Followers

Saturday, June 20, 2009

Hong Kong Day 4 - ISTANBUL Kebab Restaurant

Salam berhujung minggu semua!!

****************************************

14 MEI 2009

Lepas da penat jalan-jalan shopping kat Ladies Market dan Temple Street,kitorang rasa penat dan lapar yang amat..Kali ni cadangan nya nak pi makan kat Restoran Ziafat Lagi(Restoran yang kitorang pergi 2 malam lepas).Tapi masa ni dah pukul 12 tengah Malam..silap-silap dah tutup..Tawakkal sahajalah..

1

Dari Mong Kok kami amik MTR ke Tsim Tsa Tsui Station..Harap-harap rezeki masih ada..

2

Dalam Tren pun maseh ramai lagi orang..

3

Ntah hape haper la aku beli nih..

4

Sampai kat Stesen Tsim Tsa Tsui bergegas la kami pi kat Restoran Ziafat Tuh..tapi dah gelap semacam jaa..Rupanya kedai dah tutup dan kami terserempak dengan pekerja kat Restoran tu yang bagitau kami kedai baru jer tutup..sedih..takder rezeki..

5

Dalam kekalutan tuh tetiba muncul pak arab nih duk tanya kami cari apa..terus la kitorang tanya kot kot ada lagi Restoran Halal yang beroperasi malam malam nih..Alhamdulillah dia kasi Direction untuk satu kedai Kebab,yang best kitorang tak taw nak ke mana dia yang tolong bawak kan..'I'm exist just for Allah..'..itu kata pak Arab tersebut.tak taw la apa kaitannya kan..haha

6

Ni lah Restoran yang di nyatakan..Restoran Istanbul Kebab..kebab lagi..tadi siang pun makan Kebab,skarang pun makan kebab..janji Halal kan.Terima Kaseh pakcik sebab bawak kitorang mai tempat nih..Turkish Doner-owner nya orang Turki.

7

Gumbira rasa di Hati:)

7A

Restoran ni kecik ajer..cuma yang kasi nampak luas sebab dinding nya ditaruk cermin..tapi lokasi nya yang di tepi jalan dan bukak sampai pukul 3 pagi memang memudah kan orang nak mai makan sini.Tinggal taw ngan tak taw jer lah.

8

Dapat menu mula pening tak taw nak order apa..ada Nasi ngan kebab,ada kebab ngan sayur,macam macam lagi lah..nama aku dah tak ingat..banyak sangat.semuanya nampak tempting sebab perut kosong masa ni.

9

ntah mesin apa dia duk pakai kikis daging..scary..!

10

ni aku order-tak taw nama apa tapi tetap lah ngan nasik..ni kebab ayam campur daging..atas tuh ada Thousand Island ngan mayyonaise kalau tak silap..slack nya ada Yogurt yang banyak..erkk aku kalau yogurt nih memang la kurang sikit..

11

Besar portion nya..nampak sedap..

12

Hat ni Nikli order..Kuah tu macam kuah Spaghetti tapi ada kebab ayam ngan nasik kat bawah..rasanya tak ku gemari sangat..so so ajor..tapi adat di perantauan jangan lah memilih..kalau pilih pilih kang takleh tidur sebab kelaparan..sapa yang rugi??aku jugak yang rugi..

12A

Kak Non order apa??dia tak order sebab kami nak kongsi makan..banyak ni beb,memang tak habis la kalau nak makan sorang sorang..kalau nasi Beriyani insya Allah aku leh habiskan tapi yang ni tak lah sampai boleh skali hadap..bukan favourite..

13

Jom kita makan..AllahummaBariklana..

14

Kak Non Tumpang makan bersama.

15

Dan seperti yang di jangka memang kami tak mampu nak habiskan..bukan tak sedap tapi rasanya yang beryogurt dan berkrim menyebabkan kami cepat muak dan cepat kenyang..kembang dalam perut..

16

Untuk air kitorang memang lebih prefer untuk minum air kosong..lebih baik dari minum air yang manis..Sambil duk makan kitorang ada jugak berborak ngan tokey kedai.Dia kata pernah satu Group dari Malaysia jugak yang buat penggambaran kat sini-aku rasa mesti FARAH breep breep dari Rancangan Rasa Halal orient Hong Kong kot yang pernah datang..Wallahualam..

17

Entrance Istanbul Kebab Restoran

18

Ni gambar mintak tolong Tokey Kedai amik gambaq..

19

Nasib Baik sempat kitorang catch the last train untuk balik semula ke Hotel..Dari Tsim Tsa Tsui Station kami ke Jordan Station kembali..

20

Sampai Di Hotel kembali dan kitorang tak tidur terus,Packing untuk barang-barang yang baru di beli sebab esok dah nak Check-Out dan akan menuju ke Disneyland Hollywood Hotel pulak..Nantikan Entry seterusnya ya tentang Disneyland!!Stay Tuned with AXIMUD..:)

*Benarkah CAHAYA pasti akan kembali bersinar setelah kita penat lalui dan harungi Jalan gelap yang penuh Onak dan Dugaan tanpa Henti??aku sudah Capek..

15 comments:

MOLY said...

siyes kelaparan dibuatnya
oh tidakkkk !!!

[danial][ma] said...

hej! @xim...cannot stand to look at kebab anymore...too much kebab make me sick over here...hehehehehe...;-)

Luth Textile said...

uit bro..
jangan seksa perut daku,,
lapaq tengok makanan itu..

bila nak kua minom neh?

GRuNGe said...

Wah, bestnya jalan-jalan. Teringin nak jenjalan ober the sea.

xplorer said...

nice travel blog,just added you to my blog list.will be coming back , we share the same passion in travelling

Kaktiny said...

salam axim..

wah... berjalan beronda bercuti yer..

can't wait to SEE the story form DISNEYLAND...

Ziana said...

disney plssss!!
hehehehe..

yoget tuh.. erkk
tp tokey dia baik kan..
:)

@xiM said...

Lily,

kalau makan hat nih mesti muak..hehe..tapi syukur alhamdulillah still ada rezeki kat sana..:)

@xiM said...

Danial Ma,

yeah..i knew it..hehe

then dun eat kebab hari hari k..:)

@xiM said...

Luth Textile,

tu la pasal,awat tak habaq mai ceq free aja wiken nih..

@xiM said...

GRUNGE,

insya ALLAH NANTI SAMPAI LA YOUR TURN NAK PI OBERSEA..SABAQ NAAA..:)

@xiM said...

XPLORER,

already link your blog..

hey,u got a nice travel blog too!!

@xiM said...

Kak Tiny,

sabaq naa kak tiny,nanti entry hari ke-5 akan menyusul..:)

@xiM said...

Ziana,

sabar yaa kak nona..nanti akan ku buat juga entri disneyland itu..tungguuuuuu....:)

Unknown said...

thank you. this is very good info for me as I will be going soon to HKG.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails