Followers

Friday, March 18, 2011

DIARI JUMAAT AXIMUD : MURAH REZEKI

Salam Jumaat salam barakah..

Baru sampai rumah..Kat luar Hujan pulak..sekarang heboh sana sini memperkatakan tentang kejadian Tsunami kat Jepun yang merosakkan Loji Nuklear so kita di minta untuk stay away dari Hujan takut ada bawak Toksik dari sana..Insya Allah negara kita masih selamat tapi sebagai langkah berjaga-jaga apa salahnya..sama sam akita berdoa agar mangsa Tsunami di Jepun dapat survive kembali..Hikmahnya-Allah nak memperingati umat manusia seluruh muka bumi bahawa apa yang ada atas muka bumi ni bukan milik kita.semuanya milik DIA..once DIA nak ambik balik sekelip mata sahaja..Astaghfirullahalazim..
a

Malam tadi aku sempat tengok wayang..Cerita yang baru ditayangkan pada 17 Mac 2011-World Invasion Batle of Los Angeles..Cerita ni superb la bagi aku sebab sangat padat dengan action..memang tak sedar masa berlalu..tak sempat nak boring lah senang cakap.citer ni macam kombinasi War Of the world ngan Saving Privaye Ryan..Overall aku rate 4/5..memang best!
a

Sebelum tengok wayang sempat lah aku jengah kedai kasut Walk In di Sunway Carnival Mall sebab nak beli safety shoes..safety shoes aku dah rosak teruk..nak harap stesen bagi alamat tunggu tahun depan lah baru dapat yang baru.nak tak nak kena beli sendiri lah..senang..beli jenama black hammer..ada lah juga diskaun 20 persen.Cukup lah tu.
a

Balik rumah malam tadi tak boleh tidor lagi..banyak gila report nak siapkan..report compile satu minggu macam ni lah jadinya..kat opis tak berapa sempat nak buat sebab duk sibuk ngan meeting lah workshop lah hal hal lain lah..so that's why aku bawak balik rumah jugak..dalam pukul 2 pagi still tak tidor,sempat jumpa encik sepul dan Nita pass kan souvenir dan T-shirt Hard Rock Cafe Phuket..dapat lah sati Fridge magnet dari Kota Bharu..likes..thanks sepul dan Nita!!diorang cuti balik perlis tu yang sempat jumpa kejap..Then tidor dekat pukul 4 pagi hasilnya arini aku mengantuk gila babeng..
a
Hari ni pulak ada Kursus di Auditorium..ERP drill dengan Pihak HQ..safety punya matter..see.that's why lah kerja opis tak berapa boleh nak siap.ada jer agenda yang muncul..
a

Pagi tadi saya dapat satu Box Bekpes Mekdi..ada lah sorang kawan saya yang baik hati bagi..jenuh nak makan tapi aku kongsi lah dengan rakan rakan di Opis sebab box ni untuk 3-4 orang..Alhamdulillah rezeki tuhan..Kongsi bersama lagi baik..
a

You want to know one thing- i really love Breakfast yang diseiakan di Mekdi..sangat sedap okeh..Big breakfastnya,Pancake nya,Kopi nya semua lah sedap..Thanks sesangat pada member aku tu!!nanti boleh belanja lagi..jom kita pi makan ketam pulak nanti..on me.
a
Operator panggil sebab dapat satu Parcel dari KL..fragile tulis kat kotak tu.so maybe barangan kaca ada di dalam..Just wonder what inside the box..
A

wahhh souvenir dari Korea!!!


korea Girl


This is really lovely!!thanks to my fren yang bagi..actually aku patutnya ke Korea awal bulan 3 yang lalu dengan dia..tapi sebab masalah kerja dan masa yang tak sesuai last last aku tak jadi pergi..so dia jer pergi.thanks bagi Souvenir ni..Love it!!
A

Dan seperti biasa lah kerja di opis tetap kena jalan.actually aku curi curi juga keluar dari tempat workshop nak selesaikan mana mana urisan yang lagi penting.tak buat macam tu mesti tak siap lah kerja aku..work never finish right??
A

Time lunch dapat rezeki lagi..Makan tengahari free..Murah rezeki azim ashaary hari ni..sebelum solat jumaat aku sempat ke Terminal Bas Butterworth beli tiket balik kampung malam ni..Puklul 10.30 pm kejap lagi aku akan pulang ke kampung halaman..lama tak balik jengah mak ayah di kampung..apa agaknya khabar mereka di sana..
A

Pukul 3 pm workshop bersambung kembali..


kuih apam kukus dan karipap..

tadi aku balik awal sket dari biasa..takut jambatan jem pulak kalau balik lewat lewat..lagipun nak kemas rumah sket dan kemas barang..weekend yang lalu pergi ke Thailand,weekend kali ni pulang ke kampung halaman lah pulak..penat?tak kisah.already get used to it..dah kalis dah..hehe..i want to live my life to the fullest..Ok lah.nak pi mandi solat berkemas dan keluar dinner lepas tu terus nak ke tempat bas..wish me a safe Journey home!!
A
*Happy weekend semua!!kali ni saya berweekend di Kampung..Jumpa minggu depan ya!!Entri pasal Phuket/Krabi trip akan bersambung nanti..Tungguu...

6 comments:

Leez M. Saaid said...

wahhh..wahhhh bestnya dapat souvenir frm korea... :)
nak souvenir frm uk? dtg kl nanti akak bg.

norh said...

rajin weh bawa balik keja kat rumah..
kalau sy, keluar gate ja, terus tak ingat keja..
again,...makan, makan dan makan....makmurnya awak..

mummysyafie said...

azim..kalau beli sendiri safety boot tu boleh claim tak? tetiba nak ajak hubby gi mekdi esok..hihih...

E K A said...

hah tu la.tertunggu tunggu gak...u ckp nak gi korea...tak pe la next time leh pegi lagi kan.btw kawan u tu ada tak blog...nak tanya dia la bape kos dia ke sana...pastu nak tau sume info berkaitan south korea.

eLLy said...

perghhh full of xtiviti ..

Cik Mek said...

nasi putih itu begitu mengoncang napsu makanku!! ditambah pulak dengan limpahan sambal belacang!! sllrrppp!! kecur liur!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails