Followers

Thursday, April 16, 2009

And The Journey Continued..

Salam Hari Khamis kepada semua pembaca Budiman..

Ini merupakan entri sambungan dari Kisah lalu,selepas kami semua sempat untuk makan tengahari bersama di Restoran Vichuda Damansara.(5 April 2009 yang lalu).Ke mana kami selepas itu??Jom kita sama sama ikuti pengakhiran hujung minggu yang tidak di rancang ini..:)

************************************************

Lepas da siap memenuhi tembolok masing-masing(Alhamdulillah..),kitorang merancang untuk tengok wayang pulak at Cineleisure(berdekatan dengan The Curve dan IKEA).tapi tak taw pun nak tengok citer apa..just tawakkal sahaja kot kot ada cerita best untk ditonton.

Dekat depan The Curve tu macam ada banyak bazaar dibuka,jual barang barang kecik macam aksesori wanita,ada baju baju,macam macam la ada senang cakap..dah terlalu singgah singgah la jugak tengok barang..tapi tak beli pun..just tengok tengok sahaja.


* ni posing nak buat cover album kaa??haha..moh kita masuk Gangstarz nanti,amacam??ada berani kaa??:)

*awat dua dua buat muka tak puas hati nih??lapaq lagi kaa??:p

*Suami Isteri yang tetap sporting walau di mana jua mereka berada

actually masa ni hujan renyai renyai turun..tapi diorang ni tetap lebal dan gagah untuk berposing-gila kamera la katakan..ish ish ish..

*Kat tangga pun jadik??jangan jadi macam vista angkasa sudah

initial plan nak tengok wayang tertangguh bila terlihat sign board Red Box yang besar gedabak nih..lama sah tak karok ngan diorang(kali last masa kat Red Box Pavillion kan)..ni lah yang di kata plan yang tak di rancang-main rembat jer apa yang terlintas depan mata..


aku dan adeq masuk untuk bertanyakan harga dan tempoh masa..

Lepas da tengok tengok tuh tak jadi pulak nak karaoke,sebab masa tak kena dan aku dah la nak balik penang pulak malam karang,so plan karaoke Cancel-terus stick ke plan asal nak tengok wayang..

ni kat dalam Cineleisure..duk tengok tengok citer yang ada sumer masa tak besh..

sampai naik pening kepala dah si Nikli..haha..mamat ni memang tak boleh kena hujan,kena hujan sikit jer pun terus dia akan sakit kepala..tu lah,lenkali sila sediakan payung sebelum hujan yek..

*mata-mata gelap yang kecewa..huhu

plan bertukar lagi..kirorang bergerak pulak ke One Utama yang dah tak jauh dari Cineleisure ni..macam macam lah korang..:)

*we always in e one car

*haiyooo..kat basement pun sempat gak posing..

Sampai kat GSC One Utama tengok orang beratur punya lah panjang..malasnya aku nak beratur panjang panjang ni..takda plan lain lagi kaa??

Akhirnya kata putus di capai-since Tempat main Bowling ni sebelah jer ngan GSC tuh,baik kitorang main Bowling..lagipun,memang sebelum ni kitorang tak pernah main Bowling sama sama..This is consider for da Very First time masing masing akan menunjukkan kehandalan membaling bola bowling yang berat itu.

Dah register sumer masa untuk amik kasut..sila sila bagitau size kaki anda yek..size kaki saya berapa??erkkkk..tak boleh nak bagitau nanti korang pengshan pulak..


*pilih lah mana yang korang berkenan..


*awat kasut yang keler hijau tuh besar semacam??kaki sapo tuh??

jom jom kita pilih bola pulak..nikli bola 7,Ziana-9,Lily-9,aku??mesti lah size 11..jari besar kan..haha,mana nak muat bola yang kecik..huhu..terpeleot jari jari nih..

*pilih jangan tak pilih bang..

Kasut dah pakai,Bola dah pilih,nama dah tulis,apa lagi korang...LETS BOWLLLL!!!!

Itu dia peseta pertama kita dari Malaysia membuat balingan yang pertama..Corak balingan yang sungguh unik sekali saya kira..

dan ternyata pemain Malaysia kita ini mampu membuat STRIKE!!!(applause..applause!!)

Dan ini pula pemain dari Zimbabwe..beliau mula bermain boling sejak dalam kandungan lagi..skill kaki patah nya itu ternyata membawa tuah dan membolehkan dia Split pada balingan yang pertama..(applause!!applause!!)

Pemain seterusnya ini dari Sudan-punyai skill yang agak luar biasa dari yang lain:skill angkat nak taknak jer..tapi itulah yang menjadikan pemain kelahiran arab ni terkenal,nak tak nak angkat pun paling kurang masuk longkang ajer..kira ok lah tu kan..

Pemain keempat ni pula dari China ya para hadirin sekelian..mula berkecimpung dalam arena bowling sedari kecil,ketika mula mengikuti bapa saudara nya yang kerap patah tangan akibat bermain bowling..''saya akan buktikan pada dunia bahawa bermain bowling ini tidak memudaratkan''-Lily..dengan skill selamba-ya-ya yang dimiliki,ternyata pemain yang kecil molek ini mampu mebuktikan dirinya setaraf dengan pemain proffesional yang lain..

Dan last but not least,pemain dari Colombia yang padat dengan aksi Spinning berganda..mula meminati bidang bowling setelah berhenti dari menjadi tokan Dadah di sebuah daerah di Colombia..Otai ni beb,dulu edar dadah skarang terer main bowling..mana nak carik..(applause!!applause!!)

*wajah wajah eksyen dan ceria bagi pemain yang mampu menjatuhkan kesemua pin yang ada..berlagak tak berlagak sangat laa..

*permainan di teruskan lagik..memang hangat dan menyengat yer tuan tuan dan puan puan sekelian..

*masuk longkang pun ceria semacam jer akak kita ni yek..

*aksi aksi di luar kawalan..

Dan pemenangnya adalah...haaa merasalah korang tengok sendirik kat atas gambar yang tak berapa nak jelas nih.bukan markah yang jadi ukuran,tetapi semangat juang dan setia kawan lebih menjadi keutamaan..terima kasih kepada semua pemain yang hadir dari serata ceruk dunia demi memeriahkan majlis!!:)

*penat sudah....phewwww..

Takyah suh teka lah kaki aku yang mana satu..yang lain dari yang lain tu kaki aku lah tu..enjoy sangat main bowling ngan korang!!Trimas!!lepas da main bowling ke mana pula kita yek??

Selesai Bowling jom kita ronda ronda OU pulak k..window shopping pun best jugak nih..

*shopaholic kah korang??

*model Guess dan Model Golla..(nak jugak kan..)

Kami menyinggah di sebuah butik pakaian..saja la duk try try baju..sekali sekala..

*suka kaler kombinasi nih..Ceria ajer nampak..

*Mantoi tengah mempraktikkan teknik reflection

*me and my identical Twin..

*Nikli and his partner in Crime..

Tapi yang ni paling kesian,terpaksalah amik gambar sendirik..sebab yang lain lain tu semua duk sibuk try baju..takper mantoi,belasah ajor..janji kau bahagia.

Dah puas try dan belek baju yang ador,ada la selai dua depa duk pakat pakat beli..aku pun terembat la selai t-shirt.

*we love shopping,yeah!!tapi bukan shopaholic ok..:)

Keluar dari butik baju tuh nasib kitorang tak berapa nak baik,terserempak ngan Nazwan Ali pulak (amboi amboi amboi...)..''Biar mulut puaka jangan hati yang puaka..''sempat lagi dia duk memberikan pesanan itu..nak minta autoghraph??takder maknanya..

da penat main bowling penat shopping perut pun rasa la lapar kembali..(walhalnya makan tengahari tadi dah bukan main)..Jom kita pi makan jom..

Dari One Utama kitorang gerak ke Kampung Bharu..singgah makan kat Restoran Suraya Nasi Bubur Berlauk..

Kat sini ada jugak Kerang Bakar..yang mana Kerang Bakar nya memang marveles!!nak nak cicah ngan sos nya itu..memang pehhh bangat!!aritu depa duk makan tak ajak aku kan,so kali ni baru la berkesempatan nak rasa kerang bakar nih.

memang ralit ooo makan kerang bakar..laju jer memasing duk kupas..kerang ni bakar ngan arang bukan bakar pakai dapur gas,tu yang rasa dia sedap semacam..

*Seronok sungguh saya rasa sebab dapat makan kerang ini..

Duk sembang dan bergosip macam macam sambil laju jer memasing duk pulun makan kerang..Dalam duk syok makan tu tetiba kerang bakar tu habis..tapi perut lapar lagi so kitorang pakat pakat order nasi bubur berlauknya pulak..

*sekali sekala layan Bubur pun enak juga dong..

*Kangkung Goreng

*Ikan Bilis dan Ikan Tenggiri masin yang superb!!

*Paru berlada kesukaan Nikli dan Telur asin kesukaan Ramai

*sungguh penuh perut saya di kala ini..kenyang peroot suka hati!!

Dalam duk kata kenyang tu kitorang order sebekas lagi kerang..takpa..rezeki jangan di tolak musuh jangan di cari..makan lah selagi berselera..pas ni kita pakat pakat diet bersenam ramai ramai yek..

*Alhamdulilah semua juadah ni selamat di sempurnakan dan di semadikan..

*aikk..serius semacam ja nih semua orang..bincang isu negara kaa nih..

Dalam pukul 11 lebih baru kitorang bersurai..actually bas aku ke Penang malam nih pukul 12 tengah malam..tu yang sempat duk berjalan sakan..bukan selalu kan kita dapat nak spend masa together gether sehari suntuk macam nih..Really enjoy my time!!

Thanks to semua yang terlibat dalam menjayakan rancangan hujung minggu yang lansung tidak di rancang ni..Thanks Nikli sebab hantar aku ke PuduRaya..Thanks Kak Non,Lily dan Nurman for ur time.Sepanjang perjalanan ke Penang aku tersenyum puas..sometimes just go with the flow macam ni lagi seronok dan Thrilled dari program yang telah di plan..(bergantung jugak lah pada aktiviti apa yang nak di buat).Next plan apa pulak yer??Tunggguuu...

*Man United dah leading 1-0 against Porto..Arsenal pun dah leading 1-0 against Villareal..minit ke 60 dah ni tapi aku dah tak tahan..nak tidor..pagi nanti kerja lagik..kang ada macam mayat hidup pulak kat opis..nak taw result just baca paper la nanti..hehe..siapakah yang bakal ke Semi final??layari laman web yang berkaitan sendirik yek..papai..nak tidoq satt naa...krooohhh....

44 comments:

Tny said...

Axim. you ni tetiap kali weekend you dok mana? KL ke? Tetiap minggu jumpe Lily.. Tny pun teringin nk jumpa Lily jugakkk... **tetiba x puasati :P

Syioknya.. main bowling beramai-ramai!!! Best! Ehh.. Nikli jd clark kent plak time nk main bowling!! :D **jgn mare..

bozzobattousai said...

panjangnyer...bnyknyer gambar....dah lama plak tak main bowling...teringin test...terrer lagik ke tak...jom...

sitijamilahazmi said...

hey hey axim.i lavv all your pictos!and keep writing about food yah! ;p

theblabber said...

wooo..sakan beraktiviti

en_me said...

sonoknyerrr..

Wahidah said...

wah tetiba je craving bubur suraya ne..kena pergi ne..hehehe..

Arash Libra said...

jalan2 cr makan xpe..jgn jalan2 cr pasal sudah..haha

I'm LeGend said...

suke tgk korg bersama mcmni. susakan nk cari kawan susasenang sesama.. ramai org aty busuk bau bangkai kat dunia ni...

mummysyafie said...

panjang nyer n3 ni axim oiii...tapi akak respect lah ngan uols ni. mmg sahabat sejati kan

HEMY said...

perghh...padat dgn gambar..byk masa ko edit gambar dude..mmg memuahhhh

lama dh aku tak men boling n makan kerang bakar

cik ijau said...

pehh, terer arrr...sya men x cecah seratus pun =(

m.q said...

best la korg ni
enjoi gila2 & spoting

MOLY said...

tergelak-gelak baca ok
ayat time bowling tu memang laaa
hahahahah !!
tak boleh blah :P

we had so much fun kan
tq so much guys !!

sayam korang sume
:)

fido said...

Best tgk korang spent time cam nih! Syiok kan? Aku pun slalu gak buat adengan 'belasah jer' ngn geng2 ronggeng aku! Kekadang mmg berbaloi g jenjalan yg tak plan nie! well.. u wouldn't know what to expect & just flow with the unplanned agendas! Korang mmg geng ronggeng yg vast beb!

Ziana said...

hahahahaha..
segala bagai pic dia bubuh!!
saba jek laaa..

international btui pemain2 boling tuh ek!!
hahahaha...

sgt best wiken lepas...
dr panas ujan basah kering siang ke malam...
mcm2 ragam!!
full wif actvt :)
thanks guys!!!
muaaaaaaaaaaaaaaahhhss!!!
lebiu sume!
;)

hope tis wiken pon best!!
cant wait!!!
miss yu guys so much much!
:)

Ad Rifza said...

Nampak sangat keseronokan dan kegembiraan ko axim..hehe..ok lee tu seronok dan gembira selalu..Keluar kejap dari tensen2 keje kan..

*SiRibenMerah said...

hehehe..
I join Tny jugak.. x puas ati sbb u tetiap minggu jumpe Lily.. hahahahaha.. apekahhhh.. tetiba sentap neh.. hurmm, bila la kita neh nak membaling bola bowling kat penang tuh.. haishhhh~

*sigh*

Mulan said...

Axim,
suka gambar2 u.. bleh tanya tak camera apa u pakai ??

eL said...

banyak gilos gambo. rajin btui mengeditt noh

Faisal Admar said...

hehe semalam baru main bowling. teruk betul bila lama tak main haha!

Anonymous said...

bestkan bila dpt main bowl tp lepas tu sure lenguh satu badan.. xsuka.. =p

NN said...

yappp..
this is our 1st time bowl skali..
sampai import player merata rata kan.. xpayah nak eksyen sangat.. kalau nak ikot rules, hang banyak faul hari tuhh.. kaki asik dok terlebeh line saja..

tak kisah kann..
yg pasti, we really had a great time together..

Peace..!!

@xiM said...

Tny,

hehe..tak puas ati yek..len kali meh la turun KL,kita pakat pakat jumpa ramai ramai kasi lagi meriah okeh..
:)

@xiM said...

Bozzo,

jom kita test sepam dua nanti k..

@xiM said...

SITIJAMILAHAZMI,

ok ok..will do..i memang suka tulis paasal makanan nih..pencinta makanan yang tegar..hehe

@xiM said...

Miezi,

sakan..jangan tak sakan..

:)

@xiM said...

en-me,

memang seronok amatzzz!!

@xiM said...

Wahidah,

len kali kalau pi ajak la axim skali..

@xiM said...

ARASH 910,

betol betol betol..(sebut macam upin dan ipin okeh..)

@xiM said...

I'm Legend,

aik..len macam jek bunyik..ada tak puas ati kat sesapa ekk..

:)

@xiM said...

Mummysayfie,

saja wat panjang panjang takyah dah nak buat dua tiga entri kan..hehe

@xiM said...

HEMY,

masa memang la suntuk tapi kalau nak seribu daya kan..

:)

@xiM said...

Cik Ijau,

kali ni men bowling sumer orang cecah seratus lebey..wuhuuu..

@xiM said...

Masnie Qisrine,

alhamdulillah..semua memang kepala satu dan sporting habes!!

@xiM said...

Lily Lulu,

hehe..saja jer wat ayat macam tuh..baru best sikit orang baca:)

sayam jugak korang sumer!!!

*sayam tu sayang kan??hehe

@xiM said...

FIDO,

geng geng ronggeng?macam best jer bunyik nya tuh..
:)

@xiM said...

Ziana,

memang mahal tuh semua pemain import datang dari serata dunia sbab nak beraksi bersama YKWYA..hehe..

dari hujan sampai kering
dari siang sampai ke malam..

korang sumer memang da best!!!

@xiM said...

Ad Rifza,

ok jugak sekali sekala berseronok..tapi kalau dah selalu sangat camana tuh..haha

@xiM said...

IYRAH,

Saya no hal punya ..kalau mai penang sila lah koling koling then kita boleh berlibur sama sama k..

:)

@xiM said...

MULAN,

suka gambar gambar ni ekk..:)

i pakai kamera DSLR NIKON D60 jer..

@xiM said...

EL,

nak seribu daya tak hendak seribu dalih..

:)

@xiM said...

Faisal Admar,

dapat cecah markah seratus lebih tak?haha

@xiM said...

NEMO,

aku kalau lenguh satu badan tu tak la...tapi lengan yer sebab duk angkat bola berat..

@xiM said...

Nikli,

haah..aku duk faul banyak..moh kita rematch nanti..kalau hang tak puas hati lagik..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails