Followers

Thursday, December 11, 2008

Aku, Kak Tie & IKEA

Ini kisah 30 November 2008 yang lalu..

Masa ni aku sempat pi KL sebab nak jumpa member atas sesuatu urusan..tapi sebelum tu sempat pergi bershopping ala kadar kat IKEA Damansara..Sampai kat IKEA dalam pukul 1 petang so perut pun berkeroncong tak hengat sebab tak breakfast,what to do terus la aku ke Food Court IKEA dulu sebelum membeli dan menyilau barang kat sini.

Punya lah ramai umat manusia yang ada..nak tak nak kena la beratur jugak walaupun QUE masa tu masya Allah...kalah kereta api KTM panjangnya...Sabar jer lah masa ni beratur..
Then masa QUE nak tunggu giliran makanan mintak tolong kak Tie cop kan tempat..sebab semua meja penuh..Lupa nak bagitau aku mai sini ngan Kak Tie dan kawan dia.

aku tersenyum tapi sebenarnya perut lapar yang amat...Alhamdulillah berkat kesabaran akhirnya turn kitorang sampai dan terus la order apa yang patut...ikut nafsu memang macam nak order sumer yang ader kat situ...so kat bawah ni ialah apa yang kami makan:


*Peha Ayam ngan Gravy apa ntah..(matilaaa nama sebenar aku dah tak ingat..)

*Yang ni wajib try kalau mai IKEA-Meatball with Chips


*yang paling best ialah Salmon ni...pehhhhhh...meleleh beb...


*Kak Tie suka sangat Chicken Wing ni..


*ni salad apa kebende nama aku pun dah tak hengat..

*Dessert-Kek Daim..yang ni marveles!!


*yang ni pun sedap tapi macam manis sangat..


*2 soft Drink and 1 Mineral Water



Kak Tie duk Khusyuk makan tak sedar orang keliling dah..tapi memang full la perut masa nih...kenyang yang amat..perut kosong kena lak ngan makanan cengggini memang lah rasa macam di Syurga jer..hehe..Buuurrrrppp...Alhamdulillah..


Lepas dah kenyang baru lah kitorang bertiga meronda dalam IKEA ni..tengok showroom tengok barang barang dapur tengok sumer segala barang perhiasan rumah,memang teruja habis lah..kalau lah aku ni orang kaya jutawan billionaire konpem aku beli satu kompeni IKEA nih..baru puas hati...memang cantik menarik tertarik sumer barang yang ader kat sini..



Kesudahannya sempat la kitorang beli serba sedikit apa yang patut..nanti kalau beli banyak banyak nak bawak balik ke Penang macam mana kan since aku mai KL ngan Bas jer..haha..Yang penting seronok dapat Berjalan kat IKEA nih..kalau korang baru nak deko rumah ker atau nak tukar style umah sila lah melawat IKEA nih untuk mencari ilham..konpem korang akan mati kutu punya...mati kutu sebab rambang mata tak tau konsep mana dah nak ikut..haha

Sekian sahaja dulu kisah jalan jalan cari makan di KEA untuk kali ini.

Terima Kasih.

13 comments:

Zumie said...

hehe p ikea lame punye cite daaa..
memang kek daim tu sedap sesangat kan..

terasa macam nk mkan lagik jekkkk hehe

rizal kamaruzaman said...

hhuu@@@ meatballs! sdap.. kek pon!!
nk2....

Luth Textile said...

wahwahwah..
aku lapaq..
sedap..
seksa org eh tunjuk gambaq pelik2 nih..
hahaha

ita.itu said...

aku kalo pi ikea 6 jam pun tahan siot..eh bozzo x ikut napa

CATZ said...

aduhh...semua nampak sedapppp..uwaaa...nakk

Anonymous said...

meatball with chips mmg besh!!huhu

MOLY said...

dah lama x mamam meatball kat ikea ..

rindu rasanya .......
nyummy nyummy ...

borong ape tuh pa oi ??
:P

@xiM said...

Mis Zue,

terasa nak makan lagik??jom IKEA!!

===================================

Only Rizal,

nak??sila lah ke IKEA yek..hehe

@xiM said...

Luth Textile,

memang sengaja nak seksa ko..haha

==================================

Ita,

ko memang aku taw sangat..kalau boleh nak borong satu IKEA kan..haha

Bozzo tak suka tenpat yang ramai orang cenggini..

@xiM said...

Catz,

nak??jom IKEA!!

==================================

bLURRY,

Yup..memang besh!!

@xiM said...

Lily,

jom lah pi IKEA...PA borong barang barang kecik jer,,hehe

sepul said...

oit dekat sgt dgn umah aku dah. roger la. leh kita berkonfrantasi. hahahah Glory Glory !!!

Anonymous said...

how can you write a so cool blog,i am watting your new post in the future!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails