Followers

Thursday, January 21, 2010

JANGAN LUPA BAYAR..

Aku ada cerita sedih nak kongsi ngan korang..

Malam tadi,sampai di Rumah (aku balik lambat,pi melepak kat Queensbay mall kejap..jalan jalan cuci mata)..Try la bukak lampu.tapi haram tak menyala.ok lah.aku syak mesti mentol entrance depan tu terbakar.

Masuk dalam rumah,duk petik suis semua tak berfungsi.

What happen?

aku pi kat Meter utama kat luar rumah

atas meter Box tu ada sticker merah yang berbunyik:

HIGH RISK:BEKALAN DIPOTONG.

ooooooooooooooo..

Baru aku faham.

Letrik rumah aku kena potong sebab ada tunggakan RM49.30

Padan muka aku.

Lupa nak bayar..dua bulan tunggakan tuu..

Kejam sungguh TNB..huhu

Sudahnya terpaksa tumpang rumah member satu malam.

*Moral of da story:jangan lupa bayar bil!!walaupun bil korang 20 hengget sekalipun.TNB tetap akan memburumu..tadi aku dah setelkan bayaran Insya Allah balik rumah jap lagi Karen dah ada balik.

24 comments:

blogresipi.com said...

hahahhaa.. maap la tergelak kak ijan bace citer kamu ni. Boleh sampai kena potong. esh, baru 50 hengget pon depa potong eh? kijam betul. Lain kali buat lagi tau! ;D

fusarium solani said...

Salam,
Azim,

Aku ada kat penang (usm). kalau hang free meh ler jumpa. balik kl pada sabtu ni..

ni hp aku 019-2755426

orangrawa said...

Takkan depa tak call dulu...tau2 main potong ja?

eLLy said...

ha ha ha bunyi mcm cite sedih.. tapi kelakar pun ye gak..

sy tujukan lagu ini kepada anda..

"Potong potong potong Potong potong potong...

Mazlan A S Leanny said...

adoiyai.....hmmm....mcm mana aku nak gelak ni...tak reti nak gelak ni....

Rya said...

ingat apa ni..?

Anonymous said...

ayoookkk...inche axim bz tahap gaban ke sampai lupe nk bayar letrik neh..hahaha..xpe..next time beringat kay..
~cikEmy~

kucingorengemok said...

eh bukan ko keje tnb ke? hahaa... lain kali bil suruh dia tolak gaji je :)

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

yanie lak....
kelmarin dapat surat kuning..
notis pemotongan
tunggakan cuma sebulan rm 42.78

semlm terus bayar....

sebelum ni tak pernah jadi mcm ni pun


huhhuhuhu

Anonymous said...

Good day, sun shines!
There have been times of hardship when I felt unhappy missing knowledge about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright stupid person.
I have never imagined that there weren't any need in large starting capital.
Now, I feel good, I started take up real income.
It's all about how to select a correct partner who utilizes your money in a right way - that is incorporate it in real deals, parts and divides the profit with me.

You may ask, if there are such firms? I have to answer the truth, YES, there are. Please be informed of one of them:
http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]

@xiM said...

Kak Ijan,

TNB sekarang dah garang.main nak potong jer kerjanya..

@xiM said...

Aliff,

hang ada kat USM yek?ok jom kita kuar lunch jap lagik..

@xiM said...

Orang Rawa,

takder kol nya..tanya depa diorang kata dah kasi notis pemotongan.ntah.tak dapat pun.nak marah pun tak guna bang sebab memang salah sendiri kan.sapa suh bayar lambat..

@xiM said...

ELLY,

hehehe..memang lawak kan tapi itu lah hakikatnya..huhu

*tak suka lagu potong potong potong tuh..

@xiM said...

Lanny,

amboiii hang pun nak gelak kat aku nooo..hahahahaaaa

@xiM said...

Rya,

hehe..ni lah akibat tak bayaq bil on time..

@xiM said...

CIK EMY,

thanks cik emy atas ingatan..nanti pas ni kena bayar on time la..haha

@xiM said...

KOG,

heeh..tak mau tolak gaji..sayangggg...;p

@xiM said...

YANIE,

TNB sekarang dah agresif..nak meningkatkan mutu perkhidmatan kan..

@xiM said...

ANON,

apa hang duk merepek nih..aku tak faham lor..

Cik Z@i Pen@nG said...

hik3...qheja byk smpai lupa nk p bayaq ;p

Faisal Admar said...

haha. transparent betul kan? macam income tax :P

Ad Rifza said...

Adehhlaaa..bukanke kurang 20 tak yah bayar?..sebulan brapa yang jadi 49 tu..hmmm
Lenkali bayar jer thru intenet pun bolehkan kalo takde masa sgt..hehe
Takpun sambil2 gi bank ambil duit..huhu

lindosh said...

*geleng pala terkejut baca entry ni*

haha nama je keje tnb hang ni. tappppiii x bayaq. baguih la tnb buat macam tu kat hang. haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails