Followers

Monday, January 21, 2008

Sunday Chicken Porridge


Bila weekend jer la baru ada peluang untuk masak kat rumah..so pagi ni aku rasa cam nak makan bubur ayam...dah lama rasanya tak makan bubur.setakat nak buat bubur ayam senang je kan,hehe.meh kita tengok resepinya:
  • beras dua genggam (makan sorang kan..)
  • ayam di potong dadu(tak semestinya dadu,nak potong hancur pun bleh)
  • garam dan perasa(kiub pati ayam)
  • halia(untuk lebih aroma)
  • lobak sebijik(untuk dimasukkan dalam bubur,kasi menarik sket)
  • cili padi(untuk buat lada kicap sos)
  • asam limau(untuk diperah dalam lada kicap)
  • sebiji telur ayam(untuk dibuat telur dadar)

-mula-mula renihkan beras,ayam,garam dan perasa sekaligus sampai la nasi tu jadi macam bubur.

-kemudian masukkan halia yang di racik halus

-pastu potong jer lobak merah ikut citarasa sendiri
-campakkan lobak merah ke dalam bubur yang dah nak siap tu
-persiapkan cili padi untuk di campur dengan kicap dan limau nipis
-inilah sos lada kicap masam..sedap ni makan ngan bubur

-untuk penambah selera,goreng sebijik telur dadar,ni pilihan je tau..




Dan inilah hasilnya setelah berpenat lelah kat dapur pagi-pagi...bleh la makan untuk mengisi perut yang kosong ni.tapi....sampai bila aku nak makan sorang-sorang macam ni..hmmmmm....forget it.juz enjoy the meal k.

1 comment:

Anonymous said...

It is also possible Abercrombie and Fitch today to create your Abercrombie own custom polo shirts Abercrombie Sale wherein you can have your Cheap Abercrombie own logo embroidered Abercrombie outlet on the front of the shirt. abercrombie Jeans These custom polos are ideal for companies that are hosting an event of some kind. Abercrombie Pants They are also great to give away as promotional Abercrombie Tees items to company personnel for work well done. Clubs of all types take advantage of
Abercrombie Shorts custom polo shirts as do sports teams who wish to have all members Abercrombie Sweaters dressed the same when traveling together. Customized shirts are also great to use as staff clothing or uniforms for pubs, restaurants, hotels and a wide variety of other types of businesses.One of the most popular companies in business today that offers the custom polo shirts is LEADapparel. This online retailer offers custom embroidery services on orders of twelve or more shirts. The embroidery done is perfect and of the highest quality. Orders are processed quickly and shipped out within just a few days.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails