Followers

Monday, August 3, 2009

Lunch Time + Langkawi..(Again??)

Tadi pagi liat gila nak bangun..nasib baik ada jam loceng kalau tak konpem la aku tak terjaga..ye lah,sampai pun pukul 3.30 pagi tadi then tidor barang sejam dua terus kena bangkit nak masuk kerja..Sleepy la jugak..Tapi hari ni kat opis ada Farewell party untuk seorang staff yang akan bersara dalam seminggu dua lagi..Bertempat di Restoran Tomyam Udang Jelutong majlis perpisahan di adakan sebentar tadi..

Restoran ni dulu kalau tak silap aku namanya Anjung Muara Ikan Bakar..then tetiba dah bertukar jadi Jelutong Seafood pulak..Kali ni datang namanya bertukar lagi dengan nama Restoran Tomyam Udang Citarasa Ala Thai..Khabarnya Owner restoran ni sama dengan Bangkok Tomyam Kat Bayan Lepas sana..Wallahualam..
Ramai jugak lah para eksekutif yang datang memeriahkan suasana..Sambutan yang hangat di berikan..walaupun ada jugak yang tak dapat hadir sebab Kursus,Cuti dan sebagainya tapi majlis tetap berjalan dengan lancar..mau tak lancar kalau bab bab makan nih..hehe

Ini lah dia Haji Ishak yang akan menempuh persaraan wajibnya pada 17 Ogos ini..Umur genap 56 la maknanya ni..Semoga Haji akan menempuh kehidupan selepas persaraan dengan tabah dan selamat maju jaya kami ucapkan!!semoga ukhuwah yang telah terbina antara kita semua berkekalan..Good Luck!

SIAKAP MASAK STIM-B+

KERABU MANGGA-A


TELUR DADAR-A


TOMYAM SEAFOOD-A-

AYAM GORENG GAJUS-A-

Kesimpulannya masakan kat sini sedap lah..lagi sedap lah dari Restoran Anjung Muara dulu..Tanpa membuang masa kami semua pun memulakan lah acara makan makan ni..Ucapan semua dah buat masa meeting pagi tadi so kali ni memang just makan makan tanpa ada acara yang rasmi..jemput makan semua..

semua rakan kerja yang hadir..

air limau nipis ais...mashaaammm..

Dah siap makan masing masing duk bersembang bergelak ketawa tak hengat..sambil duk bersembang rakan opis duk tanya pasal DSLR..diam tak diam opis mate aku ada 3 orang dah mula memilik DSLR..siap ajak nak tubuhkan kelab fotografi lagi neh..haha..best best..pasni ada la teman kalau nak outing amik gambar kat mana mana kan..cadangan diorang nak pi Bukit Bendera nanti..Insya Allah.

Haji Ishak yang di raikan

Dalam pukul 1.30 pm tadi kami semua pun bersurai..bersalaman mana yang patut then bergerak balik stesen kembali..Haji Ishak ni memang ceria dan suka bercerita..kira lepas ni sunyilah opis ni dengan cerita cerita dari dia ..takpaa..patah tumbuh hilang pasti berganti..bukankah setiap pertemuan pasti akan berakhir dengan sebuah perpisahan?Selamat Maju Jaya yaa untuk Haji Ishak!!

Then tadi masuk Opis-My Boss panggil bagi surat ni-surat nak suh ke LANGKAWI lagi..untuk amik sampel..sepatutnya esok atau pun hari rabu akan pergi tapi dia minta pergi hari ni juga sebab hari Rabu ni ada RCM pula di BERTAM GOLF RESORT..hmmm what to do kan..

Kalau belah-belah utara ni kita sebut-'naik cemuih dah aku pi Langkawi ni'..maksudnya dah bosan ni untuk ke sana lagi..urusan kerja punya pasal so kena la pi jugak..ingat nak pi naik Flight tapi dah tak sempat nak booking so Feri lagi lah menjadi pengangkutan biasa untuk ke sana..nak naik ikut Kuala Kedah jer lah kali ni..Kuala Perlis jauh sangat.

*Ishhh penat Hujung minggu tak hilang lagi nih dah nak pi Langkawi pula..Jom sapa-sapa mai ikut aku nak??i'm about to go by now..

16 comments:

**Yatie** said...

adoi....terus lapaq tengok lauk2 tu..
pi langkawi lagi??
Nak itut...hii........

Ziana said...

axim n langkawi xdpt dipisahkan..
setuju??
:P

ok ok..
as usual....
mint!! hahahaha...
buat stok aktvt korg wiken neh..
erkss!! mencik tol!!

said...

tutup mata sebelah nak komen n3 nih

bnyk makanan...dah la lom mamam lagi nih

haih....hehhee

Nizam Gtz said...

nak itut bley?? aku kalau bab makanan ni... pantang dipelawe..

GRuNGe said...

Erk, Axim, dalam gambar tu aku melihat sesuatu yang menarik mata aku.

Cluenya, bukan makanan.

Kalau kamu pandai, sila teka yea Axim.

pRincESs_N said...

lapaq norrrr...bro aXim ley jaDik duTa Langkawi k...

eedany said...

air limau nipis tu sangat mengiurkan! tergoda ai! (sambil telan airliur)

:p

@xiM said...

Yatie,

sedap lauk lauk tuh!!percayalah..:)

@xiM said...

Ziana,

bagai isi dan kuku lah katakan..hehe

mint??ok ok..

@xiM said...

Yanie,

aik..bahaya tu tutup mata..kang jatuh tangga lak..ahaks..

@xiM said...

Zamspotte,

sama la ngan aku..pantang di pelawa..:p

@xiM said...

GRUNGE,

kalau bukan makanan of kos la tumpuan ko pada awek free hair tu kan..aku taw..

single lagik tuh..ada berani??

@xiM said...

Princess N,

boleh jugak tuh..menarik!

@xiM said...

Eedany,

dalam banyak gambar makanan aku duk buh hat tu jugak dia duk minat..huhu

Unknown said...

sumpah lama gua tak pi langkawi..walaopon gua org kedah..huu... :(

MOLY said...

lapar pulak tengok lauk2 tu
nak masok dapor sat !!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails