang ceria sokmo..

51

Yeayyy dapat duit raya..

52

Kak Tie with Angels.

55

baju nak sama kan..

56

happy moment

57

me wif adek dah..

58

classic tak gambar neh?

59

in The Mirror

60

i macam cover album la pulop..

61

anak tuan Rumah..

62

ok jugak gambar nih..

63

so sweet..hehehe

64

smileeeeeeeey...

65

bebudak nih.

66

ececeececececeee...

67

masa untuk beransur pulang..

68

jom jom destinasi seterusnya pulak..

69

Dari Rumah Mok Wok kitorang staright pi Paka,lawat sedara mara yang ada kat sana..

70

di Rumah Ayah Ngah

71

diorang pun tema oren..kahkahkah

72

next...

74

adik-tertidur setelah penat berjalan.

75

jom sambung perjalanan..

76

aik..sudah tukar kaa..

77

Dari Paka kami sekeluarga ke MARANG pula..untuk menziarahi sanak saudara belah mak..lama dah tak ketemu mereka..jumap Su Jah,Der Kiah,Abang Mat,Mak Long dan juga Pok Itam.

78

Di Rumah Abang Mat

79

ni Kat Umah Pok Itam

80

Kesimpulannya Hari raya Pertama ni memang kitorang tak lekat di Rumah,berjalan sehingga malam baru balik...hehehe..yang penting warna kena meriah..:)..Selamat Hari Raya Maaf Zaher Baten.

*Salam aidilfitri kepada yang masih nak beraya..lagipun,Syawal sebulan kan??gasaklah korang nak beraya sampai sebulan pun..Esok sumer dah kembali bekerja seperti biasa..:)

15 comments:

Izan said...

ramai nya adik bradik hang axim... siap kene pakai spek itam tau tgk gambar hang ni. bersilau bijik mata. hehehehhe... gurau jer... maaf zahir batin. =)

Wahidah said...

wah oren gituu..hehehe

CAHAYA said...

Cantik gak kaler oren ni kan? Ingatkan striking sangat. Tapi nampak okay plak. Di tambah pula dengan cuaca 1 Syawal yang tak berapa panas. ;)

Rantong said...

Nice blog. Informative & impressive content.
________________
View Profile: Rantong™

CaTwOmEnS said...

Meriah tak ingat la raya axim...
emmm best! Macam kenduri kahwin axim pun ada dah.. oren gittew! ;)

:: p R i n c E s S _ N :: said...

selamat ari raya bro axim..meriah braye gn orange...cantekk..

armouris said...

makan-makan beraya tu jangan makan banyak sampai sakit perut. Sebagai langkah berjaga-jaga, baca info ini - Risiko Makan Banyak di Musim Raya dan Keracunan Makanan

Leez said...

wow orange....sungguh ceria.
Happy family...

Azim, nanti kalau turun KL...berayalah umah kak leez kay!!

syukur said...

nampaknya ramai tahun ni yang memilih kaler oren sebagai tema.. very bright for the the more to come..Selamat Aidilfitri

Faisal Admar said...

jim, nak satay! :D

Mysterious Witch said...

ok, skg baru ada peluang nak tengok-tengok kat sini... hehehe..

wah, beraya sakan nampak. :p

Hmm.. memang tempting la makanan dalam ni.. lapar lapar lapar.. :D

Ziana said...

dah byk komen kat FB..
lama x komen sini..
:)

soooo meriah okey kaler oren..
ok nexxt...!!! Oren Rules
;)

CATZ said...

wah..veryyy de oren...
cantikkk!!
selamat hari raya....
:)

Farhan d said...

wah..veryyy de oren...
cantikkk!!
selamat hari raya....
:)
ah byk komen kat FB..
lama x komen sini..
:)

soooo meriah okey kaler oren..
ok nexxt...!!! Oren Rules

Anonymous said...

It is also possible Abercrombie and Fitch today to create your Abercrombie own custom polo shirts Abercrombie Sale wherein you can have your Cheap Abercrombie own logo embroidered Abercrombie outlet on the front of the shirt. abercrombie Jeans These custom polos are ideal for companies that are hosting an event of some kind. Abercrombie Pants They are also great to give away as promotional Abercrombie Tees items to company personnel for work well done. Clubs of all types take advantage of
Abercrombie Shorts custom polo shirts as do sports teams who wish to have all members Abercrombie Sweaters dressed the same when traveling together. Customized shirts are also great to use as staff clothing or uniforms for pubs, restaurants, hotels and a wide variety of other types of businesses.One of the most popular companies in business today that offers the custom polo shirts is LEADapparel. This online retailer offers custom embroidery services on orders of twelve or more shirts. The embroidery done is perfect and of the highest quality. Orders are processed quickly and shipped out within just a few days.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails