Followers

Thursday, January 17, 2008

A little UnWell


Dari pagi tadi lagi bangun mulut dan tekak rasa tak sedap..macam ada flum je dalam tekak tersangkut..tapi tak dapat nak keluarkan.bila minum air rasa kat tekak cam sakit,macam tak dapat nak telan air..Aku rasa tekak aku dah kena infection.So sampai kat opis pagi tadi terus jer aku cari dispensari untuk dapatkan rawatan.


Aku dapatkan nasihat dengan kak ton,jururawat untuk dispensari kat opis aku ni.Dia kata mungkin aku kurang minum air.nak kata aku batuk tak la pulak batuk tapi aku rasa kalau tekak jadi kering dan sakit sebab tak minum air,maka ada logiknya di situ sebab aku memang jarang sangat minum air.Mungkin dah tiba masanya untuk aku mula minum air dengan lebih banyak setiap hari..baru sistem peredaran darah dalam badan jadi lebih lancar.



Bab ni yang aku lemah...Aku cukup tak suka untuk makan ubat.Dah la pahit rasa pun tak sedap..tapi kalau nak cepat sembuh aku tiada pilihan lain lagi melainkan telan dan ikut jer aturan untuk makan ubat ni..sakit tekak ni nak makan pun susah..yang heran banyak pulak dia kasi ubat kat aku,aku rasa aku juz sakit tekak jer.Ikut je lah mana mana yang baik asalkan tekak aku ni cepat sembuh.

*ni ubat untuk cairkan kahak.nama ubat ni aku tak pasti-16/2/08?kak ton silap tulis tarikh tu.

*yang ni aku tak paham apa kena mengena sakit tekak ngan vitamin c...hmm makan je lah,at least baik untuk kulit,hehehe

*yang ni yang paling penting,antibiotik..kena habiskan.

*lozenge ni je la ubat yang paling aku bleh terima sebab ubat ni kena kemam...tapi rasa pun still tak sedap walaupun manis manis..dah namanya ubat,bukan gula-gula so tetap tak sedap.


Aku harap dah makan macam-macam ubat sakit tekak ni akan cepat sembuh.Insya Allah.

1 comment:

rehan said...

laaaaa dkt dispensari pun amk jugak ker?????

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails