Followers

Monday, March 7, 2011

GURNEY PLAZA : NO STRINGS ATTACHED, LUNCH @ CHILIS, UEFA CHAMPIONS LEAGUE TROPHY TOUR

Hujung minggu baru sahaja berlalu.

Hari ni dah kena kerja macam biasa..As usual mesti ramai yang akan merasa malas untuk kerja di Hari isnin..Aku pun malas sebenarnya tapi dah itu tanggungjawab kita kan..time dapat gaji suka lah pulak.so jangan lah komplen bila kena kerja..Kerja juga satu Ibadah maka bekerja lah kita sekuatnya dengan Ikhlas..Hari ni Aku just nak share story pasal hari ahad semalam..Just luangkan sedikit masa yang ada untuk berjalan jalan ke Gurney Plaza.
a

Lama dah tak menyinggah datang ke Gurney Plaza.Biasanya aku lebih senang untuk ke Queensbay Mall dan Sunway Carnival Mall sebab lagi dekat.tapi kali ni ke Gurney Plaza sebab nak tengok wayang Cerita No Strings Attached..which is takder kat GSC lain..that's why kena datang This mall Jugak.
a

Beli tiket wayang pukul 12.45 pm..Tapi tiket wayang premiere jer ada untuk this movie.mahal sikit tiketnya RM16..Aku tanya orang jual tiket tu apa bezanya,dia kata seat ni lagi besar dan luas,siap boleh order makan lagi orang hantar ke wayang.apa apa je lah,sebab tujuan asal nak tengok movie ni.
a

Belum bersarapan pagi lagi maka sangatlah aku kelaparan..sebelum movie start makan Hotdog dulu..New York Chicken.Kami plan lepas wayang lah baru lunch..
a

Bila masuk ke kawasan wayang nampak lah perbezaan dengan tiket biasa..Premiere tiket ni seatnya lebih luas dan sangat selesa!memang best..takder sangkut sangkut kepala orang depan..This movie aku tak taw nak story macam mana..pasal seorang lelaki yang gilakan sorang pompuan tapi pompuan tu tak nak serius..just nak seks and fun tapi tak ready untuk serius..aku bagi 3.5/5 jer lah.just boleh lah..takder lah best sangat.
a

Wayang habis dalam pukul 2.45pm.

Perut sudah berkeroncong minta di isi..Then kami decide untuk makan di CHILIS..ok lah jugak sebab kat tempat lain takder CHILIS di penang ni,only at Gurney Plaza..This restaurant pun dah lama aku tak menyinggah.Kali last makan sama Ziana ngan Amal kot kat KLCC tahun lepas.
a

CHILIS - License to Grill
a

Bottomless Fruit juice.Boleh refill sampai kembung
a

Untuk Starter kitorang order this WING OVER BUFFALO..yang wing macam ni aku makan sebab dia bukan letak kepak yang takder isi tuh.Reason aku tak makan kepak is easy-sebab takder isi..tapi hulu kepak ni aku makan..sedap!!ada 8 pieces..
a

Entre meal - FAJITA TRIOS : Kombinasi Ayam,Daging dan Udang..tapi bukan makan macam ni jer..ada Roti Tortilla dan salad di beri..rasanya sedap!!sizzling panas panas masa hantar ke meja makan..nampak menyelerakan.
a

Salad sayur dan Sos yang ada
a

This is How to wrap This meal in tortilla bread
a

Sambil makan sambil sembang so air aku sedut asyik habis jer..sedar tak sedar aku dah refill air sampai 4 gelas!!memang kembung air jer lah..tapi yang aku perasan kalau datang Chilis memang paling kurang 4 gelas lah aku refill..last time sampai 5 gelas.memang sibuk cari bilik air jer lah lepas tu..hehehee..Tak rugi bawak aku makan kat Chilis ok!
a

Air yang gelas keempat habis separuh jer.tak larat dah..
a

Habis makan masuk jalan jalan dalam Gurney Plaza...tengok ada event pulak kat dalam ni..UEFA Champions league Trophy Tour..aku pun tak sure ni trophy betul atau replika.tak kisah lah,janji ada peluang untuk bergambar bersama this trophy..kena beratur panjanggg...once in a lifetime peluang ni so aku beratur sama lah..
a

Beratur panjang jugak.Tak kisah.janji dapat bergambar.hehee
a

Dan berkat kesabaran aku beratur dapat lah bergambar bersama Trophy UEFA Champions League ni..Jangan jeles yer..hehee..After dah round lebih kurang dalam Gurney Plaza aku terus balik..Tak dak mood nak shopping..sempat singgah kat Opis kejap ambik dokumen penting..then terus balik Rumah.Malam tadi duk layan Movie Burleusque pulak..layan DVD jer..aku suka citer tuh!Christina Aguilera totally boleh berlakon dengan baik!!nice movie..
a
*Ok tu jer citer hari ahad semalam..Nak tidor dah.Eok dan Lusa ada Workshop pula di Hotel Sunway Seberang Jaya.busy lagi dan lagi..

8 comments:

sepul said...

hai..
kem salam kat makencik awak

mazddaud said...

I love Gurney Plaza!! Working there for a year. The thing that I like it most there is the toilet, so clean and auto flush too!!....hehehe

@xiM said...

ENCIK SEPUL,

Insya Allah..

Kem salam kat mem yaa!!

@xiM said...

MAZ DAUD,

setujuk!!

memang sangat bersih!!

rasp said...

Fajita trios tu nampak yummylicious...
kalo SH ada sana mau dia pun berbaris sama...
once in a lifetime ooo nak dpt bergambar gitu...

@xiM said...

RASP,

kak zue,fajita trio tu sedap bila wrap dalam tortilla bread..memang sah
SH pun akan ambik gambar sama kalau dia ada..

Unknown said...

nampak sedap makan tu .. =)

anastasyea's latest post .. Tips Geledah Blog | Nak Try Tak ?

@xiM said...

anastasyea,

Memang sangat sedap!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails