Followers

Saturday, August 14, 2010

KISAH YANG SALAH

Dia kelihatan sedih dan sugul.

Waktu kami melintasi khalayak ramai di Pasar malam,dia kelihatan tidak ceria..dan aku tidak faham mengapa.Tapi aku biarkan sahaja.Malas mahu bertanya takut panjang pula cerita.Lepas membeli makanan apa yang patut,kami bergerak pulang ke apartmentnya..Oh ya,malam itu dia mahu berkemas barang sebab dia akan berpindah ke asrama Universiti..Aku tiada masalah.Dengan dia memang aku tak berkira..Segalanya aku akan cuba buat yang terbaik.Hanya kerana dia.

Aku ingat lagi waktu itu aku baru sahaja kemalangan motosikal di sebelah petang..waktu malamnya aku tetap accompany dia untuk menolong berkemas barang apa yang patut..Pedih di lutut tuhan sahaj yang tahu ketika mengangkat TV LCD 42 Inci itu.tapi aku tetap tersenyum.sebab aku tak kisah,janji dia bahagia..waktu itu memang segala-galanya kelihatan sempurna dan indah..everything's seem so smooth and i just dont want this to ever end.Bukankah bila bersama dengan Orang yang kita sayang buat kita just fly over the moon?i did.

Pukul 11.50 pm..13 Ogos 2008

Lagi 10 minit jam akan beranjak ke 14 Ogos..Lagi 10 minit hari lahir dia akan tiba..dan sekarang baru aku sedar kenapa dia berkelakuan pelik dan sedih.mungkin dia ingat aku lupa 14 Ogos ialah hari keramat buat dirinya..tapi aku tak lupa.mana mungkin aku lupa..aku memang dah standby kek dari Secret Recipe siap siap..ada lah lilin seketul dua aku pasang..maybe just a little piece of it,but thought always count right?Perlahan lahan aku ketuk pintu apartmen dia,dan bila dia muncul seraya aku mengucapkan HAPPY BIRTHDAY..

*******************************************************

Itu cerita dulu.

Cerita waktu aku dan dia masih ada ruang untuk berkongsi rasa dan sendu tawa..cerita yang tak mungkin aku lupa sampai bila-bila.Dengan dia aku sangat bahagia.seakan dunia ini tiada berpenghujung..dan di situ lah kesilapan besar yang pernah aku buat.membiarkan diri sendiri hanyut dalam lautan perasaan sedangkan ia tidak pernah bertepi.Sebab itu aku hanyut, terus karam di lautan dalam.

dan kini aku adalah MATI

11 comments:

Ziana said...

There are no mistakes or failures.. only lessons..

Wahidah said...

agree Zie..yg berlalu tetap berlalu..move fwd..lihatla ke hadapan..masih byk keindahan dunia yg belum diterokai lagi,...

Beruang Madu said...

Kesian dia..... tapi jangan paksa hati sendiri untuk sayang kalau memang takder sayang... jujur tu pahit... tapi yang pahit tu ubat... menipu tu manis macam gula tapi kalau kena kencing manis, tulah racun dan akan ditanggung seumur hidup...

biar jujur walau sepahit mana sekalipun rasanya

geraugebang said...

Janganlah mati...

mazddaud said...

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah
sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya
menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur
dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.

"...boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
(Al-Baqarah: 216)

Cik Wanie said...

itu adalah kenangan,
teruslah pandang ke hadapan tanpa menoleh ke belakang kembali....

happy2 alwaz:)

♥cutebabygirl♥ said...

eh..knp ni..
sedih je cte.. ;(

sepul said...

semuga axim terus tabah

famoque said...

bro,

hahaha.. still teringat die.. hem it was not a mistake.. perasaan itu adalah perasaan yg baik.. tapi bukan jodoh kau dengan die.. so jgn serik menyayangi orang.. sbb ade org diluar sane perlu kasih syang ko tue..

cheers mate..

mummysyafie said...

terdiam kejap bila baca dari awal sampai akhir..tak berapa faham n akak repeat balik dari atas sampai bawah..still tak tahu sapa yang jadi mangsa..

apa pun zim..setiap pertemuan ada alasan nya. walaupun alasan yang datang tak membawa seribu kebahgiaan..tetapi insyallah...ketenangan..kebahgiaan akan datang dengan sendirinya

nikli said...

selamat hari lahir encik azim ashaary..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails