Followers

Thursday, February 28, 2008

Incredible NEWs

Tengah jalan-jalan sekitar hotel equotorial ni tadi tiba-tiba dapat panggilan dari kak Tie(my eldest sister)..hmmm da lama kami tak berbual-bual..mesti ada sesuatu yang nak di beritahu ni..

Kak Tie:hello...assalamualaikum....zim...kat mana tuh?

axim:wslm....saya kat penang ni lah..naper..kak tie apa khabar?

Kak tie:baik...alhamdulillah...tadi ayah atau mak ada telefon tak?

(masa ni aku dah pelik,dan penuh tanda tanya nih..)

axim:hmm takder la pulak,naper..ada apa-apa berlaku ker?

Kak Tie:ni,kak tie nak bagitau ni,pagi tadi dalam pukul 5 lebih kak ina da selamat bersalin,dapat anak perempuan...alhamdulillah semuanya selamat..

(kak ina ialah my sister yang kedua in my family..)

axim:(dengan nada yang terkejut + gembira)OHHH YE KE..saya ingat apa tadi..hehehe da bersalin yek kak ina...anak perempuan..dapat anak sedara perempuan lagi la saya..

(sebelum ni 3 anak kak tie semuanya perempuan,so ini anak sedara perempuan aku yang ke empat..)

Kak Tie:tu la pasal,kak tie excited ni sebab dapat anak sedara pertama,hehe,ayah pun da cakap tadi dapat cucu pompuan lagi la..haha

axim:takpe lah kak tie,yang penting semua selamat...suka sangat la kak ina ngan suami yek da dapat anak..

(kak ina da kawen lebih lima tahun dan ini merupakan cahaya matanya yang pertama...alhamdulillah...rezeki tuhan nak bagi..)

Kak Tie:takpe lah zim,kak tie nak tepon ina pulak ni,nak tanya keadaan dia,nanti jangan lupa tepon dia tau..

axim:ok ok...thanks for da very great news....assalamualaikum..

Saat ni aku rasa macam nak balik kampung terus jer hujung minggu ni,nak sambut kelahiran anak saudara yang baru..yang paling penting ni anak pertama kak ina setelah berusaha dalam lima tahun lebih..rezeki dari Allah...alhamdulillah..tapi mengenangkan next week pun nak kena balik kampung untuk mengundi aku kena sabar sket la...hmmm tak sabarnya nak balik kampung...nak kena cari hadiah ni untuk her new born baby...

*kak ina,tahniah atas kelahiran cahaya mata pertama tuh...semoga hubungan kak ina suami isteri akan lebih berseri dengan kehadiran orang baru tu..insya Allah..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails