Followers

Wednesday, January 2, 2008

New Resolution

Atas nama manusia kita pasti punya harapan dan impian.sama ada impian dan harapan itu kecil atau besar,namun strategi untuk melaksanakan impian tersebut yang menjadi ukuran,jatuh atau bangunnya seseorang individu itu.persoalannya,berapa ramai umat manusia yang dapat melaksanakan impian dan harapan tersebut dengan jayanya?dan berapa ramai juga yang hanya bermimpi tanpa berbuat apa apa untuk menggapainya?Tepuk dada tanya selera.

berikut adalah senarai 'wish list' untuk tahun baru ini:
  • To be a good muslim-aku tahu aku bukannya baik sangat.tapi dengan kesempatan hidup yang dianugerahkan tuhan ini bukankah aku harus cuba untuk menjadi hamba-Nya yang lebih bersyukur?aku tak mahu kufur dengan nikmat tuhan..aku tahu tuhan dah anugerahkan brmacam macam pada aku tapi terkadang aku selalu lalai dan leka...insya Allah,mungkin tahun baru ini bakal menyaksikan semangat baru.


  • Be a good son-kadang kadang kita sebagai anak tak sedar yang perlakuan kita akan menyebabkan hati kedua orang tua kita terguris..dan aku seboleh daya takkan pernah untuk menyakiti hati kedua ibu bapa aku..tanpa mereka aku takkan ada.aku nak jadi anak yang baik untuk mereka.


  • To be more punctual-ini satu benda yang aku nak laksanakan dengan baik untuk tahun ini.biasanya aku selalu buat orang tertunggu tunggu walaupun aku yang berjanji nak jumpa,dan biasanya ada beberapa kali juga aku pergi kerja lambat..dan mender mender ni aku nak ubah bagi 2008 ni...aku nak jadi orang yang tahu untuk menepati masa..at least baru orang tak pandang slack kat kita.


  • financial management-my financial budget every month is sucks..i dont know what to do with it anymore but believe me,this year i will try my best to manage my financial budget properly...ohhh gosh..this is very hard for me to do ..2007 has passes by but how many thousand that i can keep in this year?i rather not try to answer that..


  • exercise more-aku jarang untuk dapat waktu yang betul betul sesuai untuk exercise di waktu petang..dalam 2007 boleh kira banyak mana aku dapat exercise,paling tak pun aku akan bermain bila ada tournament anjuran kelab..lain daripada tu susah nak arrange masa...so i'll change it in 2008 to be more healthy and more strong,hehe


  • lose some weight-i hope in this year i will be able to get my ideal weight,juz enough to maintain a healthy life..prevention is better than cure right?


  • good worker-hopefully this year i'm willing to be a better worker than before and try to give 110% of my effort to make sure all the work at the office done systematically and efficiently.

Ini perkara perkara yang perlu di emphasizekan.aku harap permulaan tahun ini akan menjadi satu permulaan yang baik untuk aku laksanakan this new resolution.



'tanpa keberanian mimpi takkan jadi kenyataan'

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails