Followers

Sunday, October 24, 2010

TRIP BANGKOK/PATTAYA DAY 5 - SAYONARA BANGKOK!!

Hari last di Bumi Bangkok..
Bangun awal pagi siap siap kemas barang apa yang patut,pukul 7 pagi akan ada kereta sewa datang ambik kami untuk bawa ke Airport..Flight kitorang pukul 10 pagi so sampai awal sikit lagi bagus..tak lah terkejar kejar sangat nanti..

bergambar kenangan bersama bilik di Take a nap hostel..selesa lah hostel ni.dan murah juga

Sementara tunggu Van sewa sampai kami sempat breakfast dulu..overall aku rasa Hotel take a nap ni memang reccomended lah..dengan harganya yang murah dan still ada sarapan di sediakan,aku rasa memang berbaloi baloi stay kat sini..

Sementara aku ngan aida breakfast ziana ngan Yana keluar pi borong Lays,kerepek kentang yang femes kat sini..memang sedap kerepek tu.kat malaysia ada tapi mahal lah kalau nak compare ngan harga di sini..

Beg beg kami yang terkangkang di tengah lobi..
  4a
Satu perkara yang aku perasan Orang Thailand ni sangat menepati masa..kalau kita kata pukul 7 nak pakai Van ni memang pukul 7 lah sampai..Ok lah.servis baik punya..kami order kereta sewa ni through hotel take a nap..diorang punya receptionist memang sangat helpful..sepanjang berada di bangkok memang tanya kat diorang jer info info pasal tempat yang kami pergi..

Bergambar kenangan depan Hostel take a nap

Sampai airport lebih kurang setengah jam sahaja dari area Take A nap Hostel..tapi kat sini pukul 8 pagi matahari dah meninggi..sebab diorang pukul 6 pagi dah cerah..maka memunggah lah kami barang barang yang ada..sapa suh shopping banyak tak hengat kan.

Yana sampai nak tertunggang terbalik duk bawak beg berat sangat.

bekerjasama itu seronok..bantulah mereka yang memerlukan..

at check in counter..ramai jugak orang duk beratur..

dalam airport ni ada banyak giler patung macam kat atas..

Kami ternampak satu kaunter VAT refund..kiranya ni macam nak claimed balik tax dari barang yang di beli di Bangkok..tapi banyak la pulak prosesnya..nak kena isi borang,nak kena ada resit lah.. macam macam so kami decide to let go jer..alah..berapa duit sangat pun..(tapi still duit kan..)

AK 735 tu is our flight..babai Bangkok!!

dah on the way ke Gate AK735

errrr masa ni kenapa ekk kita tunggu tengah jalan..aku pun dah tak ingat

Kat dalam kawasan ni juga ada di sediakan makanan Halal..in case korang nak makan kat airport kat sini ada..kitorang memang just standby nak makan makanan dalam flight jer nanti..sebab makanan AIRASIA memang lah lazat lazat..ta kesah lah kena bayar pun..sebab tiket dah murah..:)

ngam ngam soi..sampai sampai memang gate kami dah bukak..so boleh menunggu dengan aman..

aku suka dan amat tertarik dengan binaan bangunan suvarna bumi airport

Air Asia,our penaja yang setia dari dulu.hehe..kalau takder airasia aku rasa takder lah sakan sangat aku nak pi sana sini..tapi because good deal yang ada so terbeli lah jugak mana mana destinasi di Asia ni..takper..setelkan Asia dulu jalan jalan nanti ada rezeki lebih baru naik AirAsiaX ke London..kita buat Tour Europe..tapi cost lebih tinggi lah..Insya Allah one day.

Masuk dalam flight memang kami duk tunggu flight attendant duk sorong makanan sebab kelaparan lah jugak walaupun dah breakfast lite lite..Order Spaghetti ayam ngan Roasted Chicken set..memang lah sedap..ok lah cukup untuk alas perut..

Teh Lipton tidak di lupakan..sebelum melelapkan mata seketika..

Akhirnya kami selamat sampai ke Malaysia Tanah Air Tercinta..bagi aku pengalaman di Bangkok amat menarik dan setanding dengan tempat tempat lain yang aku pernah pergi..Lain tempat lain lah ragamnya kan..Cuma overall aku just rasa tak puas berjalan kat Chatuchak market..probably kalau datang sini lagi just nak ke Chatuchak market sahaja.Jom naik tren..Anyone??

*kalau korang nak recap balik my journey to bangkok boleh la klik link ni ok!(http://azimashaary.blogspot.com/search/label/bangkok)

Wahidah said...

berbulan gk entry ne siap yea..hehehe

happy wiken enchik azim yg menghabiskan sisa wiken die opis..:)

mummysyafie said...

azim..bila nak bawak akak gi road tour uols ni.

zim..nx time leh try masuk amzing race asia..mostly tmpt azim dah pegi. bawak nikli jadi partner..

alialalala said...

seriously thanx to aximud yg merecommend hotel take a nap ni..sgt best...ktorg siap tuka blk hari2 sepanjang kat sana...hehe...and seriously pekerja hotel smua sgt helpful...

Leez M. Saaid said...

akak dah ke bangkok 2 kali...rasanya cukuplah.
Tak tahan bau busuk kat sini...hanyir!!!

eL said...

yarabi. gedabak beg sorang2. tak terasa macam shoping besi ka apa? hihihi

Lady Dyla said...

sonoknya tgk org bercuti-cuti..:)