Followers

Monday, August 2, 2010

OGOS MENJELMA..SAAT KEBENARAN MULA TERUNGKAP

Banyak benda berlegar dalam fikiran.

Satu-persatu perkara yang terjadi aku susun..Susun dari mula hingga akhir..satu demi satu juga petunjuk aku temui..dan kebenaran semakin jelas terbentang depan mata.Aku bingung.Sungguh aku bingung.Gusar kalau-kalau tiap yang terjadi makin membuatkan aku jauh dengan kalian..kalau-kalau tiap yang kalut itu makin menambah luka yang telah sedia ada.ya,memang aku gusar.

Namun aku tetap tak akan beralah.

Tiap sesuatu yang wajar di perjuangkan pasti aku pertahan sampai mati.sekurangnya aku berterus-terang pada mereka.Mana yang baik akan aku jadi kan teladan dan yang buruk itu tetap aku jadikan sempadan dan benteng mengawal diri sendiri..Mulanya aku tergamam saat kebenaran di luahkan depan mata.Terkesima,dan terus berfikir untuk cuba cari jalan penyelesaian terbaik bagi masalah yang sedia ada.it does worth it.i know it does worth to fighting for.

Aku punyai Kalian dan kalian punyai aku.

Sumpah,aku tidak tipu.Aku sayangkan kalian dan aku tidak mahu kehilangan apa-apa lagi.Sisi yang baik kita perbaikkan lagi,dan sisi buruk itu sama-sama kita lupakan,hapus dan lupus di laut kepas biar ia tak berulang lagi dan tidak kembali menghantui masa depan yang bakal kita cipta bersama-sama..Kita punya pilihan dan kita mampu berubah andai kata itu yang kita impi.

Realiti memang tak seindah mimpi.

Hadapi Realiti dengan tabah..aku harap kita mampu harungi masa mendatang dengan hati yang ikhlas dan niat yang lebih suci..Tinggalkan masa lalu dan sama-sama kita buka cerita baru.Memang kita insan biasa yang lemah dan amat Dhaif,sebab itu jangan putus berdoa agar Tuhan jadikan kita Insan yang hari esoknya lebih baik dari hari ini..Tuhan maha Memakbulkan doa Hamba-Hamba -Nya yang ikhlas meminta Pertolongan..

Have Faith.

“May the road rise up to meet you, may the wind be ever at your back. May the sun shine warm upon your face and the rain fall softly on your fields. And until we meet again, May God hold you in the hollow of his hand.”

9 comments:

mazddaud said...

Allah tak akan menguji hambaNya melebihi drp kemamapuan hamba itu.....banyakkan berdoa selain daripada tawakal dan redha.......

Beruang Madu said...

Salam Azim... abang faham ini luahan hati untuk urusan hari hari yang biasa.. kecewa, pasrah, teruja... cuma abang tak tahu apa cerita lah... tapi better jugak tak tahu.. setengah sejarah tu hanya diungkapkan setelah beribu tahun berlalu dan peliknya semua orang kagum... maybe one day bile Azim bukak balik entry ni, Azim sendiri akan kagum pada diri sendiri. 'macam mana aku boleh lalui semua tu dulu yek??'

Just follow the flow.. I am always trust on u...

Cik Wanie said...

itu dinamakan dugaan,
laluinya dgn hati yg tenang,
mudah2an ia akn terungkai jugak...

I tahu u kuat utk lalui semua ini....

apa yg penting,
hargailah apa yg ada didepan mata kita,
jgn biarkan ia pergi tinggalkan kita,
kerana sekali ia pergi,
x mungkin ia akn kembali lagi....

~lalui hari2 kamoo dgn penuh senyuman~

Ziana said...

Hadapi dgn tabah..
Terima dgn hati terbuka..
Fikir secara positive..

jangan sesekali buang..
jangan sesekali menjauh..
teruskan sokongan, perjuangan, pengorbanan dan kesetiaan..
DIA sentiasa memaafkan umatnya..
InsyaAllah

Buang yg keruh..
Ambil yg jernih..

Aku punyai Kalian dan kalian punyai aku.
Sumpah,aku tidak tipu.Aku sayangkan kalian dan aku tidak mahu kehilangan apa-apa lagi.


soo touching..

Wahidah said...

tiap yg terjadi sudah terjadi..
so buang yg keruh ambil yg jernih..
hidup ne mmg mcm roda..tk segalanya indah...

aper pun yg terjadi berjalan lah tanpa henti..:)

sepul said...

semuga terus tabah

Anonymous said...

salam ziarah.selalu singgah tp baru kali ni Allah gerakkan hati utk tinggalkan jejak.

"Sesungguhnya apa pun yg dijanjikan kepadamu pasti dtg dan kamu tidak mampu menolaknya"
(6:134)

Hasbunallah wa ni'mal wakil

-adnilzam-

bard. said...

God didn't promise days without pain, laughter without sorrow, sun without rain, but He did promise strength for the day, comfort for the tears, and light for the way.

mummysyafie said...

Azim..waktu akak baca entry awak ni..akak rasa sebak taw.

semua kiter punyai perasaan yang sama. ujian datang seolah² hujan yang tiada hentinya. satu persatu jalan penyelesaian akak cari tapi sehingga kini..tiada yang dapat membantu.

namun..di blog, jarang sekali akak nak share sumthing yang menggangu fikiran..kerana aku tahu..masing² ada dugaan nya.

kesedihan itu akak simpan supaya kamu² semua tidak akan merasai apa keperitan yang akak alami.

take care yer!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails