Followers

Thursday, August 5, 2010

TRIP BANGKOK/PATTAYA DAY 2 - NIGHTLIFE (PATPONG NIGHT BAZAAR & SUKHUMVIT AREA)

This is the last entry untuk hari Ke-2 kami di Bangkok..akan menyusul lagi entry akan datang pada hari ke-3,ke-4 dan ke-5 pula..it's not easy to create satu entry..and you know that.Hati kena tabah dan Cekal baru satu entry yang bermutu dan berinformatif akan terhasil..so lets take a look nightlife in Bangkok.Zasssss..

8 JULAI 2010

Hari kedua ni memang penuh dengan aktiviti ke sana-dan ke mari..Bila petang lepas da siap makan kat Restoran Cili Padi masing masing dah tak larat dan balik ke Bilik Hotel berehat mandi solat dan sebagainya..sempat lah diorang semua tidor..aku cuba nak lelap tapi tak dapat walaupun badan memang penat..sementara tak dapat tidur duk berinternet je lah kerjanya di Lobi bawah hotel.

1

Masuk dekat Pukul 8 malam aku dah tak senang duduk..Rasa macam tak best pulak kalau datang tempat orang ni sekadar nak tidur kan..so aku pergi lah kejutkan diorang dan ajak keluar..Ziana ngan Yana dah surrender,masing masing dah pening kepala so Aida jer still ok and available untuk di ajak keluar..Nikli pun macam tak larat nak keluar pada mulanya tapi tengok aku ngan Aida dah siap siap nak keluar terus dia siap siap time tu juga dan hasilnya-Malam ni kitorang bertiga jer keluar.Ziana ngan Yana duk kat Bilik berehat.

2

Keluar dari Hotel rasa macam nak minum something..terjumpa lah Starbuck yang tak berapa jauh dari kawasan Hotel..so kami singgah sebentar di sini.nak beli Kopi nak segarkan mata dan badan.

3

Muka memang masing masing dah keletihan.tapi bagi aku alang alang letih biar sampai dapat jalan semua tempat..ok tak lah sampai semua tempat tapi at least dapat lah jejak kaki kat mana mana tempat yang sempat..tetiba aku terkonfius dengan ayat aku ni..hahaaa

4

Mocha Frappucino satu dengan Whipped Cream dan satu lagi takder Whipped cream.aku tak suka whipped Cream tu..Rasa kopi kat sini sangat lah tak sedap sebab takder rasa..yang aku rasa hanyalah manis Gula yang ada..Maybe Starbucks sini tak reti buat kot.Wallahualam.

5

awat muka terkejut?sebab kopi tak sedap kot.

6

Perjalanan di teruskan.tepi jalan ni kami terjumpa ada satu booth jual kad yang kreatif..Bila bukak kad ada corak yang berbagi bagai jenis..Aida tertarik nak beli untuk anak buah dia..dia beli Dua kalau tak silap..satu dalam 5 ringgit.

7

pilihlah mana satu corak yang anda suka..

8

Cash dalam Baht dah tak berapa nak cukup so jumpa money changer ni kena lah menyinggah kejap tukar duit..Ziana pun ada kirim nak tukar duit jugak..Rate kat sini ok lah..takder rendah sangat.aku tukar lagi RM200 untuk meneruskan perjalanan pada esok hari..

9

Kawasan Patpong Night Bazaar

10

Kat Patpong night Bazaar ni aku ada rembat satu short pant.duk berkenan dari malam tadi tapi malam ni baru singgah beli.Patpong night bazaar ni kena hati hati sikit yer sebab ramai orang yang akan duk tarik anda untuk ajak tengok show thai girl lah,ping pong show lah,apa apa lagi show lah dalam pub dan bar..senang citer toksah duk layan kalau tak mau terpedaya.

11

Night market ni standard Petaling street lah.sama jer.

12

T-shirt t-shirt yang menarik designnya banyak ada kat sini

13

Sampai kedai Jam ni kami terpesona sebab design jam yang moden dan elegan..memang kitorang semua terus berminat nak beli..tapi ntah rasa macam agak mahal so tak beli jugak..still beri masa untuk berfikir.kalau nak beli boleh jer datang balik nanti sebab kawasan ni bukan jauh sangat dengan kawasan hotel yang kami stay.

14

cantik tak?aku suka design design ni.Moden style

15

Dari pembacaan kami,kat Sukhumvit pun happening nightlife nya..kat situ pun ada jugak Restoran restoran Arab yang halal..so kami decide untuk ke area Sukhumvit..Naik sky train di SILOM STATION.Perhatikan gambar di atas..Aida tidak berubah kedudukan ambik gambar.heheee..

16

Menjadi jakun seketika sebab tengok diorang nyer tiket pakai cip hitam ni

17

@ SI LOM TRAIN STATION

18

Dekat jer dari Si Lom ke SUKHUMVIT..dalam 5 minit jer sampai.Tiket train pun harga rm2..tapi bila turun dekat Sukhumvit ni macam dah lost tak taw nak pi mana..nak ke kiri ke kanan ker depan ke belakang ker..so just follow the guts..Cari tempat yang nampak ada lampu lampu banyak.hehehee

19

Dan akhirnya di tempat ini kami jumpai satu kehidupan malam yang berwarna warni..agak happening tapi we feel more calm dari area Patpong tadik..kat sini takder orang nak approach lebih lebih suh tengok show ntah hapa hapa..so macam ni baru seronok takder lah rasa pressure..kami sekadar jalan jalan je pun.dont get us wrong.kami budak baik.hehe

20

Terjumpa lah makanan eksotik ni..ada Cengkerik,ada Lipas ada Katak ada Ulat dan Belalang,kira semua makanan yang kita tak pernah makan lah..Nak ambik gambar diorang tulis kena bayar dua ringgit.Tapi brader yang jaga gerai ni baik la pulak.bila nak bayar dia kata tak payah lah..save dua ringgit di situ.so amacam??ada berani nak makan??euwwwwwwwww..

21

ini lifestyle diorang.apa nak di kato.tengok ajer lah.

22

Lepas da jalan jalan,jam menunjukkan dekat pukul 12 malam.kami tak taw train schedule..Mujur sempat ambik last train ke area Si lom semula..so gambar kat atas ni merupakan train schedule ya.sila ambil perhatian.start dari 6 pagi sampai 12 malam jer. dont play play.kalau tak kena ambik teksi.tapi takper,kat sini TEKSI TAK CAJ LEPAS MIDNITE.so harga still sama.

23

Dari Si Lom station kami pun menapak lah balik ke Hotel Take A Nap ni..masuk ke Lobi nampak lah Ziana dan Yana duk tengah melayari internet..hehe..tu lah,ajak jalan tadi tak mau kan dah kena tinggal..so masuk lobi hotel kami duk sambung menyembang lagi dan bincang serba sedikit pasal nak ke PATTAYA pada keesokan harinya..Stay tune for more with Aximud,membawakan kepada anda Journey to Pattaya pula dari Bangkok.

to be continued..

*i wish when i'm happy people around me will feel happy for me too..But sometime,thing's are not happened the way we want it to be..Reality Sucks.

**just got to know my auntie pun ada buat Blog..Visit her @ http://malainichik-kakma.blogspot.com/

9 comments:

♥cikmOt♥ said...

huhuhu...makin merenggut2 jiwa aku nengok gambar hampa p bercuti...

nota buat nikli-raya memanglah jumpa hang, ate umah harris belakang umah hang ja...

se lagi, hang jangan lupa fm tuk aku bila jumpa nanti...lalala...

opss...sori azim...telebih sudah...saper suh nikli takde blog...eh ke ada???

Unknown said...

mmg btul,
alang2 dah sampai kat tempat org kan,
baik jln,
letey tue letak ke tepi dulu kan,
hahahaha...

makanan eksotik tue yg x bole blah,
wekkkk,
bila tgk nie,
mmg x lalu nak mkn,
hurm....
muntsssssss suda,
hahahha....
;)

en_me said...

ammvoiii katak goreng tewww.. ahaha

Ziana said...

err..
demam lorr time nih..
sakit pale sgt..
br lps telan panadol..

tp.. ade org tuh demam meracau2..
and yg sorg lg dok flu x hengat donia..
tetap gigih kan..
x aci..!!
i tot u pi bawah2 tuh jek..
skali smpi ke Shukumvit..
:P

i and yana dok survey tmp borong lays..
hehehe

Wahidah said...

tshirt yg axim pakai tu cantek la..96 simple tp menarik..i likess...

normalla tu xim,tk sumer org suke bile tgk kita happy..manusia ne rmbut je sama hitam..

tu pun ade gk yg dh kaler lain..

mummysyafie said...

kalau sampai tempat orang..tak gi jejalan mmg rugi kan. Ziana mesti penat sangat tu sampai tak larat nak join

Beruang Madu said...

Hmmm... satu tips... sebelum anda berjalanjalan kat tempat orang, sila rajin rajin bersenam dulu untuk membiasakan diri anda dengan aktiviti ke sana ke mari. Kita bukannya Mat Salleh yang datang dok hotel berjemur dan tu claim dah pegi bangkok...

sepul said...

wahhh kehidupan malamnya itu. ellehhh takkan tak masok kot...

Unknown said...

lupa nak ckp,
kad tue mmg sgt2 kreatif dan sgt2 menarik,
kalau buat jual kat sini,
comfirm laku okeh:)
hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails