Followers

Friday, December 12, 2008

Terkorbannya Seekor LEMBU

Hari Raya Korban tak namanya Korban la pulak kan kalau takder mender yang nak di korbankan...uihhh tergeliat lidah aku duk sebut Korban banyak sangat..haha...Masa Hari Raya Korban Tempoh hari abah ngan abang-abang aku ada ambik satu bahagian untuk lembu ni..sekor lembu ada lima bahagian untuk di bahagiakan..



ni lembu yang dah terkorban...sian kat dia ek..


ni tempat pengorbanan yang dah selesai..hanya sisa darah merah pekat yang mengalir jer menjadi bukti haiwan itu terkorban...(ntah hapa hapa aku merepek ni aku pun tak paham..belasah jer lah..)


ni plak sessi melapah lembu yang dah terkorban tadi..(aku nak guna ayat lain la plak pasni..)


terkangkang chantek jer lembu ni walaupun dah mati..

terer tak aku nak mengelak dari kena pegang lembu wat wat la macam duk sibuk amik gambor..kahkahkah...


bila kulit luar dah tersiat terburai la segala isi perut lembu tuh..

nampak tak karung perut lembu yang besor tuh..kat dalam ada banyak rumput rumput yang dah di kunyah halus..bleh buat jus Rumput kot..hehe

ni lah rupanya perut lembu


pakcik yang bertanggungjawab menyelesaikan najis lembu nih..korang suka makan babat tak???haaa asal kejadian babat dari mender ni lah..terselaput ngan Rumput yang wangi itu..:)


segala isi perut @ tahi lembu itu di buang ke dalam lubang agar tiada bau bau yang cela di sekitar surau ni..


ingat tak abang zali??yang baru kawen bulan lepas tuh..dia la duk sibuk tolong orang melapah..aku pun sibukjugak..sibuk duk amik gambor..hehe


kat khemah ni tempat diorang duk bahagikan daging..


ni semua orang kampung aku yang bergotong royong nak mengagihkan daging korban..Trimas to them..



yang pakcik ni plak duk sibuk nak siat kepala lembu..nak wat perhiasan ekk pakcik?gantung kat dinding rumah konpem seram tengok malam malam..hehe

ukhuwah dan muhibah yang terjalin diantara orang kampung aku ni..sejuk mata nengok..

antara bahagian bahagian yang menjadi kegilaan ramai-ekor lembu,tulang temulang dan juga kateh(kaki lembu)


besor kan rangka lembu...patut la daging pun banyak..


ni sessi pembahagian bahagian daging abang Zali,Shuk dan bahagian Ayah..

comel tak kepala lembu tuh??kalau comel sila ambik gantung kat dinding rumah.


para petugas sukarela yang sibuk..
kena Timbang supaya setiap bahagian tu adil dan saksama..


Last but not least,Can anybody's guess what is this???sapa jawab betul aku kasi hadiah..haha..teka jangan tak teka..

Salam Berkorban dan Mengorbankan ya!!

(matilaa statement dah belated sangat nih!!)

12 comments:

blurry said...

last pic tuh..bkn ker ekor lembu yg dh dibuang kulit??hehe...

Lily.Lulu said...

tolong ..
x sanggup nak tengok
geli pun ade
:(

kami said...

ngeri lak tgk.. tapi nak wat cam mana dah niat tu korban. so kena la bekorban...semua.. Salam Aidil Adha Azim

surijez said...

gambar last tu kite rasa alat sulit lembu..
btw, ado hadiah ke neh?

axim said...

Blurry,

haha...salah..salah...sila cuba lagik..

===================================

Lily,

haha,tu baru adeq tengok gambar dah geli..kalau duk depan mata mau muntah gamaknyer..:)

axim said...

KAMI,

salam aidiladha untuk KAMI dari AXIMUD.

==================================

sURIJEZ,

Yup..ada hadiah!!!anda tepat..tu lah konek lembu...erkkk...haha

axim said...

Surijez,

sila kasik alamat anda ke emel azim_ashaary@yahoo.com

TQ..

sepul said...

Kemaluan lembu atau dlm bahasa kampung aku cow penis. muahahah. nak adiah gak.

Sally said...

Wahai Azim..

Mesti ke ko amik gambar perut lembu yg berjus hijau tu...aaaaaaaaaa....aku dah la salu suruh mak aku beli benda tu..ni dah tak lalu makan dah..eiiii..hilang satu nikmat dunia...uwekk...

blurry said...

hahahaha..adoii...
1st time tgk...xpe2...sila buat quiz byk2 ye en. axim.. :P

Faisal Admar said...

aku tau. konek lembu. mana hadiah?

runescape power leveling said...

how can you write a so cool blog,i am watting your new post in the future!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails