Followers

Thursday, January 17, 2008

Punch Card Problem?

I'm just wondering what happen to our office punch card this morning..it doesn't work like it always does.Something is going wrong with this machine,and for sure today nobodies got the proof of their attendance,hahaha,lucky day huh for a person who did come late,they just can take such a huge advantage from this situation.But it doesn't matter actually.Things that does matter is everybody must take a rensponsibility to try to come early to the work place.


Mesin perakam waktu ni ialah mesin yang baru.baru tukar dengan yang lama 2 hari lepas,dan sekarang da ada masalah.Aku rasa takda apa yang tak kena dengan alat ni..mungkin setting sahaja yang perlu di ubah.Bahagian instrumentasi dan kawalan yang akan in charge kalau this situation does happen.



Ini lah tempat yang menjadi saksi kedatangan bagi pekerja setiap hari ke tempat kerja.Sama ada awal,lambat atau lewat semua rahsia tersimpan di tempat ini.Yang paling penting diri sendiri kena amanah.Integriti perlu di semat dalam hati.

And here's the explaination given by the person in-charge with the problem that occur with the punch card system this morning(via e-mail):

Assalamualaikum & salam sejahtera,

Anggota kerja SJ Gelugor sekalian,

Pada hari ini kita menghadapi masalah mengetik masa kehadiran kerja untuk kedua-dua punch clock di pondok pengawal dan bangunan pentadbiran. Masalah ini disebabkab punch clock yang baru mempunyai 'auto detecting time card'. Fungsi 'auto detecting time card' tersebut bertujuan untuk membezakan punch card dari tarikh 1-15 hb dengan 16-31 hb setiap bulan. Pihak IMS telah disable fungsi tersebut dan puch card telah beroperasi seperti biasa.

Segala kesulitan amat dikesali.

Terima kasih,

Anas.


Thanks for the quick action taken.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails