Followers

Wednesday, February 27, 2008

Sessi Soal JawaB

Skrip yang wajib masa nak berurusan dengan penerima anugerah tadi:

-Assalamualaikum Encik/Puan or (welcome)...staff number berapa ye encik/puan....?

  • haa ni staff number saya(sambil tunjuk surat panggilan)
  • 45490(segera memberi jawapan tanpa ragu-ragu..)
  • errrrr jap ekk nak cek balik,akak tak berapa ingat la...
  • looorrr takkan uol takder saya punya staff number..(?)

-encik/puan datang berapa ramai yek..?uh

  • kami datang berdua jek..(ringkas dan padat)
  • saya mai sorang jer...naik bas,tu pun tak penah mai sini,nasib baik drebar bas tau,pastu saya bla bla bla bla.....(ni dah terlebih kasi jawapan ni..)
  • saya mai ngan isteri jerk...(pastu tetiba muncul 2 or 3 orang budak panggil diorang mak atau abah atau atuk..camanor tuh?)
  • huuuuusss ramai....saya angkut semua mentua saya pak menakan saya,menantu saya pun ikut skali ni,skali ngan cucu-cucu saya...(erggghhhh haghuuu....)

-ni nombor biliknye yer encik/puan..

  • tak leh tukar bilik ker?(sebarang surat menyurat takkan di layan)
  • awat bagi pakcik bilik tinggi sangat,kang pakcik jatuh camana..(?)
  • saya nak bilik ada 4 katil bley?(boleh,tapi encik/puan pi tanya kaunter hotel kot2 ada extra bed)
  • saya gayat lif...ada bilik ground floor tak?(maap ye cik..paling rendah pun tingkat 3..)

-ni tentatif program ye encik/puan..sila ikut jadual tu jer..Silakan minum dulu yer encik/puan..

  • Ok
  • terima kaseh
  • baik...

-Soalan-soalan tambahan selepas itu...

  • encik,tandas bilik takder lampu..(ok nanti kami informkan pihak hotel..)
  • encik,macam mana nak bukak paip air..(ko tak pengsan soklan camni?)
  • ni makan malam n bekpes kat mana ni?kat luar hotel ker..?(errkkk dinner dan bekpes sumer kat ground floor ni ye encik/puan)
  • nak bawak satu family makan ni bley?(maaf yer encik,ni makan untuk dua orang sahaja..)

Actually banyak lagi la soalan-soalan yang kami tak expect para penerima anugerah akan tanya..tapi kena la faham keadaan mereka,asal boleh bantu kami bantu..biar susah jangan menyusahkan..betul tak?

*dalam pukul 7.30 pm sessi check-in kami serahkan pada pihak hotel untuk tindakan selanjutnya bagi mana-mana penerima anugerah yang datang check-in lambat..

2 comments:

faisal said...

hahahaa, geli hati betulla dengar camne nak bukak paip,hehe..dulu teringat ada urus program fakir miskin kat hotel menghinap satu malam...dia cakap air kat bilik dia panas sangat sampai tak boleh mandi,hahahaa..dia tak tau bleh sejuk dan panaskan tu,hihi...macam2 manusialah,hihi

axim said...

axim to faisal:

hehe memang macam-macam manusia ni...tak pe lah,kena la paham kan situasi diorang kan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails